Harry Potter och de vises sten: Tips för detta spel
för Pc.
Svåra trollkarls kort att få tag i:*Samla alla 21 eldfrön i eldfrö grottan i Hagrids trädgård och lämna de till honom så får du ett trolkrals kort med Salazar Slytherin på.
*När du har kvästkäpps träning så flyg mot Hogwarts symbolen på en vägg. Där inne hittar du ett kort med Merlin på.
Konstig Neville:
När du varit på lektion hos prof.Flitwick och lärt dig Wingardium Leviosa så ska man ut ur Hogwarts och gå till Örtläran. Precis när du kommer ut ifrån Hogwarts så ser man en fontän. På höger sida om fontänen så finns en grind (den som leder till Hagrids stuga). Ställ dig mot grinden och använd dig av fusket HARRYSUPERJUMP så att du kommer över grinden. Följ grusgången på andra sidan grinden tills du ser en liten gul blomma på vänster sida av vägen. Gå mot skogen på blommans vänstra sida så kommer du gå rakt igenom. Där inne hittar du Neville som står med sina armar utsträckta!
Hur du kopierar Quirell:
På Quirell''s första lektion där du lär dig Flipendo. Skjut på tunnan i början av träningen så att den rullar så att du kan komma förbi. Gå försiktigt mot nästa rum där du träffar Quirell. Ställ dig i rummets dörr öppning och använd fusket HARRYSUPERJUMP för att komma upp på avsatsen i rummets vänstra sida. Men var försiktig om Quirell börjar prata med dig så måste du göra om allt från början. Väl uppe på avsatsen så använd Flipendo på en Flipendo bricka som sitter på en vägg på din vänstra sida. Spring sedan till bron och hoppa ner under den. Gå in i gången som leder upp igen. Gå nu in i rummet med Quirell i och skjut med Flipendo på Flipendo brickan bredvid Quirell. Efter detta så prata med Quirll. Det kommer nu komma en till Quirell! När du är osynlig och kommer tillbaka när du har lämnat draken så kommer tillslut till en stor hall där du ska akta dig för katten och då har jag ett bra tips:
Stå vid balkongen och vänta på att katten kommer och fräser. Då ska du snabbt springa tillbaka. Efter en stund går du till balkongen igen och då är katten borta!
Om det inte fungerar så prova att hoppa till en bokhylla och vänta där, men då måste du tillbaka snabbt om katten kommer.
När du är klar där så ska du gå till ett annat rum (på bokhyllorna) där gubben går framåt och tillbaka och katten hoppar på hyllorna.
Hoppa till en hylla och vänta tills katten kommer. Då gäller det att vara snabb. Hoppa ner från hyllan och spring i väg.
När du kommer tillbaka så ska katten ha fastnat någonstans. Du kan du lungt gå till målet, men du måste komma upp på bokhyllorna då.
Ett litet tips: prova att ställa dig på ett bord och försöka hoppa upp till en hylla. Det kan gå, så prova!
Se mer från detta spel:
Om detta fusk
Hjälp oss!
Ser du något stavfel eller vet du om något fusk som fattas i texten? Eller kanske känner du för att snygga till sidan lite? Hjälp oss genom att skicka in en ändring av fusket.