Quake IV (4): Fusk och tips
för Pc.
Detta är fusk och kommandon som du skriver in i spelets konsoll. Effekt beskriver hur fusket/kommandot fungerar och vad den gör.Kod beskriver vad du ska skriva in. Står det "#" i koden betyder det att du ska skriva in en siffra.
För att få upp konsollen:
Tryck Ctrl+Alt+§ medans du spelar för att få upp konsollen. (Du kan få upp konsollen vart som helst i spelet, men alla koder fungerar inte i menyn, och vissa koder fungerar inte in-game)
Nedanför finns olika fusk och kommandon, som du skriver in i konsollen:
- Effekt: Få ammo Kod: give ammo
- Effekt: Max i armor Kod: give armor
- Effekt: Max i hälsa Kod: give health
- Effekt: Alla vapen Kod: give all weapons
- Effekt: Tillåter dig att flyga och röra dig genom objekt Kod: noclip Effect: GOD Toggle kod: GOD Mode
- Effekt: Avsluta spelet direkt Kod: quit
- Effekt: Visa ditt grafik- korts information Kod: gfxinfo
- Effekt: Få 100 i hälsa (Max 200) Kod: give item_health_mega
- Effekt: Visa skugga eller inte (1= visar skugga, 0= visar inte skugga) Kod: g_showplayershadow #
- Effekt: Visa "frame rate" (1= Visa "frame rate", 0= inte visa "frame rate") Kod: com_showfps #
- Effekt: Spela i tredje person (1= Spela i tredje persons läge, 0= stänger av tredje persons läget) Kod: pm_thirdperson #
- Effekt: Få alla vapen med max ammo, max i hälsa och armor Kod: give all
- Effekt: Skriv in denna kod så behöver du bara klicka "§" för att få upp konsollen (eller ~) Kod: com_allowconsole 1
- Effekt: Stänger ned programmet och startar en "map editor" som tillåter dig göra egna banor, dock väldigt svårt Kod: editor
- Effekt: Begå självmord Kod: kill
- Effekt: Skapa en ny ljus-källa där du siktar Kod: testlight
- Effekt: "Game benchmark" Kod: benchmark
- Effekt: Få en "Dark matter" och även lite ammo Kod: give weapon_dmg
- Effekt: Få en "Grenade Launcher" och även lite ammo Kod: give weapon_grenadelauncher
- Effekt: Få en "Hyper Blaster" och även lite ammo Kod: give weapon_hyperblaster
- Effekt: Få en "Lightning Gun" och även lite ammo Kod: give weapon_lightninggun
- Effekt: Få en "Machine Gun" och även lite ammo Kod: give weapon_machinegun
- Effekt: Få en "Nail Gun" och även lite ammo Kod: give weapon_nailgun
- Effekt: Få en "Rail Gun" och även lite ammo Kod: give weapon_railgun
- Effekt: Få en "Rocket Launcher" och även lite ammo Kod: give weapon_rocketlauncher
- Effekt: Få en "Shotgun" och även lite ammo Kod: give weapon_shotgun
- Effekt: Få alla vapen utan ammo Kod: give weapons
- Effekt: Bestäm hur fort du ska röra dig i "noclip mode" Kod: pm_noclipspeed #
- Effekt: Bestäm hur fort du ska röra dig när du är hukad Kod: pm_crouchspeed #
- Effekt: Bestäm hur fort du ska röra dig när du springer Kod: pm_speed #
- Effekt: Bestäm hur högt du ska hoppa Kod: pm_jumpheight #
- Effekt: Ta bort alla monster och NPCs (fiender) från banan Kod: killmonsters
- Effekt: Ta bort en "testlight" ljuskälla som tidigare skapats Kod: poplight
- Effekt: Ersätt Y och X med 4:3 skärmupplösningar, som 800x600 eller 1024x768 Kod: screenshot X Y
- Effekt: Spela in ett "demo" av det du spelat till en AVI film Kod: avidemo
- Effekt: Stoppa inspelning av demo Kod: stoprecording
- Effekt: Skriv in "0" om du vill att monster inte ska slå dig Kod: g_knockback #
- Effekt: Skriv in "1" om du vill stoppa tiden (du kan bara gå runt), skriv in "0" för att fortsätta Kod: g_stoptime #
- Effekt: Skapa en marin soldat som hjälper dig Kod: spawn char_marine
- Effekt: Skapa en sjukvårdare som kan hela dig Kod: spawn char_marine_medic
- Effekt: Skapa en tekniker som kan hjälpa dig och "laga" din armor Kod: spawn char_marine_tech_armed
- Effekt: Avancera till nästa "Weapon slot" Kod: weapnext
- Effekt: Sätt en "Bloodsput" på ditt vapen Kod: weaponsplat
- Effekt: "Project blood splat on the player weapon" Kod: weaponSplat
- Effekt: Återgå till förra "Weapon slot" Kod: weapprev
- Effekt: Visa position och kartnamn Kod: where
- Effekt: Testa ett "skin" på en "testModel" Kod: testSkin
- Effekt: Testa ett ljud Kod: testSound
- Effekt: Visa "given cinematic" Kod: testVideo
- Effekt: Ladda om automatiskt Kod: ui_autoReload
- Effekt: Byt vapen automatiskt Kod: ui_autoSwitch
- Effekt: Spelarens namn Kod: ui_name
- Effekt: Spelaren är redo för att starta spela Kod: ui_ready
- Effekt: Visa vapen Kod: ui_showGun
- Effekt: Spelarens "skin" Kod: ui_skin
- Effekt: Spela eller iakta (spectacor) Kod: ui_spectate
- Effekt: Spelarens team Kod: ui_team
- Effekt: Lämna nuvarande spel Kod: disconnect
- Effekt: Sammanställ karta Kod: dmap
- Effekt: Skriv ut markerad text Kod: echo
- Effekt: Kör igång in-game "Articulated Figure Editor" Kod: editAFs
- Effekt: Kör igång in-game "Declaration Editor" Kod: editDecls
- Effekt: Kör igång "GUI Editor" Kod: editGUIs
- Effekt: Ändra ljus Kod: editlight
- Effekt: Kör igång in-game "Light Editor" Kod: editLights
- Effekt: Kör igång in-game "Particle Editor" Kod: editParticles
- Effekt: Kör igång in-game "PDA Editor" Kod: editPDAs
- Effekt: Kör igång in-game "Script Editor" Kod: editScripts
- Effekt: Ändra ljud i editorn Kod: editsounds
- Effekt: Ta en titt på omgivningen Kod: envshot
- Effekt: Orsaka ett fel Kod: error
- Effekt: Utför en "config" fil Kod: exec
- Effekt: Exportera modeller Kod: exportmodels
- Effekt: Avsluta pågående process Kod: finishBuild
- Effekt: "Freeze" (Stoppa) allting på skärmen Kod: freeze
- Effekt: Dra objekt runt monster Kod: g_showEnemies
- Effekt: Tillåt skugga av spelare Kod: g_showPlayerShadow
- Effekt: Visar spelarens träffpoäng Kod: g_showProjectilePct
- Effekt: Sätt på träffpoäng på HUD:en Kod: g_showprojectilepct 1
- Effekt: Visa tillgängligt minne Kod: game_memory
- Effekt: "Motor" version Kod: si_version
- Effekt: Gör ett "pre-game" uppvärmning Kod: si_warmup
- Effekt: Visa spel status Kod: status
- Effekt: Teleportera spelaren till en enhet Kod: teleport
- Effekt: Inget mål Kod: toggle invisibility
Quake 4 mission- koder. Nedanför finns fusk för att komma till olika banor och uppdrag. För att få upp konsollen, håll Ctrl+Alt+§ (eller ~) samtidigt.
Då konsollen är uppe, skriv "map game/mapname", ersätt "mapname" med någon av koderna nedanför. Till exempel: För att starta ett nytt spel i Nexus Core, skriver du "map game/core1".
Kod: - Effekt:
airdefense1 - Air Defense Base (Början av spelet)
airdefense2 - Air Defense Trenches
convoy2 - Aqueducts
convoy2b - Aqueducts Annex
convoy1 - Canyon
walker - Construction Zone
network2 - Data Networking Security
network1 - Data Networking Terminal
process2 - Data Processing Security
storage2 - Data Storage Security
dispersal - Dispersal Facility
process1 - game/process1
storage1 - game/storage1
hangar1 - Hangar Perimeter
hangar2 - Interior Hangar
mcc_landing - MCC Landing Site
core1 - Nexus Core
hub2 - Nexus Hub
hub1 - Nexus Hub Tunnels
mcc_1 - Operation: Advantage
mcc_2 - Operation: Last Hope
building_b - Perimeter Defense Station
putra - Putrification Center
recomp - Recomposition Center
medlabs - Strogg Medical Facilities
core2 - The Nexus
tram1 -- Tram Hub Station
tram1b - Tram Rail
waste - Waste Processing Facility
Se mer från detta spel:
Om detta fusk
Senast uppdaterat:
October 2005
Tack till:
October 2005
Tack till:
Hjälp oss!
Ser du något stavfel eller vet du om något fusk som fattas i texten? Eller kanske känner du för att snygga till sidan lite? Hjälp oss genom att skicka in en ändring av fusket.