The Legend of Zelda - Phantom Hourglass: Guide
för Nintendo DS.

Kartor:

Bannan Island;

* Använd Grappling Hook för att nå nordöstra ön. Gräv sen i mellan de två kistorna.
* Gräv på vänster sida av skylten utanför the Old Wayfarer's hus.

Cannon Island;

* Det finns en kista nära en bikupa. På vägen mot Bomb Garden.

Harrow Island;

* Det finns 4 kistor med kartor totalt. Men det är inte lätt att säga var de exat är. Spela treasure-digging game (som kostar 50 för varje gång) Spela spelet gång på gång tills hela spelplanen har blivit upp grävd. Två kartor kan du få efter Temple of Ice. De andra två efter det femte besöket i the Temple of the Ocean King.

Isle of Dead;

* Spräng väggen nära slutet på den första tunneln du går in i för att hitta den henliga kammaren kistan är gömd i.
* Plundra kistan nära king's eye portion på ön.

Isle of Ember;

* Gräv på den missfärgade jorden i Astrid's källare. (där man befriade henne)
* Prata med Kayo's ande efter det andra besöket i the Temple of the Ocean King. Han visar då en plats på kartan gå dit och gräv på platsen för att få kartan.

Isle of Frost;

* Äfter du klarat Temple of Ice, gå tillbaks till Anouki estates. Använd Grappling Hook för att nå ön i sydväst. Gräv sedan i den snöbelagda området i mitten.

Isle of Gust;

* I grottan med alla Miniblins moshing. Döda dem alla för att få en kista med kartan.
* Du hittar denna i en kista i den sydöstra delen av windmill området, med de döliga Sandworms.

Goron Island;

* Påväg till the Elder Goron. Kommer du möta en liten rädd goron som ber dig döda ett par Yellow Chuchu's som går omkring på en klippa. Använd pilarna och döda dem alla så får du kartan som tack.
* Påväg till Goron templet kommer du se en orb som du inte kan nå. Använd Bombchu för att aktivera orben. Då uppenbaras kistan i nordöst.

Goron Temple:

* Kistan i nordöst uppenbaras inte fören du aktiverat orben på våning 1F men en bomb planta.

Maze Island;

* Vinn på normalt läge så får du kartan som pris.


Mercay Island;

* Köp kartan från mannen som står på bryggan efter Eddo informerat dig att the Salvage Arm är färdig.

* Prata med Freedle.
* Gräv vid trädet utanför Oshus' storehouse.

Molida Island;

* Gräv vid den lösa jorden i det andra Wayfarer's hideaway.
* Prata med öbon nära bryggan.
* Efter du fått Grappling Hook använd den för att komma över till ön nära Romanos' hut.

Temple of the Ocean King;

* På våning B6 efter du fått pilbågen. Använd den på ögon statyn i nordvästra delen för att få kistan att uppenbara sig.
* Du behöver Bombchus för att då den här på våning B5. Spräng väggen på våning B4 som är i den nordvästra delen. Då uppenbaras ett litet hål använd Bombchus genom hålet och träffa orben. Då öppnas vägen till dörren som leder till kistan.
* Ta hammaren ner den till den sydvästra hörnet, slå på knappen för att få kistan att uppenbara sig.
* Gå till våning B12 genom att gå uppför trappan på B11, i rummet ser du en orb.

Traveler's Ship;

* Åk till the Traveler's Ship på det nordöstra havet och rädda the man of smilys.

Uncharted Island;

* Gå till statyn som föreställer valens öga och gräv framför den.

Zauz's Island;

* Se på alla statyerna, dra en linje mellan dem och där de alla möter är kartan nedgrävd.


-----------------------------------

Guide hur du får Cirkeln, triangeln och fyrkanten. Denna guide är formad vad som händer när man kommit till våning B8.


Cirkeln:

Jag vet inte hur långt du kommit i nivåerna men ... du ska gå utför den osynliga bron. Prata med en av skeletten så nämner de den. För att se vart den är smyg dig efter den röda vakten tills han går över. Glöm inte att rita en linje där den osynliga vägen är. Gå upp för trappan. Det står en grå vakt som står still och ser åt olika håll. Vänta tills han ser uppåt, spring då fram bakom honom och vänta vid hans sida tills han vänder sig mot väggen spring sen runt honom och slå på kristallen. Nu måste du va väldigt snabb, eftersom elden till de flytande blocken slocknat. Spring dit och försökt att inte bli sedd av den grå vakten. Spring på blocken och åk helt enkelt med blocken til slutet. Innan du öppnar kistan slå sönder den gula krukan för att få 30 sekunder. Ta kristallen och åk med tillbaks, gå ner för trappan med kristallen. Gå över den osynliga bron. Gå inte uppför trappan. Gå istället mot den grå vakten som går fram och tillbaks. Du ser en trappa och ett par taggar gå till den säkra zonen och lägg ner kristallen i hålet. Gå nu till där trappan är, men gå inte ner för den än. Ställ dig på knappen. Då kommer det börja blåsa genom ett hål. Ta upp kristallen och spring till hålet där luften sipprar ut. Gå framåt på väggen och hoppa ner innaför taggarna. Gå nu ner för trappan. Lägg ner kristallen i rummet du kommer till.

Triangeln:

Öppna kistan och få nästa kristall. Gå uppför trappan igen det finns en trappa vid väggen som du kan gå upp på och hoppa ner ifrån utanför taggarna. Spring över den osynliga bron. Om du tittar på kartan ser du ett fyrkantigt mönster av gula prickar. Spring dit och akta dig för den röda vakten som går omkring där. Gå till det stället på fyrkanten som är neråt. Lägg en bomb vid den sprukna väggen innan bomben sprängs ta upp kristallen. Och var berädd att springa in med den i hålet. Lägg kristallen i hålet. Nu öppnas taggarna längre ner, spring dit och slå på kristallen. Efter du slagit kristallen spring och ta Triangel kristallen och spring ner med den nerför den nyöppnade trappan. Lägg den i pelaren som det ska va i.

Fyrkanten:

I detta rum finns det fiender som är osynliga när du är vänd mot dem men de syns när du vänder ryggen till. Dessa fiender, om det slår dig förlorar du 15 sekunder. För att döda dom måste du vara mycket snabb. När de är precis bakom dig vänd dig om och slå i ett. Om du lyckas träffa dom får du 30 sekunder. I detta rum går vakten omkring med kristallen. För att få den måste du springa ner tills det tar stopp och sedan till vänster till det stora hålet. I hålet är det en kristall skjut bomerangen på den tills spetsen är vänd mot ögat. Skjut en pil på kristallen när ögat är öppet. Då öppnas ett litet område. Spring dit och vänta in rätt tillfälle när vakten kommer till rätt ställe spring på knappen och få honom att rammla ner. Då har du honom ur vägen. Nu har du kristallen, men du ska inte gå med den till pelarna. Utan gå med den till lågorna och lägg den i hålet där istället. Nu kan du ta cirkeln som du smidigt lagt där förut. Ta fyrkanten och spring med den till pelarna.
The Legend Of Zelda Phantom Hourglass.
------------------------------------------------

The Ocian King:

*Början och F1. Du kommer in i ett rum med tre skelet och två trappor på varje sida om du går upp för trapporna är det ett podium med Phantom Hourglass. Gå vidare till nästa rum. Där ser du Linebeck som är fångad, gå längst upp till vänster och slå på en "orb"(en lila kula som blir grön när du slår på den) Då försvinner spikarna som fångar Linebeck. Han springer iväg och ställer sig där du kom in från början. Gå till han och han kommer prata med dig och du kommer få en "small key" som du går och använder längst upp till vänster. Då kommer du vidare, gå längst upp till vänster slå på "orben" och spring snabbt: Höger, Ner, Höger, Upp, och höger och slå på "orben" där. Då åker väggen ner så att du kommer in till en stor kista. Öppna den och du får sydvästra kartan (den längst ner till vänster)

*Hur du kommer till B1. Du kommer att göra några saker på sjön och du kommer att komma till Isle Of Ember, när du har klarat allt där så får du spirit of power. Gå in till ocian king igen och använd spirit of powers kraft för att öppna dören i mitten av F1.

* Hur du kommer till B2. Du kommer ner till ett rum med två phantoms. Gå längst upp till höger när vakten ner till höger inte kan se dig, slå på orben och spring längst ner och ställ dig i den säkra zonen nu måste du ha boomerang frame och rita en väg så den åker igenom den brinnande facklan och igenom den släckta facklan. Nu försvinner elden som spärrar vägen. När vakten längst upp till vänster är på väg uppåt så ska du springa ifrån säkra zonen där du precis var och gå uppåt till vänster och in i en säker zon. När vakten gått förbi dig(påväg neråt) så springer du uppåt och höger och ställer dig på knappen så kommer försvinner elden och du kan springa och ta nyckeln. Gå ner igen(från platsen där du tog nyckeln) och ta dig förbi vakterna. Gå lägnst upp till höger och lås upp dörren nu går du bara ner för trappan så är du vid B2.

* Hur du kommer till B3. När du kommer ner till B2 så står det en grå vakt och kollar åt alla håll. När han kollar åt vänster så går du neråt, då ser du en orb, slå på den, då kommer den gråa vakten gå neråt och då ska du gå: höger, upp och vänster dra i spaken och fortsätt gå till vänster och slå på den orben. När du har gjort det så har antagligen den gråa vakten sett dig. Spring ifrån han till trappan där det finns en lila zon. När vakten kollar till vänster går du: ner, vänster, ner och fortsätt hela vägen tills du kommer fram till en eldvägg. Ta den röda krukan och släng den framför elväggen ta fram din bomerang och rita en väg neråt då ser du en orb, skicka iväg bomerangen så att den träffar orben. Då försvinner eldväggen. När vakten är på väg bort från dig så ska du gå ner till nästa "säkra zon". Vänta tills vakten kommer tillbaka. När vakten är på väg uppåt så går du åt höger tills du är i slutet av koridoren. Gå uppåt tills du kommer till nästa säkra zon. Vänta tills vakten kommer till dig. När vakten har kommmit fram till dig börjar han att gå neråt. Vänta tills han har kommit ner till slutet av koridoren och börjar gå åt vänster då ska du gå åt höger och ställa dig på knappen ta fram din bomerang och rita en väg åt vänster och på nyckeln. Då får du nyckeln. Gå in i den säkra zonen igen och vänta på att vakten ska komma tillbaks. När vakten har kommit till dig igen så ska du vänta tills vakten är längst ner i koridoren och börjar gå åt vänster. Då ska du gå neråt tills du kommer fram till slutet av koridoren och gå åt vänster. När du har gått cirka halva koridoren så ska du gå uppåt och slå på orben. Gå uppåt och höger så kommer du fram till dörren. Tryck på dörren så öppnas den. Gå ner för trappan så är du på B3.

* Hur du kommer till B4. När du kommer ner för trappan, ser du två vakter. När vakten längst upp till vänster inte kan se dig springer du längst upp till vänster och in i den säkra zonen. Öpnna kistan, där i ligger en force gem ta den och gå(när inte vakten kan se dig) till den största "lila fläcken" på kartan. Läg sedan ner force gemen i något utav hålen. Gå sen längst ner till vänster(när inte någon av vakterna ser dig) och gå in i den säkra zonen. Öpnna kistan och gå up till stället där du la i förra force gemen och kasta ner force gemen i något av dom två lediga hålen.
skriver mer senare
Del 1

The Legend of Zelda: Phantom Hourglass

*****************************
0. Innehåll [0000]
*****************************

För att hoppa till en specifik avdelning, slog Ctrl + F och skriv in siffrorna till höger
av de avsnitt du vill gå till. Skriv till exempel "[0700]" (utan
citattecken) för att gå till Hjärt Behållare avsnitt.

0. Innehåll [0000]
1. Inledning [0100]
2. Version historia [0200]
3. Kontroller [0300]
4. Story [0400]
5. Genomgång [0500]
6. Ex [0600]
7. Heart Containrar [0700]
8. Anden Gems [0800]
9. Ship Delar [0900]
10. Mini-spelen [1000]
11. Butiker [1100]
12. Frågor och svar [1200]
13. Ett särskilt tack [1300]
14. Rättslig Stuff [1400]
15. Kontaktuppgifter [1500]

************************
1. Inledning [0100]
************************

Hälsningar och hälsningar Zelda fans! Äntligen, våra svärd-skära bort,
Princess-undsättning hjälte Link gör sitt mycket förväntade debut på Nintendo DS
med The Legend of Zelda, Phantom Hourglass! För er som inte vet,
Phantom Hourglass är uppföljaren till Gamecube klassiska, Wind Waker, följande
äventyr av Link och Tetra på de stora havet täcker ruinerna av
Hyrule. Det här är min första guide, så jag kommer göra mitt bästa för att göra det bra.
Njut!



***************************
2. Version historia [0200]
***************************

Version 0,1 (10/20/07): Färdig inledningen, kontroll och Walkthrough upp
till slutet av Goron Temple, läggas några av Hjärt Behållare, färdig
Special Tack, Legal Stuff, och kontaktinformation.

Version 0,2 (10/21/07): avslutat Walkthrough fram till slutet av Templet
av Ice, lagt till några kreativa och kvick (inte riktigt) titlar för de delar av
den genomgång.

Version 0,3 (10/22/07): avslutat Walkthrough fram till början av Mutoh's
Temple - borde ha resten gjort i morgon Inkommen Heart Containers 9-12.

Version 1,0 (10/24/07): Färdig de Walkthrough till slutet! W00T! Inkommen
Heart Container # 13.

Version 1,1 (10/26/07): Inkommen objekt avsnittet Ande Gems avsnitt inklusive alla
av Power ädelstenar och ungefär hälften av Wisdom / Mod ädelstenar, och Ship Delar
avsnitt. Gjort ett par smärre korrigeringar också.

Version 1,2 (10/29/07): Färdiga Anden Gems avsnitt, och slutade upp
återstående få Ship Delar för fartyget Delar avsnitt

********************
3. Kontroller [0300]
********************

Reglagen för detta spel i första hand använder pekskärmen och mikrofonen
(MIC). Du kan även styra vissa funktioner med knappar.

+ Spelkontrollen:
[V]: Visa menyskärmen
[Rätt]: Visa Collection Screen
[Ner]: Display kartskärmen

En knapp: Visa insamling skärmen

B-knappen: visa kartbilden

Y-knappen: visa menyskärmen

L / R-knappar: Håll ett objekt

Start: Paus
Hoppa över (under filmisk)

Pekskärm: Alla reglage

Walk / Run / Jump / Roll: Link kommer att gå i den riktning du rör. Tryck och
Håll pekpennan på pekskärmen nära honom att gå, eller längre bort
att köra. Kör över små luckor i marken för att göra Link automatiskt
hoppa. När du kör, försöker gång på gång dra små cirklar i utkanten av
skärmen för att rulla i den riktningen. Om du rulla alltför många gånger i en
rad, Link kommer att bli yr. Var försiktig!

Diskussion / Kontroll: Prata med människor eller läsa tecken genom att peka på dem. Du kan också
peka på något som verkar misstänkt.

Pick Up / Kasta: Tryck på stenar, krukor och fat för att hämta dem. Sedan helt enkelt
Peka på den plats på fältet som du vill att de ska landa för att kasta dem. De
kommer att bryta när de träffar marken. Du kan bara hitta något trevligt
inuti.

Svinga ditt svärd: Under dina resor hittar du ett svärd. Av
Naturligtvis kan du attackera fiender genom att svinga ditt svärd, men du kan också
klippa gräs, bryta krukor, och luckan växlar också.

Riktade Attack: Peka på en fiende att omedelbart svinga ditt svärd i
riktning mot att fienden och attackera.

Slash Attack: Snabb bild pennan i den riktning som du vill
att svinga ditt svärd till attack i den riktningen. Skjut din penna
vinkelrätt mot den riktning som länkar står inför att svinga din
svärd. Skjut din penna i den riktning som länkar står inför att sticka
i den riktningen.

Spin Attack: Skjut din penna i en cirkel runt Link att göra honom
svinga sitt svärd runt honom och utföra ett Spin Attack. Var försiktig:
Länk kommer att bli yr om han utför den här attacken för många gånger i en
rad.

Grab -> Push / Pull: Tryck på block och hävstänger för att ta tag i dem och sedan peka på
piltangenterna för att flytta dem i den riktningen. Peka och håll på pilen för att fortsätta
rörelse. Vissa block och hävstänger kan inte flyttas.

*****************
4. Story [0400]
*****************

Vita fåglar skjuta i höjden fritt i luftrummet över det stora blå havet. A Pirate Ship
segel tillsammans, skära genom vågorna. På däck finns en besättning på pirater och
deras ledare, Tetra, en modig och SURA flicka. Att resa med dem är Link, den
pojke i grönt. Tetra och Link satsning för första gången inte långt innan vår historia
börjar.

Länk upptäckt att Tetra var prinsessa av Hyrule, en forntida rike
förstört för länge sedan. Efter Tetra togs bort av en ond kung, Link som anges
på en farlig resa för att hitta henne. Han utvridning många monster och fann starka
vapen. Link blev en verklig hjälte och räddade prinsessan från den onda kungen.

Efteråt gick paret bestämde sig för att utforska tillsammans. Den här gången, de råkar på
hav skyddas av en stor anda, Ocean King. I dessa hav, med lokaltrafiken
viska rykten om ett mystiskt spökskepp. Plötsligt en tjock dimma omger
Tetras fartyget och pirater plats ett läskigt, svag gamla fartyg. Brave Tetra
språng ombord för att undersöka, men Ghost Ship börjar segla iväg. Länk
gör ett tappert försök att följa Tetra på Ghost Ship, men han förlorar sin
grepp och störtar i havet. Han vaknar senare på en okänd ö
med en märklig fe fluttering omkostnader. Och det är där Länk: s nya
äventyret börjar ...

***********************
5. Genomgång [0500]
***********************

1. Den Adventure Begins !...........................................[ 0501]
2. En pojke och hans svärd ............................................. [0502]
3. Into the Temple ............................................... .. [0503]
4. Ankare Aweigh !............................................... .. [0504]
5. Förmögenheter och bränder ..............................................[ 0505]
6. Templet i brand, eller ... Vissa behagar Hot !.....................[ 0506]
7. BOSS: Blaaz, Master of Fire .....................................[ 0507]
8. Temple of Ocean King, ta två ..............................[ 0508]
9. Bombs Away !............................................... ......[ 0509]
10. Into the Mist ............................................... ... [0510]
11. Den blåsiga staden ............................................... .. [0511]
12. Tempel Wind, Or ... Yo, Ho, Blow the Man Down !...........[ 0512]
13. BOSS: Cyclok, Omrörare av vindar .................................[ 0513]
14. Temple of Ocean King III, Revenge i Phantoms ..........[ 0514]
15. Bärgats Varor ................................................ . [0515]
16. Tempel Courage, Or ... Och en flaska rom ...............[ 0516]
17. BOSS: Crayk, Bane av Courage ...................................[ 0517]
18. Den Ghost Ship, eller ... Dead Men Tell nr Tales ...................[ 0518]
19. BOSS: djävulsk Cubus Sisters .................................[ 0519]
20. Zauz den Smedja ............................................[ 0520]
21. Golden Grodor och Cykloner ......................................[ 0521]
22. Temple of Ocean King 4: Nu med 50% mindre natrium !..........[ 0522]
23. Goron Inledande ...............................................[ 0523]
24. Goron Temple, Or ... Death Mountain Revisited ...................[ 0524]
25. BOSS: Dongorongo, Armored Lizard ...............................[ 0525]
26. Temple of Ocean King Del V: Har den här platsen Ända End ?!?...[ 0526]
27. Kuggfråga Penguins ................................................ . [0527]
28. Templet is Eller ... Rysning Me Timbers !....................[ 0528]
29. BOSS: Gleeok, Två huvuden Dragon ................................[ 0529]
30. Gömda skatter ................................................ [0530]
31. Waking the Dead ............................................... . [0531]
32. The Lost Civilization ..........................................[ 0532]
33. Mutoh's Temple, Or ... Den Pyramid Scheme .......................[ 0533]
34. BOSS: EOX, Ancient Stone Soldier ...............................[ 0534]
35. Skapandet av Sword ..............................................[ 0535]
36. Temple of Ocean King 6: The Final Descent ..................[ 0536]
37. BOSS: Bellum, ondskan Phantom .....................................[ 0537]
38. BOSS: Bellum, Possessed Ghost Ship .............................[ 0538]
39. BOSS: Bellum, Linebeck Possessed Phantom .......................[ 0.539]

zZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZ
/ \ / \
/ __ \ Äventyret börjar! [0501] / __ \
/ \ / \ / \ / \
/ __ \ / __ \ / __ \ / __ \
zZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZ

============
Inledning
============

Efter att driva upp Nintendo DS och börjar The Legend of Zelda: Phantom
Timglas, välj "New Game!" att starta ett nytt spel, eller välja och befintlig fil
att fortsätta där du slutade. För nya spel kommer du att först bli ombedd att
Skriv in ett namn. Den standard kommer att bli det namn registrerade på ditt Nintendo DS,
men för att den här handboken, och för enkelhetens skull, vår hjälte plätering
i grönt skall namn Link. När du har skrivit in ditt namn, du kommer då
om du hålla pennan i din högra eller vänstra hand. Efter bekräftelse
detta, välj din nyskapade filen från Arkiv Selection skärmen, och trycker
Start. Välj Äventyr från listan, och du är redo att börja din
äventyr.

=============
The Beginning
=============

Spelet börjar (som många Zelda-spel gör) med en historia, här en presentation av
heroisk berättelse om Link's äventyr från Wind Waker, berättade som bildspel med papper
skära ut, presenteras av ingen mindre än vår Pi-Rat vän Niko, som vissa av er
kanske minns från Wind Waker som TANIG runt som kan bara hänvisa till dig
som hans "swabbie." Efter hans utdragna berättelse är klar, du äntligen vaknar
från yttrar tristess, bara för att få scolded genom att Femme Fatale av pirat
kaptener, Tetra, som uppenbarligen inte uppskattar hennes anor, och därmed
kan inte bli kallad Zelda. När fartyget seglar om du så småningom bli
omgiven av en tät dimma, och Niko spioner en ganska skrämmande utseende fartyg i
avstånd. Naturligtvis den tjocka huvuden Tetra hoppar ombord och försvinner i
dimman, efter som det hörs ett fruktansvärt skrik från detta fartyg.
Tänker snabbt (eller kanske bara inte tänkande), du hoppa från Pirate Ship
och ta tag i ledstången av den förmodade Ghost Ship, bara att förlora din
greppet och faller i havet.

=============
Mercay Island
=============

Du vaken en tid senare spolas upp på stranden av en märklig ö med en
mystiska fe som cirkulerar runt ditt huvud. När du inser att sa fe
är inte bara en hallucination, du minnas och förklara för fikus att Tetra
togs bort av spökskepp. Den fe sedan beslutar att du bör tala
att "morfar" att lära sig mer om fartyget, och leder mot ett hus
ytterligare upp stranden. Gå upp stranden och in i huset, och tala med
gammal man på sista rummet. Efter introducting sig själv som Oshus och
rådgivning du mot att söka efter Ghost Ship, han slutligen ger i och
instruerar dig att ta reda Linebeck vid hamnen i öster. Du kan antingen
märke där han hänvisar till på din karta genom att trycka på knappen Karta och ritning
vilken symbol du vill, eller så kan du bara komma ihåg att det som
ser ut som ett fartyg där du är tänkt att gå. När du har pratat klart
att Oshus, huvudet bakåt utanför.

Som ni huvudet i öster mot staden och hamnen, en stor jordbävning plötsligt
skakar ön, vilket smulas sönder bron som leder till staden, tillsammans med
den snabbaste vägen dit. Det finns inget mer du kan göra åt det, så huvudet
Tillbaka till västra änden av ön och ta stigen som leder norrut.
När du har angett, kommer du på flera röda Chu-Dissostichus, och Ciela att tvinga
du att gå tillbaka. Nu, chef Tillbaka till Oshus hus och prata med honom. Efter en
snabb uppsträckning av Ciela för att försöka vägen mot norr, han kommer att tala om för er att
helt enkelt vänta tills den bro som skall byggas. Huvudet bakåt utanför, och gå till grottan
bara för att öster om Oshus hus. Chef för långt slut, och du kommer att finna en
stor sten plattor och en trä-skylt. Ciela kommer att tala om att du kan öppna
ballastfritt genom att skriva hur många palmer på det, men för att spara er besväret att
gå tillbaka och räkna dem, det är 7. Skriv numret på skylten och
stålämnen kommer att öppna, avslöjar en kista som innehåller Oshus: s svärd. Det finns också en
bok på ett bord till höger som förklarar grunderna för att använda svärd, läsa den
om du så önskar. Eller inte. När du är klar här, huvudet bakåt utanför.

zZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZ
/ \ / \
/ __ \ En pojke och hans svärd [0502] / __ \
/ \ / \ / \ / \
/ __ \ / __ \ / __ \ / __ \
zZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZ

Utanför grottan är IRRITERAD gammal man att gräla på er än en gång. Efter lite
av snabb talar Ciela från, Oshus beslutar att låta dig hålla svärdet som du
stal från honom, men säger till dig att komma till hans hus för en lektion i fäktning
innan du reser. Han ledsagare ni tillbaka till sin plats för att lära dig om du vill
det eller inte - om du försöker att lämna han ska slå igen sin skrämmande röd pinne på marken,
och även om du har ett svärd och en tydlig överhanden, du har inget val
utan att stanna. Prata med honom för att börja din undervisning i form av svärd,
och efter du är klar med huvudet bakåt utanför.

Nu när du har ett svärd i hand, du är redo att modigt det hemskt Path
som går norr. Huvudet genom entrén och besegra 3 Chu-Dissostichus att
avvakta, kanske plocka upp några rupier medan du är på det. När du nederlag
dem, fortsätter norr och öster förbi fjädrande rock med ögat, och göra en
rulle angrepp på det stora trädet att slå ut en röd rupee (20 rupier). Huvud
söder, med ett par mer Chu-Dissostichus på vägen, och slice ditt sätt
genom träden och in i grottan.

Väl inne i grottan, chef på vägen tills du kommer till tre stenar
blockerar din väg. Plocka upp dem och kasta dem att klara en stig. Chef tidigare
den låsta dörren och 4 mer Chu-Dissostichus kommer att visas. Döda dem, och ta
bröstkorgen på sista, som innehåller en nyckel. Chefen tillbaka till det låsta dörren och
öppna den, som kommer till ett stort rum där 5 mer Chu-Dissostichus kommer att visas. Slay
dem alla, och huvudet till vänster i rummet. Tryck på blocket för att flytta den,
och ange ett mindre rum med 2 Keese och en skylt som lyder: "När drar
spakarna: Första: 2: a från vänster. "Head tillbaka till höger, förbi en annan
blocket och i ett litet rum, här innehåller 4 Keese, ett bröst,
och ett annat tecken. Döda Keese, öppna bröstkorgen för att få en röd rupee, och läsa
kännetecknet, som säger, "När dra i spakarna: Andra: 1: a till vänster.
Senaste: 2: a från höger. "Nu huvudet bakåt utanför och dra i spakarna i
stort utrymme i den ordning som anges på skyltarna (om du drar dem i något annat
För flera ormar kommer att minska från taket): 2nd från vänster, sedan den
längst till vänster, sedan längst till höger, sedan den 2: a från höger. Efteråt, en viktig
kommer att dra ner så att du kan öppna låsta dörrar och fortsätta upp
trappor.

När du har gjort din väg uppför trappan, kommer du till andra våningen i
grotta. Chef på vägen, förbi en låst dörr och dödade flera råttor
längs vägen. I slutet finns det ett råtta redovisade en nyckel som går tillbaka och
tillbaka mellan två råtta hål. Om du försöker angripa den, det kommer att gå tillbaka till
närmaste hål, vilket gör det omöjligt att döda. I stället huvudet mot vänster och
push blocket framför den närmaste hål. Nu huvudet bakåt till höger,
låta råtta köra ut ur hålet, tidigare var du är, och mot
blockerade hålet, vilket naturligtvis kan det inte komma in, och eftersom den vänder sig om att komma
tillbaka, bakhåll och ta nyckeln det innehar. Nu när du har nyckeln, gå
genom den låsta dörren och gör dig tidigare flera Keese tills du kommer
avfarten.

När utanför (äntligen), chef till hamnen, där du hittar inte Linebeck,
men en annan man, som säger att Linebeck har varit försvunnen i flera
dagar, och råder dig att prata med ägaren av mjölken Bar för att ta reda på om
han kan vara. Nu, chef för Milk Bar på den västra kanten av staden (det är
största byggnaden i staden), och prata med bartendern, som säger att
Linebeck sågs senast på väg mot templet i Ocean King på
norra sidan av ön. Efter varnar dig att avhålla sig från templet ingen
fråga vad han då nådigt påpekar exakt var ingången är på
din karta. Svårt att missa, men markera den om du vill. Huvudet bakåt utanför och ta
den väg som leder norrut bortrest. Chef uppför trappan och till
nordväst, med alla fiender du stöter på. Ta nästa uppsättning
trappor du når, och chef runt och väster. Slutligen, chef genom
vägen och upp en annan uppsättning av trappor att äntligen nå Templet i oceanen
King.

zZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZ
/ \ / \
/ __ \ Into the Temple [0503] / __ \
/ \ / \ / \ / \
/ __ \ / __ \ / __ \ / __ \
zZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZ

========================
Temple of Ocean King
========================

Walk in, och du kommer hitta ett par läskigt skelett som kan prata med dig
oavsett orsak. Till största delen kommer de att ge dig råd om hur man får
genom templet vid liv (det vill säga de kommer att säga de misstag de gjorde att
förvandlade dem till skelett). Huvudet genom dörren längst till slutet av
rum. Som du skriver, ett osynligt röstsamtal till dig. Efter en stund, Ciela
identifierar röst som Linebeck, som verkar vara instängda bakom en mur av
Spikes, flailing TOKIGT. Han beställer du för att hjälpa honom fly, sedan förklarar att
templet kommer verkligen suga ut din själ. Det enda sättet att förhindra att detta
händer är att stanna på den lila utrymmen, och kör i mellan dem så snabbt som
möjligt. Huvudet till vänster och direkt norr senaste Linebeck till längst
säker zon du kan nå, där det finns en låst dörr och en switch. Hit den
växla, släppa Linebeck, som kommer omedelbart att köra på säkerhet. Fegis.
Det finns inget kvar för er att göra här för nu, så huvudet bakåt mot
ingång, där Linebeck väntar.

När du har nått Linebeck kommer han att göra en snabb kommentar om ditt mod (inte
att nämna skryter om sin egen), varefter du förklara för Linebeck att
du försöker hitta spökskepp. Tänker att du efter
skatt som han så desperat önskar, Linebeck börjar kväva dig, bara
att få veta utantill Ciela, som berättar Linebeck att du försöker rädda Tetra.
Veta nu att han kan använda dig för att möta de skräck i spökskepp medan
hålla skatten för sig själv, han går med på att hjälpa dig att söka efter den. Han
ger dig en nyckel som han hittade, och säger till dig att leta efter en ledtråd till ghost
fartyg någonstans i templet.

Chefen tillbaka till den låsta dörren var, och chef för nordvästra hörnet av
rummet. Hit övergången, som kommer att stoppa i närheten spikar från att höja och
sänkning, och huvudet ner förbi stora sten plattor i mitten och upp genom
en annan uppsättning spikar som du är tvungen att gå igenom, som de andra
riktning leder till ett kollapsande golv. Kör genom spikar vid rätt
tid att inte träffas, och trycker på knappen i det nordöstra hörnet. Vara
råd: När du trycker på första växeln du kommer endast att ha en begränsad tid
för att träffa de andra före den första att stängas av och du måste börja
om igen, men det spelar ingen roll vilken ordning du drabbats växlarna i.
När du har kört på båda, de plattor i mitten kommer att minska, avslöjar en kista
innehåller en sjökortet som visar det sydvästra hörnet av kartan. När du
har diagrammet huvudet tillbaka till ingången, där Linebeck har mystiskt
försvunnit. Nu huvudet bakåt utanför.

zZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZ
/ \ / \
/ __ \ Ankare Aweigh! [0504] / __ \
/ \ / \ / \ / \
/ __ \ / __ \ / __ \ / __ \
zZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZ

=============
Mercay Island
=============

När utanför igen, kommer du att hitta Linebeck väntar på dig precis utanför
templet. Han kommer att skrika åt dig om att vara långsamt, oavsett hur snabbt du
erhålls i diagrammet, och säga att han skulle leta efter hans fartyg,
snarare än att erkänna att fly av rädsla. När du visar honom diagrammet du
hittades inne i templet, han kommer att rycka till sig det och köra iväg tillbaka till sitt skepp till
söka efter skatten själv. Chefen tillbaka in till stan till hamnen där
Linebeck: s fartyget ligger i hamn, där hittar du inte bara Linebeck, men de gamla
och kanske senil Oshus, gör det han är bäst på, att dela ut scoldings,
Men denna gång de är riktade mot Linebeck. Han kommer att ta upp kartan,
och tala om för er att trots Linebeck påstående att detta är ett mycket unextraorinary
diagram finns det en knäpp område i diagrammet, och att ni också klara
att lösa pussel. Massera din penna på ön i det sydvästra hörnet
på kartan för att avslöja en konstig symbol, som Oshus säger tyder på ön
av Ember, där en spåkvinna som heter Astrid sägs att vistas. Naturligt,
Detta är nästa destination. Innan du huvudet av dig, men du bör
överväga att stanna i stan butik och plockar upp en sköld för 80 rupier - det
kommer att komma till hands senare. När du är klar på Mercay, prata med
Linebeck att skickas ut.

=============
Den stora havet
=============

Nu när vi har ett sätt att resa det stora havet, det är dags att sätta segel
för Ember Isle. Peka på fjäder pennan på fartyget ikonen och dra den till
sydvästra ön för att kartlägga en kurs där. Det finns också många andra punkter
av intresse vid havet: bortsett från öarna, det är vanligtvis en
Beedle's Ship Shop (anges med Beedle huvud), en Traveler's Ship (anges
med, vad mer, ett fartyg), tillsammans med många andra saker som du kommer att stöta på
äventyret fortskrider, men inte mycket av det är av någon oro över den
ögonblick. För nu, bara huvudet till Isle of Ember.

zZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZz
/ \ / \
/ __ \ Förmögenheter och bränder [0505] / __ \
/ \ / \ / \ / \
/ __ \ / __ \ / __ \ / __ \
zZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZz

=============
Isle of Ember
=============

Du anländer på Isle of Ember, vilket är faktiskt en aktiv vulkan. Din
första uppgiften är att hitta spåman, Astrid. Linebeck, naturligtvis, kommer att
stanna kvar för att "skydda fartyget" när du gör allt det hårda arbete. Men nog
om honom. Chef för det nordligaste huset på ön, gå in och
därnere, där du kommer att möta flera octoroks. Besegra dem, och gå
i närheten av sten plattor i hörnet av rummet, där du kommer att höra en röst
kommer från andra sidan. Yell i de informationscentrumet att "ropa" till rösten som
kommer att identifiera sig som Astrid. Hon säger hennes tragiska historien om ...
låsa sig inne i rummet ... och naturligtvis behöver din hjälp att fly.
Det enda sättet att öppna dörren är en hemlighet som hålls av Astrid medhjälpare, KNOCKOUT.
Huvudet bakåt utsidan och in i huset till sydost, KNOCKOUT hus. Där
är en bok som ligger på bordet som visar sig vara KNOCKOUT: s tidning, tillsammans med
en fackla ... brandsäkerhet uppenbarligen inte är en fråga på den här ön. Efter behandlingen
KNOCKOUT dagbok, huvudet bakåt utanför och över bron i öster. Gå alla
vägen till den östra sidan av ön, där du hittar ett skelett ... den
lik av kära KNOCKOUT. Prata med hans spöke (ummm. ..), som kommer att tala om för er att
hemlighet att öppna dörren att Astrid är bakom är att hitta de tre ficklampor
på ön och markera dem på bilden bredvid dörren. Den första fackla
är bredvid KNOCKOUT: s lik, den andra är hela vägen fram till den norra sidan
av ön, och den tredje som vi redan sett är i KNOCKOUT hus. När du
har lokaler för alla tre, chef tillbaka till Astrid hus och markera dem på
porträttet att fria henne.

Som tack för att befria henne, Astrid kommer att tala om för din förmögenhet för dig. För
för att spara Tetra måste du gå till Temple of Fire på toppen av ön
att hitta det du behöver för att öppna väg som ligger framför dig. Hon kommer då
release förseglingen på dörren till toppmötet, som är där du ska huvudet
nästa. Gå tillbaka utanför och chef öster igen tills du når dörren till
toppmötet. Gå igenom, där det kommer att bli en Gold Chu-Chu väntar. Att besegra
den, ett steg tillbaka och vänta på att förlora sin elektriska laddningen, sedan attack.
Efteråt, chef väster. Besegra Tektites på vägen, tills du kommer till
en trappa. Som ni huvudet längre upp i berget, det kommer att falla
stenar, som du bör undvika. De kan lätt upptäckas genom skuggor på
grund. Fortsätt upp och runt berget tills du kommer till en dörr märkt
med två ljus. Om du fortsätter västerut kommer du att hamna i en kista som
innehåller en röd rupee. Ta detta, då huvudet tillbaka till dörren. Släcka
eld genom att blåsa i mikrofonen, som kommer att öppna dörren. Nu kan du
komma in i templet.

zZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZz
/ \ / \
/ __ \ Tempel av brand, eller ... [0506] / __ \
/ \ / \ Vissa behagar Hot! " / \ / \
/ __ \ / __ \ / __ \ / __ \
zZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZz

==============
Temple of Fire
==============

Den första riktiga fängelsehåla av Phantom Hourglass är Temple of Fire. Huvud
norr och se till att undvika eld på marken, tills du kommer till en stor
rum med ett spinning arm av brand. Vänta tills elden att passera, sedan snabbt köra
till höger. Besegra Röda Chu-Chu, och hoppa över plattformarna. Du
kommer att se en skylt på väggen som visar vilken väg att ta i ett rum
där framme. Du kanske vill markera denna väg på din karta. Fortsätta nedåt,
döda Chu-Chu på vägen, tills du kommer till ett rum där fyra Keese
visas, och dörren stängs bakom dig. Besegra alla de Keese till
öppna dörren och visar en kista som innehåller en liten knapp. Huvudet bakåt vägen
du kom tills du kommer till en låst dörr och sedan gå igenom.

Nästa rum är en stor fallgrop område. Det finns bara en säker väg, en
som var skrivet på skylten strax utanför. Om du avviker från den vägen,
våningen kommer att öppna under dig, hoppar du i gropen av lava nedan. Här
är en säker väg genom:

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
XX _C_ _ _ _ _ _ _ | Förklaring: X = Drop
XX | | | B = Block
<- BB | XXBBXX | | C = Chest
| BB | XXBBXX | |
| XX | BB _ _ _ _ | |
| XX | BB | |
| | _ _ _ | XX | XX |
| XX | XX |
- - - - - - - | - - - --

Följ vägen genom att ta tag i bröstet med Röda Rupie längs
väg. När du kommer till slutet, stå i mitten av 4 växlar och göra en
spin attack, som kommer att öppna en sten plattor i det stora rummet med spinning
brand arm. Chefen där, genom dörren, och uppför trappan till nästa
golv.

När du kommer till andra våningen, chef rätt (det enda sättet du kan gå på
ögonblick). Besegra Röda Chu-Chu, sedan de Gold Chu-Chu, att se till att inte
angrepp av det medan det är elektrifierade, om inte självklart att du njuta av den sortens
sak. Gå runt och trycker på switchen, som kommer att ta upp alla de blå blocken
i hålan och lägre alla de röda böcker. Fortsätt tillbaka runt och
genom att där fanns en gång upphöjda röda block, döda rött och guld
Chu-Dissostichus längs vägen, tills du kommer till ett stort rum som stängs när du
in. Flera gröna slimes visas, och du måste besegra dem alla för att öppna
dörren och visar ett stort bröst, som innehåller din första punkt: De
Boomerang. Att utrusta den, peka på objekt ikonen, sedan klickar du på Boomerang ikonen. Till
använda Boomerang, första har Boomerang utrustade, och sedan klickar du på ikonen i
det övre högra hörnet på skärmen eller tryck på L och R, sedan dra en linje i
väg du vill att din Boomerang att ta. Det kommer att fortsätta att resa längs
den linje du dra tills det antingen slut eller träffar en vägg. Du kan
bara dra gränsen en viss längd, och bara ett visst avstånd från
själv.

Nu när du har din första punkt, huvudet till höger sida av rummet och använda
den Boomerang för att träffa de slår på plattformen ovanför lava grop, som kommer att
klart branden på vänster sida av rummet. Med att göra, huvudet vänster och upp
tills du kommer till ett rum med två ganska ovänligt ficklampor som kommer att skjuta
Balls of Fire på dig när du kommer in i rummet. Undvika brand som bäst när du
kan, och använder bumerang för att träffa de två ficklampor på längst till vänster sida av
rum. Detta kommer att släcka facklan som motsvarar övergången du har
drabbades, liksom branden blockerar din väg när du har drabbats av båda.
Med detta gjort, ta den nyligen rensat vägen och gå ner för trapporna.

Ner, kommer du först att välkomnas av ett guld Chu-Chu. Döda det. Det finns en
fjädrande rock i ena hörnet av rummet - dessa kommer antingen ge dig en ledtråd
om hur du fortsätta framåt, eller tala om för dig hur många skatt kistor kvar
på den aktuella våningen, samt erbjuda sig att visa dig sin plats (er) ... för en
nominell avgift på 20 rupier. Eftersom du använder den här handboken, dock varken en
skulle bli nödvändigt ... eller att jag inte göra mitt jobb rätt. ^ _ ^ Hur som helst, stå
till höger om sänkt rött block och använda Boomerang för att träffa de byta
runt hörnet, som kommer att ta upp den röda block och sänka blåa i
södra sidan av rummet. Gå igenom och ner för trapporna, motarbetar den
Gold Chu-Chu, sedan när du har nått en avsats till vänster, använda Boomerang att slå
övergången runt kurvan, som kommer att klara den brand som leder tillbaka till
första stora rummet. I stället för att gå tillbaka genom huvudet söder i ett annat rum
som kommer nära bakom dig, där två Red Bubbles visas. Du måste först använda
den Boomerang för att rensa brand runt deras skallar, sedan använda svärdet till
avsluta dem. Du kan faktiskt inte rikta dem med dina Boomerang, så jag
tyder på att titta på deras rörelser och dra en linje som skär med
den väg de följas för att besegra dem. Så snart de har tagit hand om,
huvud uppför trappan.

På nästa våning finns två små spinning vapen av brand, och två Fire Keese.
Du kan inte träffa Fire Keese med ditt svärd, att inte du fatta eld själv, så
använda din bumerang att döda dem. Gå till den södra delen av rummet och dra
hävstång, sedan huvudet bakåt och hoppa över gapet på en liten plattform med
ett spinning brand arm. Den här täcker hela plattformen, så att du har
att följa dess väg runt för att nå den andra sidan. Hoppa över igen, och döda
tredjedel Fire Keese att avslöja en kista med en röd rupee. Ta tag i bröstet, sedan
huvud söderut igen och dra i spaken i slutet, som kommer att öppna sten dörr
nära trapporna. Gå tillbaka till dörren, står precis utanför och använda
Boomerang att besegra råtta redovisade en knapp. Ta nyckeln och sedan hoppa tillbaka
hela plattformar igen och gå till höger den här gången. Använd
Boomerang för att träffa de byta, sänka den röda block, sedan använda den igen för att
Daze den Octorok och gå in för att döda. Står mellan de röda och blå block
och använda Boomerang än en gång för att träffa de byta igen, vilket reducerar det blå
block för att låta dig genom. Slutligen använda den här knappen på låsta dörren och gå
uppför trappan.

Nu har du kommit till den 3: e våningen i hålan. Det finns ett fåtal gröna slimes
hoppar runt och bara väntar på att du ska skära dem i småbitar. Det finns också
två ljus i norra delen av rummet ... blåsa ut dom och chef genom
elden och över bron. Du måste nu drabbas alla fyra växlar med din
Boomerang i en viss ordning:

K
3 2
O
1 4

Hit växlarna, och använd sedan Boomerang få tag på nyckeln som droppar ner. Nu
gå tillbaka ner och till vänster, och genom den låsta dörren. Du kommer att passera en jätte
nyckelhål blockera ett antal trappor ... undrar vad som skulle kunna ... Fortsätt
vänster och du kommer till ett rum med en skadlig ficklampa, två Fire Keese, och
två Gold Chu-Dissostichus. Besegra dem alla, med undantag för mord brand,
och dörren till norr öppnas. Gå igenom, och besegra de två Red
Bubblor för att rensa bränder. Huvudet genom den norra delen en, och steg till switchen
att lätta västligaste fackla, och använd sedan Boomerang att bära elden från
att facklan till de andra två släckt ficklampor, clearing en brand nära mitten av
den 3: e våningen. Huvudet bakåt ner mot där branden har tömts till
Du kommer till ett hål i golvet. Använd din bumerang för att träffa de växla i
Nästa rum att stelna till orda igen. Gå igenom spinning Fiery
hjulet för döden hela vägen norrut tills du kommer till en stor kista, som innehåller
Boss Key. Till skillnad från de flesta Zelda-spel, där du kan bara lagra chef centrala
i fickan av Infinite Djup tillsammans med din Boomerang, Bow, Bomber (det är
säker, jag är säker), jätte hammare större än du är, osv, detta spel kräver att du
att faktiskt genomföra de viktigaste runt på huvudet. Varför? Vem vet. Hur som helst, med
nyckeln i hand huvud tillbaka till jätten lås och se till att vara försiktig när
som går genom eld hjul, och bara slänga det i nyckelhålet. Gå upp
trappor i ett annat rum med två ficklampor (en säker slag) och två sten plattor.
I en till vänster, när du läser den kommer att öppna upp en inter-dimensional portal
hålan ingång, medan en om rätt att upplysa er om att
templet skyddar Spirit of Power. Bryta burkar om du är i behov av
hjärtan, sedan huvudet upp för trapporna till den första Boss.

^ v ^ v ^ v ^ v ^ v ^ v ^ v ^ v ^ v ^ v ^ v ^ v ^ v ^ v ^ v ^ v ^ v ^ v ^ v ^ v ^ v ^ v ^ v ^ v ^ v ^ v ^ v ^ v ^
/ \ / \
/ __ \ BOSS: Blaaz, Master of Fire [0507] / __ \
/ \ / \ / \ / \
/ __ \ / __ \ / __ \ / __ \
^ v ^ v ^ v ^ v ^ v ^ v ^ v ^ v ^ v ^ v ^ v ^ v ^ v ^ v ^ v ^ v ^ v ^ v ^ v ^ v ^ v ^ v ^ v ^ v ^ v ^ v ^ v ^ v ^

Den första Boss av Phantom Hourglass är Blaaz, Master of Fire. När du
första steg i, Blaaz kommer att omvandla från ett enda monster i tre mindre
versioner av sig själv. I sin mindre form, han har en grundläggande attack: han skjuter
Balls of Fire på dig, ungefär som det onda ficklampor från tidigare. Varje gång en
av dem träffar dig, du kommer att förlora ett halvt hjärta. Också, varje Blaaz Jr omfattas
i brand, så att peka på dem kommer också att kosta en halv hjärtat. Att besegra dem,
måste du använda din Boomerang för att samla dem alla tillsammans i en stor Blaaz,
och det måste vara i en viss ordning. Om man tittar på den övre skärmen kommer du att
se demonerna som flyter runt som de är på den undre skärmen, men de kommer
alla har olika antal horn, antingen 1, 2 eller 3. Du måste runda dem
upp med din Boomerang i den ordningen, annars bara separata igen.

När du samla dem alla i rätt ordning, Blaaz kommer att återvända till sitt
ursprungliga form. I denna form, han har två attacker: första, när du närmar dig honom,
han kommer att knacka bort dig, som inte skada dig, men det hindra dig från
angripa honom. Andra, han kommer att släppa stora stenblock från taket, som
kommer att göra en halv hjärtat av skada när de träffar dig. Du kan undvika dessa genom
bara titta på skuggorna. Att besegra honom, använda din Boomerang bedövning
honom och börjar sedan dataintrång och skära bort bort. När du får några träffar i, han kommer
återfå medvetandet, och sedan delas upp i sin miniatyr själva. Upprepa
denna process tills slutligen Blaaz går ner.

När du besegra Blaaz, en konstig symbol visas på marken, och Leaf,
Anden av makt, kommer att dyka upp och ansluta din glada band av feer. En blå
portal som leder till ingången kommer då att visas, tillsammans med en kista som innehåller
en Heart Container. Grab the Heart Container, som då var chef på portalen
och tillbaka ut ur templet.

Del 2 kommer snart! :) Jobbigt...
Monsterguide
Här skriver jag lite info om några av de monstren du kommer möta på ditt äventyr.

Vanligt rött slemhuvud
Dessa är standardmonster och väldigt lätta att döda, det är bara att slå dem (de har endast 1 liv). Om du också har sköld studsar de bara tillbaka när de attackerar dig.

Elektriskt slemhuvud
Dessa är en kopia av vanliga slemhuvuden förutom en sak: de är elektriska! Om du slår de medan det strömmar elektrisitet genom dem så blir du skadad ett halvt liv och din karta på överskärmen blir suddig ett par sekunder. Om du dessutom har bomerang kan du kasta den på dem och så slutar de vara elektriska för en stund. Dessa monster har också endast ett liv.

Grönt slemhuvud
De här slemhuvudena blir bara en liten slemklump när du slår dem och den kan du inte skada. Efter en stund blir de vanliga igen. Men det som dödar dem är om du kastar en bomb på dem medan de är vanliga. Akta dig bara för att hamna i sprängzonen för bomberna!

Sten slemhuvuden
De här ser ut som vanliga stenar men du kan märka att de inte är det om du prövar att ta upp och kasta dem. Det funkar nämligen inte! Slå på dem isåfal och de kommer ut ur stenen. Då måste du kasta en bomb på dem så kommer de att dö.

Kanonbollar
De här monstren kan vara riktigt svåra om de spottar utt kanonkulor regelbundet men du kan döda dem med ett slag. Om det är väldigt svårt kan du pröva med bomerang och sen slå dem eller med pilbåge.

Spindlar
Dessa monster är i olika storlekar beroende på färg och det finns 2 storlekar. De olika storlekarna har olika mycket liv: blå-1 och röd-3.
Men akta dig, spindlarna kan hoppa på och skada dig!

Myror
De här monstren har en fin stridsteknik och ibland kan de behövas 2 träffar för att ta död på dem om de skyddar sig. Var försiktig om de går i grupp för då kan de omringa dig och attackera dig från olika håll.
Då rekomenderar jag en spin-attack då du kan få in träffar på flera olika på samma attack.

Maskar
De här monstrena kan vara lite knepiga att döda men slå bara på den röda punkten på svansen så sprängs de.

Underjordsmaskar
De här monstrena är ofarliga om du smyger fram långsamt på marken där de finns men om du ser något som ser ut som en jordhög bör du fly till en hög punkt eller en plätt där det inte finns jord. Om du vill döda dem så kasta en bomb eller bombplanta på jorden där de finns och fly till en säker plats. Då kommer de tro att bomben/bombplantan är du och svälja den. Då sprängs de och dör.

Elddödskallar
De här är relativt lätta monster. Kasta bara bomerangen på dem och elden som flyger efter dem försvinner. Gå då fram och slå dem så kommer de dö.

Gående stenkulor
De här krabaterna kan inte dö om du slår på dem men de åker iväg en bit när du gör det. Därför måste du slå på dem tills de ramlar ner för ett stup. Om de går på dig skadas du och åker en rejäl bit bakåt.

Havsmonster
De här monstren möter du på havet och de flesta behöver du bara skjuta på med kanonen men vissa är svårare och har någon svag punkt.

Grottvakter
De här vakterna brukar du ofta möta i ställen som grottor och små öppna plättar och de är ganska enkla om du vet hur du ska göra. Det är bara att springa runt och undvika eldattackerna och vänta på att de ska göra ett riktigt hugg med svärdet. När de gör det (Du ser att de laddar upp med att dra svärdet långt över axeln) så undviker du den och springer bakom vakten medan han fortfarande står i stridsposition
och slå på honom efter några gånger kommer han dö med ett vrål.

Dödskallespindlar
De här finns ombord på ghostship (spökskeppet) och hoppar ner från taket. Du kan undvika dem om du flyttar dig när det kommer en skugga på golvet där du står. De dör av ett slag men efter ca en minut
kommer det en ny där du dödade den förra. Om du inte hinner döda dem medan de är nere kommer de åka upp igen med hjälp av en spindel tråd och komma ner igen efter en stund.

Spöködlor
De här kan bli genomskinliga och sprutar eld. Du måste slå de medan de är synliga annars försvinner dem och kan dyka upp på ett helt annat ställe några sekunder senare.

Phantoms (Fantomer)
De här behöver du ha phantom sword för att döda. Om du har det ska du skjuta en pil i ryggen på dem så de blir yra och gå fram och slå på dem så dör de. Deras slag skadar 3½ liv och ca 1min i phantom hourglass så var försiktig.

Switch phantoms
De här läskiga riddarna är extra snabba och smarta fantomer. Du dödar de på samma sätt som vanliga fantomer. Varning! De här fantomerna
kan plocka upp nycklar så akta! Det funkar inte att kasta bomerang på dem så de tappar sina nycklar, de tar upp de igen! Du måste skjuta med pilbågen så de blir yra och springa fram snabbt och hämta nyckeln.

Phantom eyes (Fantom ögon)
De här ögonen är ofarliga men jobbiga för om de upptäcker dig suger de sig fast på dig och kallar på sina mästare: Fantomerna, som teleporterar sig blixtsnabbt dit. Du dödar ögonen lätt med att kasta bomerangen på dem och springa fram och slå dem, kasta en bomb på dem eller skjuta med pilbågen på dem.

Bossar
De här är de bästa monstren på spelet. De heter Blaaz, Cyclok, Crayk, Diabolical Cubus sisters, Dongorongo, Gleeok, Eox och Bellum(se nedan för mer detaljerad information om alla bossar).

Bossguide

Blaaz:
När striden börjar kommer Blaaz att dela upp sig i tre mindre former. För att sätta ihop honom till hans riktiga form så använder du bomerangen på de små spökena i rätt ordning. På de övre skärmen syns det att de spökena har horn. Börja med att kasta bomerangen på spöket med ett horn, sedan den med två horn och sist den med tre horn. När Blaaz nu har tagit sin rätta form så kommer du kunna skada honom. I den här formen så kommer han att kalla ner brinnande stenar som du bör undvika. Efter ett par slag så kommer Blaaz att återigen dela upp sig. Fortsätt med samma taktik.

Cyclok:
Denna boss är ganska lätt. Han kommer flyga runt och skapa små tornados. Undvik dessa. När du ser att bossen flyger över en av dom så kastar du in en bomb, som i sin tur kommer flyga upp i luften och (förhoppningsvis) träffa bossen. Nu när bossen är på marken har du chansen att slå honom. Upprepa.

Crayk:

(Steg 1)
Den här bossen är osynlig. Men som tur för dig så används den övre skärmen nu som bossens synvinkel. Spring så långt från bossen som möjligt och ställ dig mot en väg. Ta sedan fram pilbågen och vänta på att bossen hittar dig. Skjut en pil i Crayks ögon innan han kommer fram till dig (använd den övre skärmen). Nu kommer du att kunna se Crayk för ett litet tag. Slå på de lila "knölarna" som sticker ut från hans skal. Efter ett tag så kommer bossen försvinna igen. Upprepa tills hans skal har spruckit helt.

(Steg 2)
I det här steget så saknar bossen skal och du kommer kunna se honom under hela striden. Slå/Skjut en pil i bossens ansikte och spring runt honom för att nå hans svaga punkt; svansen. Slå på svansen tills bossen vänder sig om igen och upprepa sedan.

Diabolical Cubus Sisters:
För er som spelat tidigare Zelda-spel som Ocarina of Time eller Windwaker så känns det här konseptet kanske bekant. En av systrarna kommer att skjuta blåa klot mot Link medan dom tre andra kommer att skjuta laser. Slå på klotet så kommer det att flyga tillbaka mot bossen. Efter ca 2-3 träffar så kommer den första systern dö, och blir ersatt av nästa. När det bara är en syster kvar så kommer hon istället skjuta tre klot mot dig. Endast ett av kloten (det största) går att slå tillbaka.

Dongorongo:

(Steg 1)
I den här striden så kommer du att få spela som både Gongoron och Link. Börja som Gongoron och vänta på att bossen försöker ramma dig. Undvik bossen så den springer in i väggen. Nu kommer den att stå stilla
för ett litet tag. Använd då Gongoros attack för att tippa över bossen på sidan. När bossen ligger ner byter du roll till Link och skickar in en Bombchu i Dongorongos mun. Upprepa. (Kom ihåg att medan du rullar runt som Gongoron så kommer monster att attackera Link. Håll alltid koll på den övre skärmen).

(Steg 2)
Just som du trodde att du hade dödat den feta ödlan så vaknar han upp och bestämmer sig för att irritera dig ännu mer. Nu kommer Gongoron inte hjälpa dig. Bossen kommer att ta ett djupt andetag för att sedan spruta eld mot dig. När han andas in så slänger du en bomb i munnen på honom, och slår honom sedan på hans blåa knöl på ryggen. Fortsätt med samma strategi.

Gleeok:

(Steg 1)
Den här bossen har två huvuden. Det ena huvudet skjuter eld och det andra is. Fäst din Grappling Hook mellan två av de fyra pålarna som finns på plattformen. Vinkla repet så att eld-attackerna träffar det blåa huvudet och is-attackerna träffar det röda huvudet. 3 Träffar på båda huvudena och steg 2 inleds.

(Steg 2)
Nu finns det bara två pålar och bossen kommer nu inte längre att skjuta klot mot dig. När ett av huvudena förbereder sin attack så kommer den sänka ner sitt huvud till den nedre skärmen. Han kommer öppna munnen och sticka ut tungan. Fäst då din Grappling Hook mellan tungan och pålen så kommer huvudet att falla till marken. Slå sedan på huvudet och upprepa.

Eox:

(Steg 1)
Möjligtvis den lättaste bossen i spelet. Eox är seg och kommer försöka slå ner dig. Spring runt honom tills han inte kan se dig och använd en av katapulterna. Slå på dom röda punkterna på hans kropp med hammaren när du är i luften. Det krävs tre slag för varje punkt. När alla punkter har blivit hamrade så kommer det upp ett par nya punkter. Alla dessa måste hamras sönder i ett hopp.

(Steg 2)
Nu återstår endast Eox's huvud. Huvudet kommer åka runt och skjuta pilar mot dig. Använd en av katapulterna för att hoppa upp på huvudet och slå på den blåa knappen med hammaren tills han är besegrad.


Bellum:

(Steg 1)
Ingen märkvärdig strid till att börja med. Bellum kommer att spotta ut fiender mot dig. Dessa går att besegra med ett slag, men dom kommer i stora mängder. Använd din Grappling Hook för att dra bort det lila kladdet från Bellums kropp. Använd sedan din Grappling Hook för att dra honom till dig. Slå på ögat i hans mun.

(Steg 2)
Bellum har nu flugit upp till övervåningen och fäst sig i pelarna med sina tentakler. På tentaklerna finns det små ögon. Skjut pilar i alla ögonen så kommer Bellum att falla till marken, där du upprepar steg 1 igen. Bellum kommer sedan att flyga upp till andra våningen igen. Fortsätt skjuta pilar i Bellums ögon tills han nu flyger upp till toppen av tornet. Där använder du samma taktik som förut, fast denna gång blir det svårare.

(Steg 3)
Bellum kommer nu att flyga runt och du kommer inte kunna skada honom. Men nu har du kraften att stanna tiden. Ceila kommer att släppa ut ljus klot då och då. När du har tagit ett av ljus kloten så kommer en ikon dyka upp på botten av skärmen. Peka på ikonen och rita ett timglas på skärmen så stannar tiden. Du har nu bara några sekunder på dig att slå på Bellums öga så du får skynda dig. Fortsätt samla ljus klot och slå på Bellums öga så har du besegrat honom. Eller har du?

(Irriterande havs-duell)

(Steg 4)
Bellum har nu tagit kontroll över Linebeck och förvandlat honom till en enorm Phantom. Ceila kommer återigen att släppa ut ljusklot, men du kommer inte kunna attackera Bellum (som sitter på Linebecks rygg) eftersom hans öga är stängt. Ceila kommer nu att flyga runt bossen och kika på hans rygg. Den övre skärmen kommer nu att visa Bellums öga. Bellum tar sedan fast Ceila så hon kommer inte kunna släppa ut ljus klot längre. Slå mot bossen (även om det inte gör någon skada) tills era svärd möts. Gungga på skärmen med stylusen tills bossen släpper sitt försvar. Slå mot bröstet på bossen så kommer Ceila att bli fri. Hon kommer släppa ut ett ljus klot men blir sedan återigen tagen av Bellum.
Undvik bossens attacker och håll koll på den övre skärmen. När du ser att Bellum öppnar sitt öga stannar du tiden med hjälp av ljus klotet och slår på ögat. Fortsätt samla ljus klot och slå på ögat så har du klarat spelet.


Hur man hittar dom 10 första Power Gems!

#1- Köp den i en affär där du köper t.ex: bomber, pilar, drycker och sånt, där finns ett Power Gem som kostar 500 rupiees.

#2- Den finns på Isle of Ember - Klara eld templet, sen efter det så går du till Astrid (spåerskan) så ger hon dig ett Power Gem.

#3- Den finns på Cannon Island - Spräng en vägg med en bombfrukt (eller en bomb) så kommer det att finnas en skatt kista med ett Power Gem i.

#4- Den finns på Isle of Gust - På den syd-västra delen av ön, så finns det en lerig grop, gräv där och flyg upp på klippan, så finns det ett Power Gem i en skatt kista där.

#5- Finns i vind templet - i rummet där det finns sand maskar som hoppar upp när du springer på sanden, så ska du gå längst åt vänster i rummet, tillslut så hittar du en skatt kista med ett Power Gem i.

#6- Den finns på Mercay Island - När du har klarat vind templet så ska du gå till Oshus (Cielas farfar) och prata med honom, då får du ett Power Gem.

#7- Den finns på Mercay Island - På vägen upp till "Temple of The Ocean King" så kommer du att hitta en vägg som går att spränga med en bomb, gör det, gå in och öppna skatt kistan så hittar du ett Power Gem!

#8- Finns i "Temple of The Ocean King" - På B4 (bottenvåning 4) så finns det ett par Phantom-ögon som hjälper Phantomerna, döda alla dem så kommer det en kista med ett Power Gem i!

#9- Den finns i "Temple of Courage" - på 1F finns det två sten plattor (eller krukor, jag kommer inte ihåg) där imellan så är det en vägg, lägg en bomb där, så sprängs en öppning med en skatt kista i, och i den så ligger det ett Power Gem!

#10- Den finns i "Temple of Courage" - I rummet med blocken som rör på sig så finns det två ögon en på vardera sida, ta fram bågen och skjut båda, då kommer en kista med ett Power Gem i!

När du är vid sista bossen Bellum och han flyger runt i cirklar så måste du stoppa tiden. Men det kan du bara göra när ciela har gett dig en gul lysande boll. Då vedans Bellum cirkulerar så ska du rita en 8 på ds skärmen så att tiden stannar. När tiden har stanat så slår du bara honom på ögat. Nästa gång Bellum har tagit över Linebeck så ska du rita ett timglas. Lycka till.

Se mer från detta spel:

Om detta fusk

Senast uppdaterat:
August 2010

Tack till:
Julihann, kirren, Switch, tidmina, winblasers.

Hjälp oss!

Ser du något stavfel eller vet du om något fusk som fattas i texten? Eller kanske känner du för att snygga till sidan lite? Hjälp oss genom att skicka in en ändring av fusket.


Schyssta sajter


Spelsnack i forumet

Övriga foruminlägg

Rabattkoder för elsparkcyklar / Hedvig Rabattkod