Hoppa till innehåll

Update Class Vb.net

Money

Rekommendera inlägg

Hej!

Jag behöver en Update Class till VB.NET. Jag vill ha den till min nya webbläsare. Så när form1 laddas så ska den söka efter nya uppdateringar och ifall den hittat så kommer det en msgbox ("Theres new update available!")

Snälla någon jag hittar inte en update class :(

Jag har provat att googla.

Redigerat av Money
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 33
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Skrivet (redigerat)

Vanligtvis brukar man pinga via dos eller hur? Då kan du kolla den här tråden som just handlar om att exekvera/köra dos kommandon med VB. http://www.control.com/thread/1026213519

Det funka inte :( Jag kopierade allt som stog i kodet och ändra till min egen men det gick inte :S

Kan du inte skriva om den där kodet så den pingar textbox1.text? Så kan jag göra resten.

Redigerat av Money
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

http://www.dreamincode.net/forums/showtopic22395.htm

Där finns ett kodexempel första svaret tror jag du kan prova.

Annars kan du använda Shell kommandot.

shell "ping 123.456.789.99"

Joo jag lärde mig hur jag pingar på förra länken du gav mig men det jag behövde hjälp med att var t.ex shell ("ping 127.0.0.1" + textbox1.text + "-l" + "-n") Men jag kan inte få den att funka då jag får ett meddelande där den säger att ping.exe / ping är inte ett giltigt program. Kan du inte skriva samma kod där du gör med textboxs?

Textbox1 = Vilken IP man ska pinga.

Textbox2 = Hur många bytes

Textbox3 = Hur många threads ( Hur många rutor )

Kan du göra så? :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är väl bara att sätta in TextBox1.Text i stället för IPn i mitt exempel. Men jag tar och fixat ett "exempel" om hur det kan se ut.

Edit:

Jag skapade ett enkelt program i VB.NET nu, den pingar ett IP, lägg in en textbox samt en knapp. Sedan skriver du följande kod:

Public Class Form1

Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
        Dim PingVar As String

PingVar = TextBox1.Text
        PingVar.Trim()

If PingVar = "" Then
            MsgBox("Det här fältet kan inte vara tomt för att programmet ska funka!")
        Else
            Shell("ping " + TextBox1.Text + "-t")
        End If
    End Sub
End Class

Redigerat av ZoZXZSSF
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är väl bara att sätta in TextBox1.Text i stället för IPn i mitt exempel. Men jag tar och fixat ett "exempel" om hur det kan se ut.

Edit:

Jag skapade ett enkelt program i VB.NET nu, den pingar ett IP, lägg in en textbox samt en knapp. Sedan skriver du följande kod:

Public Class Form1

Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
        Dim PingVar As String

PingVar = TextBox1.Text
        PingVar.Trim()

If PingVar = "" Then
            MsgBox("Det här fältet kan inte vara tomt för att programmet ska funka!")
        Else
            Shell("ping " + TextBox1.Text + "-t")
        End If
    End Sub
End Class

Det var ju så jag gjorde men jag får ett error meddelande. "Kan inte hitta filen"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du använder VB.NET? Kan du pinga genom att öppna cmd och skriv ping ipn

Ja jag använder VB.NET

Ja jag kan pinga genom att öppna cmd och skriva ping ipn.

Det funkade att göra såhär: shell ("ping ***.***.***.*** -l -t 9999") men det jag inte fick att funka var att man själv

kunde välja vilket ip man vill pinga och hur många bytes. Kan du inte göra en vb project. Alltså inte ett stort bara med en textbox och en knapp som pingar sen ladda upp?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...