Money Skrivet 21 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 21 Juli 2009 (redigerat) Hej! Jag behöver en Update Class till VB.NET. Jag vill ha den till min nya webbläsare. Så när form1 laddas så ska den söka efter nya uppdateringar och ifall den hittat så kommer det en msgbox ("Theres new update available!") Snälla någon jag hittar inte en update class :( Jag har provat att googla. Redigerat 31 Juli 2009 av Money Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Trala Skrivet 22 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2009 Vet inte vad du ska ha de till, men kanske denna? http://www.planet-source-code.com/vb/scrip...4&lngWId=10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Money Skrivet 23 Juli 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 23 Juli 2009 Vet inte vad du ska ha de till, men kanske denna? http://www.planet-source-code.com/vb/scrip...4&lngWId=10 Jag vet inte hur man sätter ihop allt :S Det finns ingen knapp, textfält i den där koden. Det jag menar är en VB.NET elr VB6 form med text / knapp som pingar :rolleyes: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Trala Skrivet 24 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 24 Juli 2009 Vanligtvis brukar man pinga via dos eller hur? Då kan du kolla den här tråden som just handlar om att exekvera/köra dos kommandon med VB. http://www.control.com/thread/1026213519 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Money Skrivet 24 Juli 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 24 Juli 2009 (redigerat) Vanligtvis brukar man pinga via dos eller hur? Då kan du kolla den här tråden som just handlar om att exekvera/köra dos kommandon med VB. http://www.control.com/thread/1026213519 Det funka inte :( Jag kopierade allt som stog i kodet och ändra till min egen men det gick inte :S Kan du inte skriva om den där kodet så den pingar textbox1.text? Så kan jag göra resten. Redigerat 25 Juli 2009 av Money Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Trala Skrivet 25 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 25 Juli 2009 (redigerat) http://www.dreamincode.net/forums/showtopic22395.htm Där finns ett kodexempel första svaret tror jag du kan prova. Annars kan du använda Shell kommandot. shell "ping 123.456.789.99" Redigerat 25 Juli 2009 av ZoZXZSSF Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Money Skrivet 25 Juli 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 25 Juli 2009 http://www.dreamincode.net/forums/showtopic22395.htm Där finns ett kodexempel första svaret tror jag du kan prova. Annars kan du använda Shell kommandot. shell "ping 123.456.789.99" Joo jag lärde mig hur jag pingar på förra länken du gav mig men det jag behövde hjälp med att var t.ex shell ("ping 127.0.0.1" + textbox1.text + "-l" + "-n") Men jag kan inte få den att funka då jag får ett meddelande där den säger att ping.exe / ping är inte ett giltigt program. Kan du inte skriva samma kod där du gör med textboxs? Textbox1 = Vilken IP man ska pinga. Textbox2 = Hur många bytes Textbox3 = Hur många threads ( Hur många rutor ) Kan du göra så? :rolleyes: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Trala Skrivet 25 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 25 Juli 2009 (redigerat) Det är väl bara att sätta in TextBox1.Text i stället för IPn i mitt exempel. Men jag tar och fixat ett "exempel" om hur det kan se ut. Edit: Jag skapade ett enkelt program i VB.NET nu, den pingar ett IP, lägg in en textbox samt en knapp. Sedan skriver du följande kod: Public Class Form1 Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click Dim PingVar As String PingVar = TextBox1.Text PingVar.Trim() If PingVar = "" Then MsgBox("Det här fältet kan inte vara tomt för att programmet ska funka!") Else Shell("ping " + TextBox1.Text + "-t") End If End Sub End Class Redigerat 25 Juli 2009 av ZoZXZSSF Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Money Skrivet 25 Juli 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 25 Juli 2009 Det är väl bara att sätta in TextBox1.Text i stället för IPn i mitt exempel. Men jag tar och fixat ett "exempel" om hur det kan se ut. Edit: Jag skapade ett enkelt program i VB.NET nu, den pingar ett IP, lägg in en textbox samt en knapp. Sedan skriver du följande kod: Public Class Form1 Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click Dim PingVar As String PingVar = TextBox1.Text PingVar.Trim() If PingVar = "" Then MsgBox("Det här fältet kan inte vara tomt för att programmet ska funka!") Else Shell("ping " + TextBox1.Text + "-t") End If End Sub End Class Det var ju så jag gjorde men jag får ett error meddelande. "Kan inte hitta filen" Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Trala Skrivet 26 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 26 Juli 2009 Du använder VB.NET? Kan du pinga genom att öppna cmd och skriv ping ipn Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Money Skrivet 26 Juli 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 26 Juli 2009 Du använder VB.NET? Kan du pinga genom att öppna cmd och skriv ping ipn Ja jag använder VB.NET Ja jag kan pinga genom att öppna cmd och skriva ping ipn. Det funkade att göra såhär: shell ("ping ***.***.***.*** -l -t 9999") men det jag inte fick att funka var att man själv kunde välja vilket ip man vill pinga och hur många bytes. Kan du inte göra en vb project. Alltså inte ett stort bara med en textbox och en knapp som pingar sen ladda upp? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Trala Skrivet 26 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 26 Juli 2009 Min kod som jag postade ovan funkar. Försök pinga din egen ip, du hittar din ip på www.dinip.se, kan vara att du skrivit en okorrekt ip. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.