Hoppa till innehåll

Skins Guide!


Ceto

Rekommendera inlägg

Hej jag orkar inte när alla håller på frågar om skins som jag förr gjorde men nu säger jag hur man gör :

jag ska lära dig hur man gör det på vanliga spelet och i din server :)

 

1. ladda ner skins från http://fpsbanana.com

2.Gå till mapparna där dina models ligger men gå ej in i dedicated server utan till czero eller cstrike - Czero = Condition-Zero Cstrike = Counter-strike

3.lägg in mdl filerna - t.ex. v_grenade.mdl - lägg in den i din models mapp

4.Ljud och sånt går du bara in i din sound mapp men ej i dedicated server mappen - :)

5. Starta steam o Cs/Cz och köp vapnet

 

Då kommer det funka :)

 

Det som jag sa kommer att visas hela tiden för dig I SPELET!

 

Men det kommer även att visas för dig i din server men det kommer EJ visas för andra

om du vill visa för andra så gör du så här.

 

1. Ladda ner filen - Klicka här för att ladda ner filen

2. lägg allt på rätt ställe - pluginen ska du lägga i amxmodx > addons > plugins och sen kopiera namnet o gå till amxmodx > addons > config > plugins klistra in namnet OBS!! .amxx ska vara med!

3.Det finns en .ini fil som du laddar ner och i den .ini ska du skriva t.ex. ini filen : Klicka här för ini filen

 

"models/w_usp.mdl" "models/new/w_usp.mdl"

 

som du ser om du vill ha en skin för granat så kanske det blir så här :

 

"models/v_grenade.mdl" "models/grenade/v_grenade.mdl"

 

på andra raden | här så ser du models/grenade - det är mappen där filen kommer att lagras för andra innan dom kommer in på servern alltså att den laddar ner .mdl filen innan man kommer in

 

4. starta spelet och det kommer att funka :)

 

OBS!!

Ha inte på nånting t.ex CS CZ DEDICATED SERVER! när du gör detta för då kommer det inte att funka!

 

Om du inte avet vart mapparna finns så finns dom här : C:/ >Program > Valve > Steam > Steamapps > account > cz/cs > Cstrike/Czero > " där finns alla mappar som du ska lägga in saker till spelet " men om du ska ha för din dedicated server så gå in på C:/ > Program > Valve > Steam > Steamapps > Account > Dedicated server > " där finns alla dina mappar för din server men när du lägger in ljud och modeller så leta efter sounds o models o om det inte finns så får du göra en ny mapp o lägga in OBS! Amxmodx > addons > ...... i Amxmodx mappen får du inte lägga in modeller eller ljud eller nåt annat du lägger bara in plugins och skriver i config filen.

 

Denna Guide får inte kopieras utan tillåtelse!!!

 

Mvh Ceto :)

 

Lycka till.

Redigerat av Ceto
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack :)

 

föressten när jag skrev gå in i amxmodx > addons > plugins ....

 

så menar jag att du först måste in i cs mappen genom denna väg :

 

C:/ >Program > Valve > Steam > Steamapps > account > Dedicated server > amxmodx > addons > plugins

 

så är den riktiga vägen :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...
×
  • Skapa ny...