Hoppa till innehåll

Är Det Lagligt Att Ladda Ner Till Pc?


Gäst Payback

Rekommendera inlägg

Gäst jagekung

För det första så får man inte ladda ner det.. och för det andra så vad spelar det för roll om du äger det på 360? det kostar fortfarande pengar att köpa det till 360 då skulle ju alla kunna säga att dom har det till xbox360 och då kan dom bara ladda ner det istället..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För det första så får man inte ladda ner det.. och för det andra så vad spelar det för roll om du äger det på 360? det kostar fortfarande pengar att köpa det till 360 då skulle ju alla kunna säga att dom har det till xbox360 och då kan dom bara ladda ner det istället..

ja, exakt! annars hade man kunnat säga: Jag laddar ner det för jag har det ändå till xbox 360 och då laddar man hem det till 360 också. Jaja, men köp det istället!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Payback

Förlåt om jag gör dig Besviken nu men det är inte lagligt att ladda ner guitar hero till pc eller ladda ner över huvud taget :P

Så du menar att download.com är olagligt om det är olagligt att ladda ner över huvudtaget? Redigerat av Payback
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Förlåt om jag gör dig Besviken nu men det är inte lagligt att ladda ner guitar hero till pc eller ladda ner över huvud taget :P

klart det inte är olagligt att ladda ner! det är däremot olagligt att ladda ner upphovsrättsskyddat material. det är lagligt att ladda ner från TPB, det beror på vad du laddar ner. nu förtiden kan man ladda ner musik från t.ex. CDON lagligt, självklart måste du betala för det. jag vet inte hur det är med spel men om du laddar ner ett spel och inte behöver betala för det så har du gjort något olagligt, men om du köper det och laddar ner det är det ju helt ok.

 

jag vill poängtera att detta inte bryter mot fuskas policy eller regler då diskussioner om huruvida nedladdning är laglig eller ej inte bryter mot fuskas policy eller regler.

 

EDIT: tack någon för att du anmälde detta inlägg du är allt en riktig *******. jag ber moden som kollar detta inlägg att läsa min post två inlägg ner för att förstå hela sammanhanget, jag är absolut inte här för att bryta mot några regler eller få andra att ladda ner olagligt, jag har gjort raka motsatsen och förtydligat några saker angående ämnet, och det tänker jag f*n inte bli varnad för!

 

den mod som kollar här kan väl använda lite sunt förnuft och överväga om jag verkligen är en så usel användare och människa att jag måste ha en varning eller om det räcker med en tillsägelse. jag är inte överdrivet rädd för att få en varning jag har fortfarande marginaler men jag vill inte vara avstängd en månad eller vad det är.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Förlåt om jag gör dig Besviken nu men det är inte lagligt att ladda ner guitar hero till pc eller ladda ner över huvud taget :P

klart det inte är olagligt att ladda ner! det är däremot olagligt att ladda ner upphovsrättsskyddat material. det är lagligt att ladda ner från TPB, det beror på vad du laddar ner. nu förtiden kan man ladda ner musik från t.ex. CDON lagligt, självklart måste du betala för det. jag vet inte hur det är med spel men om du laddar ner ett spel och inte behöver betala för det så har du gjort något olagligt, men om du köper det och laddar ner det är det ju helt ok.

 

jag vill poängtera att detta inte bryter mot fuskas policy eller regler då diskussioner om huruvida nedladdning är laglig eller ej inte bryter mot fuskas policy eller regler.

 

Jahaja.. §3.7 - Allt prat om piratkopiering är strängt förbjudet. Fråga inte, hjälp inte! Detta innefattar cd-nycklar och fildelningsprogram/sajter.

 

Det är olagligt!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Förlåt om jag gör dig Besviken nu men det är inte lagligt att ladda ner guitar hero till pc eller ladda ner över huvud taget :P

klart det inte är olagligt att ladda ner! det är däremot olagligt att ladda ner upphovsrättsskyddat material. det är lagligt att ladda ner från TPB, det beror på vad du laddar ner. nu förtiden kan man ladda ner musik från t.ex. CDON lagligt, självklart måste du betala för det. jag vet inte hur det är med spel men om du laddar ner ett spel och inte behöver betala för det så har du gjort något olagligt, men om du köper det och laddar ner det är det ju helt ok.

 

jag vill poängtera att detta inte bryter mot fuskas policy eller regler då diskussioner om huruvida nedladdning är laglig eller ej inte bryter mot fuskas policy eller regler.

 

Jahaja.. §3.7 - Allt prat om piratkopiering är strängt förbjudet. Fråga inte, hjälp inte! Detta innefattar cd-nycklar och fildelningsprogram/sajter.

 

Det är olagligt!

 

men gah det dom menar med "fråga inte" är ju att man inte ska fråga var man kan ladda ner den och den filen olagligt. det är ju fortfarande ok att fråga om man kan ladda ner den eller den filen lagligt. man måste så få prata nerladdning, laglig sådan alltså. jag kan ju knappast få en varning/bryta mot lagen för att jag säger att det är olagligt att ladda ner upphovsrättsskyddat material.

 

dessutom om du laddar ner den fria versionen av t.ex. messenger från TBP så är inte det olagligt. det spelar ingen roll varifrån du laddar ner en fil, eller vilket program du använder, det är lagligt att ladda ner filer med t.ex. utorrent eller bitcomet, det beror på VAD DET ÄR FÖR FILER DU HÄMTAR, OM DE ÄR UPPHOVSRÄTTSSKYDDADE ELLER INTE.

 

angående "Detta innefattar ... fildelningsprogram/sajter." så kan jag ju säga som så att i så fall får man inte prata om firefox eller msn eller internet explorer eftersom de är typer av fildelningsprogram och i så fall får man inte prata om t.ex. download.com eftersom de delar ut filer, alltså är en fildelningssajt.

 

§3.7 har extremt många klagat på och jag tycker definitivt att regeln behöver modifieras till nått i stil med:

 

§3.7 - Allt prat om piratkopiering är strängt förbjudet. Fråga inte, hjälp inte! Detta innefattar cd-nycklar och fildelningsprogram/sajter som sprider upphovsrättsskyddat material illegalt.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Förlåt om jag gör dig Besviken nu men det är inte lagligt att ladda ner guitar hero till pc eller ladda ner över huvud taget :P

klart det inte är olagligt att ladda ner! det är däremot olagligt att ladda ner upphovsrättsskyddat material. det är lagligt att ladda ner från TPB, det beror på vad du laddar ner. nu förtiden kan man ladda ner musik från t.ex. CDON lagligt, självklart måste du betala för det. jag vet inte hur det är med spel men om du laddar ner ett spel och inte behöver betala för det så har du gjort något olagligt, men om du köper det och laddar ner det är det ju helt ok.

 

jag vill poängtera att detta inte bryter mot fuskas policy eller regler då diskussioner om huruvida nedladdning är laglig eller ej inte bryter mot fuskas policy eller regler.

Jahaja.. §3.7 - Allt prat om piratkopiering är strängt förbjudet. Fråga inte, hjälp inte! Detta innefattar cd-nycklar och fildelningsprogram/sajter.

 

Det är olagligt!

 

men gah det som menar med "fråga inte" är ju att man inte ska fråga var man kan ladda ner den och den filen olagligt. det är ju fortfarande ok att fråga om man kan ladda ner den eller den filen lagligt. man måste så få prata nerladdning, laglig sådan alltså. jag kan ju knappast få en varning/bryta mot lagen för att jag säger att det är olagligt att ladda ner upphovsrättsskyddat material.

 

dessutom om du laddar ner den fria versionen av t.ex. messenger från TBP så är inte det olagligt. det spelar ingen roll varifrån du laddar ner en fil, eller vilket program du använder, det är lagligt att ladda ner filer med t.ex. utorrent eller bitcomet, det beror på VAD DET ÄR FÖR FILER DU HÄMTAR, OM DE ÄR UPPHOVSRÄTTSSKYDDADE ELLER INTE.

 

angående "Detta innefattar ... fildelningsprogram/sajter." så kan jag ju säga som så att i så fall får man inte prata om firefox eller msn eller internet explorer eftersom de är typer av fildelningsprogram och i så fall får man inte prata om t.ex. download.com eftersom de delar ut filer, alltså är en fildelningssajt.

 

§3.7 har extremt många klagat på och jag tycker definitivt att regeln behöver modifieras till nått i stil med:

 

§3.7 - Allt prat om piratkopiering är strängt förbjudet. Fråga inte, hjälp inte! Detta innefattar cd-nycklar och fildelningsprogram/sajter som sprider upphovsrättsskyddat material illegalt.

 

Eftersom det är strängt förbjudet så ska det vara strängt.

 

Sen för att inte råka ut för en §3.9.. Det är fortfarande olagligt (:

Redigerat av Nomatic
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
  • Skapa ny...