siaames Skrivet 17 April 2013 Rapport Dela Skrivet 17 April 2013 Är det någon väldigt smart och snäll person som kan hjälpa mig med talen på bilden? :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 17 April 2013 Rapport Dela Skrivet 17 April 2013 (redigerat) 1. Kan inte se ordentligt 2. Delen/det hela 3. a/b*c/d = (a*c)/(b*d), identifiera a, b, c och d. 4. Förändringsfaktor: Om förändringsfaktorn är större än 1 så har priset ökat med (förändringsfaktorn-1) %. Om förändringsfaktorn är mindre än 1 så har priset minskat med (1-förändringsfaktorn) %. 5. Använd förändringsfaktor. Nya värdet/gamla värdet = förändringsfaktorn 6. Totala förändringsfaktorn = förändringfaktor1 * förändringsfaktor2 7. Samma metod som i 6 8. a) Samma metod som i 3 och dessutom y*x/(z*x) = y/z samt w^2 = w*w b) a/b - c/d = (a*d-c*b)/(b*d) Jag börjar misstänka att du bara skriver här för att få siffersvaren utan att själv förstå vad du gör så därför svarar jag med lösningen och inte med svaret. Det hade varit trevligt om ingen annan heller postar svaret direkt för jag ser inte direkt poängen med att fuska sig igenom matte då man förr eller senare inte kommer ha tid att fuska eller inte kan. IG/E på nationella senare på högstadiet eller gymnasium kan bara undvikas om man faktiskt kan matten, och då behöver man dessa grunder för att spara en mycket tid. Redigerat 17 April 2013 av Dave37 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
siaames Skrivet 18 April 2013 Författare Rapport Dela Skrivet 18 April 2013 1. Kan inte se ordentligt 2. Delen/det hela 3. a/b*c/d = (a*c)/(b*d), identifiera a, b, c och d. 4. Förändringsfaktor:Om förändringsfaktorn är större än 1 så har priset ökat med (förändringsfaktorn-1) %.Om förändringsfaktorn är mindre än 1 så har priset minskat med (1-förändringsfaktorn) %. 5. Använd förändringsfaktor. Nya värdet/gamla värdet = förändringsfaktorn 6. Totala förändringsfaktorn = förändringfaktor1 * förändringsfaktor2 7. Samma metod som i 6 8. a) Samma metod som i 3 och dessutom y*x/(z*x) = y/z samt w^2 = w*wb) a/b - c/d = (a*d-c*b)/(b*d) Jag börjar misstänka att du bara skriver här för att få siffersvaren utan att själv förstå vad du gör så därför svarar jag med lösningen och inte med svaret. Det hade varit trevligt om ingen annan heller postar svaret direkt för jag ser inte direkt poängen med att fuska sig igenom matte då man förr eller senare inte kommer ha tid att fuska eller inte kan. IG/E på nationella senare på högstadiet eller gymnasium kan bara undvikas om man faktiskt kan matten, och då behöver man dessa grunder för att spara en mycket tid.Jag var faktiskt lite lat men jag behövde bara veta lösningen för svaren står på baksidan.Denna sida heter ju faktiskt "fuska.se" så ser inget fel med att fuska på denna sida även fast jag inte gör det haha!Tack så mycket för att du hjälpte mig Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.