💬
Logga in
Fuska.se

Kan Man Värkligen Göra Så Att Internet

20 svar · startad

Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #1

allså om man ladddar ner något och att man kan ha ett program som gör det snabbare att ladda ner? går det verkligen? mitt internet e så segt :P 0.25 mbit/s allså 28.8 kb per sekund inget vidare ... det e df jag undrar om man kan göra det snabbare eller inte .. tacksam för svar ;)

Nivå 1 · Novis

ja man kan göra internet snabbare :cool:

Nivå 4 · Lärling

japp (= Internet download manager

Nivå 9 · Veteranfuskare

Du kan inte göra din intrenetuppkoppling snabbare, däremot kan du optimera dina nerladdningar genom att t.ex. splitta upp filen i smådelar som kan hämtas samtidigt. Detta kan du göra med t.ex. GetRight eller Fresh Download.

19 Mar 2007
Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #5

ok men jag menar att tex om jag inte orka ladda ner ett online spel 380 mb och det tar ungefär 5 TIMMAR ! att ladda ner med 28.8kb men jag menar att kan man inte göra det snabbare i nerladningen typ höja det från 28.8kb upp till 200kb som ett tex eller?

Nivå 2 · Novis

Nej, det tror jag inte går, men pröva med ett nerladdnings program. :kung:

pröva skaffa snabbare bredband, lättaste sättet :P

Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #8

lätaste = sant men dyraste sättet = sant .rofl

20 Mar 2007
↗ till inlägget

Du kan inte göra din intrenetuppkoppling snabbare, däremot kan du optimera dina nerladdningar genom att t.ex. splitta upp filen i smådelar som kan hämtas samtidigt. Detta kan du göra med t.ex. GetRight eller Fresh Download.

Tack för tipset nico, ska fixa ett av dem :D

använder själv free download manager

google,typ

21 Mar 2007
Nivå 3 · Lärling

En download mananger gör inte så att filen hämtas snabbare. Jag har aldrig varit inne på en sida som tillåtit max 0.25Mbits nerladdning. Alla webplatser har minst 50kb.

22 Mar 2007
Nivå 8 · Veteranfuskare

0.25mbit=250kb aight?

Om det finns ett Torrentalternativ därifrån du laddar ner spelet(med detta förutsätter jag att det är ett gratis-spel om man laddar ner helt lagligt!)välj det, det brukar oftast å snabbare ;)

Senast ändrad:

Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

0.25mbit=250kb aight?

Om det finns ett Torrentalternativ därifrån du laddar ner spelet(med detta förutsätter jag att det är ett gratis-spel om man laddar ner helt lagligt!)välj det, det brukar oftast å snabbare ;)

Nix. 0.25Mbit är inte 250kb. 1Mbit = 0,125kb. Alltså är 0.25Mbit 0,3125kb.

Som sagt så kommer han aldrig kunna få ner någon fil snabbare om han fixar ett annat program.

Nivå 8 · Veteranfuskare

Gör som jag, låt det stå över natten.

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

0.25mbit=250kb aight?

ajuste, hjärnsläpp xD

Det är nog skadligt att dricka såhär lite kaffe :huh:

Du kan ju alltid be nån kompis me snabbare intenet ladda ner det så kan han ju bränna det till dejj eller någe..

23 Mar 2007
Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #16
↗ till inlägget

0.25mbit=250kb aight?

0.25 ÄR för f*n 28.8 kb sek .. 2 mbits e 200-250 kb sek -.- ... kan inte va 250kb .. om det vore så HAH skulle ja inte posta detta ämnet LOL .. tänk efter lite :)

men orka .. tror du att nån gör det för dig :S? tss inte ens en kompis skulle vilja göra det för nån ibland :)

Jag gör en lista på hastigheter så att folk slutar bråka...

0,25mbit = 32kb/s

0,5mbit = 64kb/s

1mbit = 128kb/s

2mbit = 256kb/s

4mbit = 512kb/s

8mbit = 1024kb/s = 1mb/s

24mbit = 3072kb/s = 3mb/s

56mbit = 7168kb/s = 6mb/s

100mbit = 12800kb/s = 12,5mb/s

mbit = Megabit

kb/s = Kilobyte per second

mb/s = Megabyte per second

Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #18
↗ till inlägget

Jag gör en lista på hastigheter så att folk slutar bråka...

0,25mbit = 32kb/s

0,5mbit = 64kb/s

1mbit = 128kb/s

2mbit = 256kb/s

4mbit = 512kb/s

8mbit = 1024kb/s = 1mb/s

24mbit = 3072kb/s = 3mb/s

56mbit = 7168kb/s = 6mb/s

100mbit = 12800kb/s = 12,5mb/s

mbit = Megabit

kb/s = Kilobyte per second

mb/s = Megabyte per second