💬
Logga in
Fuska.se

Hur Säger Man..

18 svar · startad

om man vart kompisar i 6år vad ska man säga om till honom att man vill ej vara med honom längre?

Nivå 0 · Nykomling

"Du får bättra dig, annars vill jag inte vara kompis med dig längre." ? Jag vet inte riktigt.

Nivå 0 · Nykomling

Bara säg det rakt ut för du inte ska vara kompis mer med honom endå.

Varför ska du sluta hänga med den personen? Är den personen elak emot dig? Isåfall, reagera när personen håller på.. så löser det sig i längden.

Annars kan du ju bara dissa genom att hänga med andra.

2 Feb 2007
Nivå 0 · Nykomling

exakt det beror på varför du ska sluta vara kompis med honom

3 Feb 2007
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

om man vart kompisar i 6år vad ska man säga om till honom att man vill ej vara med honom längre?

Om det är för att du är uttråkad och vill sluta hänga runt med honom, såg det till han, men på ett snällt sätt.

Om han är irriterande så ska du säga till när han gör det, ungefär som Helgon sa.

Annars förstår jag inte varför man ska sluta vara kompis med en man har känt i sex år.

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling

Men, du behöver ju inte vara med honom, var med andra.

Han är väll inte efter dig hela tiden ;)

Men om du inte vågar det, så säg bara att du inte vill vara kompis med honom.

Men 6år.. Är bra kompis relation för din ålder. Det är ju nästan hälften av ditt liv.

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling

Har vart kompis med en i ca 9 år och vi är än.

Men man behöver inte säga att man inte vill vara kompis med han mer det räcker med att bara igonera han kanske?

Nivå 0 · Nykomling

har avrit kompis med en i 11 år :D

Nivå 0 · Nykomling

Jag har också ett liknade problem, har helt enkelt tröttnat att hänga med honom.

Säg kanske att du har tröttnat eller nått liknande & att han kan försöka vara med nån annan :)

4 Feb 2007
Nivå 0 · Nykomling

Säg så här: Jag har tänkt lite och har komit fram till att du och jag inte passar ihop längre.

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Säg så här: Jag har tänkt lite och har komit fram till att du och jag inte passar ihop längre.

Det låter ju som om dem skulle varit ihop... ^_^
8 Feb 2007
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

det ska väl inte ta 7 år att komma på det?
Nivå 0 · Nykomling

Har precis samma problem.

Min kompis som jag känt sedan 6-års (Går i sjätte klass nu) har blivit tråkigare och tråkigare att vara med. Han pratar knappt, han vill aldrig hänga med och göra någonting, han har svårt att säga "får jag vara med?", han har nästan inga intressen (med undantag för programmering) och han vågar inte säga rakt ut att han gillar någonting, exempelvis popmusik. (själv gillar jag Death Metal)

Jag har börjat vara mer med mina nya kompisar, och jag tror att han förstår att jag inte tycker om att vara med honom längre. Samtidigt kan jag inte låta bli att tycka synd om honom, då han inte har några andra kompisar.

Då brukar jag vara med honom lite grann någon gång.

31 Mar 2007
Nivå 0 · Nykomling

skriv på en lapp å läg ner i bänken eller skåpet

Jag är tyvär inte kär i dej längre, men jag tycker du är skit schyyst och rolig (eller nått som du tycker) kan vi var vänner ända tror jag gör slut nu Plz??

Nivå 0 · Nykomling

Jag vill inte vara kompis med dig längre, men vi kan ju ändå vara ihop?

Nivå 0 · Nykomling

Jag har samma problem.. men jag hänger med andra istället.

Jag tror att han börjar att fatta att jag inte vill vara med honom längre.

Lite synd är det ju ändå, eftersom att han har inga andra kompisar och har väldigt svårt att skaffa sig nya. Han har liksom inga "sociala förmågor" och är väldigt tystlåten.

6 Apr 2007

Om han e jobbig säg såhär:Du är jobbig fattar inte du det eller?? Om du inte klarar av att vara liite mer mogen så kan du glömma mig som kompis!

de sa jag till en som "förföljde mig..tog jag 3 steg gjorde han det oxå... så jag sa ifrån på skarpen o nu gör han det aldrig.Men vi e kompisar också..

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

skriv på en lapp å läg ner i bänken eller skåpet

Jag är tyvär inte kär i dej längre, men jag tycker du är skit schyyst och rolig (eller nått som du tycker) kan vi var vänner ända tror jag gör slut nu Plz??

han är inte gay... ;)

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in