💬
Logga in
Fuska.se

Nationella Prov I Alla Ämnen

18 svar · startad

Nivå 2 · Novis
Trådstartare #1

Vad tycker ni om att vi kommer ha nationella prov i alla ämnen? Själv så tycker jag att det suger eftersom att det låter stressigt.

Senast ändrad:

Nivå 2 · Novis

Det är ju ganska bra för då ser man vilka man behöver hjälpa lite. Men det kan vara ganska stressigt också.

6 May 2007
Nivå 3 · Lärling

Jag tycker att det fortfarande bara ska vara i Matte, Svenska och Engelska. Det blir alldeles för jobbigt i alla ämnen.

Nivå 7 · Fuskare

Ja, eftersom de är grund ämnen

Nivå 4 · Lärling

Det räcker gott och väl med nationella bara i grundämnena.

Skulle man ha det i alla ämnen skulle det bli på tok för stressigt.

7 May 2007
Nivå 9 · Veteranfuskare

Bara i matte, engelska och svenska, får jag i franska så rycker det ett G :P

8 May 2007
Nivå 6 · Fuskare
Jag tycker det räcker som det är. Grundämnena är ju ändå viktigast.
10 May 2007
↗ till inlägget

Jag tycker det räcker som det är. Grundämnena är ju ändå viktigast.

Jag tycker som Inside, det som finns just nu räcker.
Nivå 11 · Veteranfuskare

När man går i femman tycker jag det räcker med 3 ämnen. På högstadiet är man mer mogen för alla.

Nivå 4 · Lärling

Det blir för stressigt med alla ämnena, det räcker med matte, svenska och engelska. För när jag börjar 9:an så vill jag gärna inte ha det så stressigt.

Nivå 0 · Nykomling

Jag har ju nyss gjort dessa prov...de var busenkla o.o

Så jag tycker inte det spelar nån roll egentligen :P

Nivå 9 · Veteranfuskare

Det är skillnad på att göra dem i femman och göra dem i nian.

11 May 2007
Nivå 6 · Fuskare

Ja... om man ska ha i alla ämnen så ska det ju självklart vara i nian. Men jag vet inte riktigt om man ska ha det eller inte. Det kanske blir väldigt jobbigt men i stort sätt är det bra.

12 May 2007
Nivå 11 · Veteranfuskare

Alla ämnenn låter lite konstigt. Hur fel låter inte nationella prov i hemkunskap eller slöjd?

Nivå 1 · Novis
↗ till inlägget

Alla ämnenn låter lite konstigt. Hur fel låter inte nationella prov i hemkunskap eller slöjd?

:meddum:

ja men har du tänkt på att man inte behöver särskilt smart för att ha hemkunskap eller slöjd

Nivå 1 · Novis
↗ till inlägget

Vad tycker ni om att vi kommer ha nationella prov i alla ämnen? Själv så tycker jag att det suger eftersom att det låter stressigt.

Det verkar jättebra. För det är synd för t.ex. folk som inte kan svenska som kanske får gå om flera år bara för att de inte kan just grammatik. Då är det bättre om man har t.ex. 10 prov, istället för 3.

Förresten, jag stödjer Alliansen helt!

13 May 2007
Nivå 11 · Veteranfuskare Karamellkungen

Jag tycker att nationella prov i alla ämnen låter som en utmärkt idé för då kan man ta reda på vilken nivå de olika eleverna ligger på och testa deras kunskaper. Man skulle kunnna hjälpa de som inte uppnår kraven med hjälp av nationella prov.

Nivå 4 · Lärling

Jag tycker att det är bra, för att då kan man ju se hur mycket man egentligen kan, om ämnena.

17 May 2007
Nivå 3 · Lärling

Det är bra, och tråkigt.

1. Det är bra för att då får man ju reda på vad man behöver hjälp med.

2. Det är jobbigt :D

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in