Hej! Det här är min första hemside tutorial så var inte så hårda ^^
Egen 404 sida:
Börja med att starta Notepad/Anteckningar i Start menyn. Sen skriver du "ErrorDocument 404 /notfound.html" SKRIV INGET ANNAT! Sen sparar du med ".htaccess" Det ska bara stå .htacces och inget före eller efter.. Inte som "hej.htaccess" eller ".htaccess.txt" Bara .htaccess . Efter du har sparat det så startar du ett nytt dokument i notepad som heter "notfound.html" ... Det är där du bestämmer hur den ska se ut som t.ex. bakgrund, text etc. Efter det laddar du upp båda filerna på hosten. Sen är du klar! Prova nu gå in på en icke existerande sida på din sida så ska du se att din 404 sida kommer fram.
OBS! Vissa hostar stöder inte .htaccess eftersom det kan innebära en säkerhetsrisk. Om det inte funkar så stöder nog inte hosten det. Jag vet inte hur det funkar i en windows server .. Om det inte funkar och hosten har en windows server så är det nog bästa att kontakta support för mer info. Det funkar helt automatiskt i Linux/UNIX servrar.
Jag hoppas ni är nöjda =) Och ni får gärna rätta mig om jag har fel på nånting -.-
Kopiera INTE den här guiden utan min tillåtelse.