vad e skillnaden
Vista Elr Xp?
Vista startar snabbare.
vad är skilldnaden??? :blink: e du dum på riktigt eller skojar du????? vista och xp har ju knappt nåt gemensamt....
↗ till inläggetVista startar snabbare.
nja det beror väl på datorn....xp startar osså snabbt....
↗ till inläggetdär tar du fel. förvisso är kodningen av vista ny men vista är ju frukansvärt likt XP, allt är typ bara en mindre "facelift" av XP, och vista tar någe grymt mycket processorkraft. sen finns det en hel del säker säkerhetsskillnader, vissa bra, vissa mindre bra. jag skulle dock välja Vista. trots de stora nackdelarna så är de ett helt okej operativsystem som är bättre än XP. (nu har jag en ganska bra dator också, så om man har en sunkdator är det XP som man bör ta...)vad är skilldnaden??? :blink: e du dum på riktigt eller skojar du????? vista och xp har ju knappt nåt gemensamt....
↗ till inläggetVista startar snabbare.
nja det beror väl på datorn....xp startar osså snabbt....
kanske ska tillägga att det finns en hel del kompatibilitetsproblem med Vista, vissa spel eller program funkar inte till vista
typ vilka spel och program?
en del starwars spel (iaf som jag vet säkert) lite musikinspelningsprogram. och en å annan programvara (vad jag vet iaf)
Vista:
Det är mer grafikiskt = mer prestandakrävande
Det har inte lika bra kompatibilitet som XP = buggigt
Det är buggigare än XP = lamt
Det är dyrare än XP = snålt
Microsoft har inte ens gett XP en schans att bli buggfritt = lathet
Alla vet ju att att: prestandakrävande + buggigt + lamt + snålt + lathet = Microsoft
Allvarligt, de har inte gett XP en schans...
låter itne så farligt
inte*
visst har dom gett xp en chans, dom jobbade på det i cirka 7 år...
om du ska köpa vista ska du inte ha home basic, då får man inte tillgång till "3D alt+tab" där man skiftar mellan fönster i 3D-menyn om du förstår vilken jag menar. jag ska snart köpa bärbar & du ska jag ha home premium tror jag
↗ till inläggetom du ska köpa vista ska du inte ha home basic, då får man inte tillgång till "3D alt+tab" där man skiftar mellan fönster i 3D-menyn om du förstår vilken jag menar. jag ska snart köpa bärbar & du ska jag ha home premium tror jag
Flip 3D använder man aldrig ändå så det spelar nog ingen roll om han har det eller inte.
Vista är ett helt nytt operativ system.. Det är typ som att säga "Me & xp" Vad är skillnaden?
↗ till inlägget1. Helt rättVista:
Det är mer grafikiskt = mer prestandakrävande
Det har inte lika bra kompatibilitet som XP = buggigt
Det är buggigare än XP = lamt
Det är dyrare än XP = snålt
Microsoft har inte ens gett XP en schans att bli buggfritt = lathet
Alla vet ju att att: prestandakrävande + buggigt + lamt + snålt + lathet = Microsoft
Allvarligt, de har inte gett XP en schans...
2. Det är faktiskt en liten aning bättre rent kompabilitetsmässigt än vad Xp var när det kom. Jag var en av de första med Xp och en av de första med Vista så jag vet...
3. Xp har haft två servicepacks på sig att rätta till buggar, Vista inga. Men visst, lite buggigare är Vista än vad Xp var från början. Det mesta är tredjepartsrelaterat dock.
4. Är det konstigt att ett 6 år gammalt operativ kostar mer än ett som är ett halvå gammalt?
5. Xp rullar på bra tycker jag. Många problem beror på dålig mjukvara.
Slutklämmen: Håller med dig :)
okej okej... vad ska jag ha då vista elr xp ingen har sakt det
Jag tycker det är väldigt dåligt av microsoft att påbörja ett nytt operativsystem istället för att fortsätta arbeta med vista i typ 2 år till. <_<
De arbetar ju fortfarande med vista men det är ju dåligt att de påbörjar ett nytt när vista kommit.
dom arbetar ju fortfarande med vista också...
Själv skulle jag välja XP, har ingen som helst nytta av Vista, vill jag ha flashigt och snyggt med kompabilitetsproblem funkar ubuntu bra mycket bättre ;D
Jag har alltid kört xp, kommer nog inte byta till Vista på nåt år.
kollade i en dator tidning som kom igår, det fanns inga XP att köpa bara Vista!
ja men jag har ju xp cd skiva hemma
Installera XP. Det kan du redan om du nu inte har testat Vista redan. Byt som först när du måste. Det ksa jag göra i alla fall, om jag nu inte går över till Linux när jag måste välja bort XP...
Shit, börjar få hattankar om Microsoft :D