Ja, det finns en tråd om vad som är fel & det är massa saker. Men vi har ju massa positiva saker också.
t.ex. barnbridrag tills man ska börja gymnasiet och får betalt (studie bidrag) för att gå i gymnasiet.
Vad tycker du är bra?
Ja, det finns en tråd om vad som är fel & det är massa saker. Men vi har ju massa positiva saker också.
t.ex. barnbridrag tills man ska börja gymnasiet och får betalt (studie bidrag) för att gå i gymnasiet.
Vad tycker du är bra?
Hm... finns inte särskilt mycket bra i Sverige. Möjligtvis att det är 18 på krogen/puben så man slipper vänta på att fylla 20. Och att vi har borglig regering förståss.
↗ till inläggetHm... finns inte särskilt mycket bra i Sverige. Möjligtvis att det är 18 på krogen/puben så man slipper vänta på att fylla 20. Och att vi har borglig regering förståss.
Hahaha, du är bara bortskämd!
Hm... finns inte särskilt mycket bra i Sverige. Möjligtvis att det är 18 på krogen/puben så man slipper vänta på att fylla 20. Och att vi har borglig regering förståss.
Vad är det för positivt med det senare?
↗ till inläggetHm... finns inte särskilt mycket bra i Sverige. Möjligtvis att det är 18 på krogen/puben så man slipper vänta på att fylla 20. Och att vi har borglig regering förståss.
Vad är det för positivt med det senare?
Vad menar du?
Han undrar vad det är för positivt med en borgelig regering antar jag.
@Dahliz91
Än så länge äre bättre, flera har fått jobb & sverige har högkonjuktur. Sen får vi se hur längde det håller.
Statligt bidrag till sommarjobb, generös a-kassa, starka fackföreningar, miljömedvetet styre i landet, gratis entré på statliga muséer... Allt det har förstörts/skall förstöras. Det som är bra i Sverige är möjligheten att rösta bort regeringen i nästa val, rättigheten att yttra sin negativa åsikt om regeringen, friheten att gå med i partier som är emot den nu förda politiken. Samt den konstitutionella monarkin, kronan, den generösa flyktingpolitiken och den 19 september 2010.
Aaa, du skrämmer mig Perisoreus. Allt du nyss sa är anledningen till att jag måste flytta från Sverige :S.
Bidrag till sommarjobb? Menar du allvar? Så skattebetalarna ska Jobba och få lön för att sedan betala pengar till personer så att de ska få jobba och sedan betala lön till dem? Det är ju sjukt :S.
Facket. Ska. Bort.
Ett bra land ska varken ha dålig eller bra flykting politik. Det ska inte behövas, ett bra land tar inte emot flyktingar...
Men med lite tur så slipper vi allt sånt skit med en bra borgelig regering. Älskar högern!
↗ till inläggetdet är najs, förutom att facket inte ska bort! ;DAaa, du skrämmer mig Perisoreus. Allt du nyss sa är anledningen till att jag måste flytta från Sverige :S.
Bidrag till sommarjobb? Menar du allvar? Så skattebetalarna ska Jobba och få lön för att sedan betala pengar till personer så att de ska få jobba och sedan betala lön till dem? Det är ju sjukt :S.
Facket. Ska. Bort.
Ett bra land ska varken ha dålig eller bra flykting politik. Det ska inte behövas, ett bra land tar inte emot flyktingar...
Men med lite tur så slipper vi allt sånt skit med en bra borgelig regering. Älskar högern!
Jag glömde i mitt förra inlägg nämna alliansfriheten. Skälet till att folk har råd att rösta på de borgerligas politik går att spåra i neutraliteten. Hade vi allierat oss i världskrigen, hade vi knappast varit lika välmående som i dag och då skulle folk inte heller vara rika nog att rösta på de borgerliga. Som tur är, är högervindarna bara en modefluga. :) Per-Albin Hansson hade varit värd Nobels fredspris.
Tror inte högern är något mode, förhoppningsvis har svenskarna börjat förstå vad som är bra för ett land.
Förresten, vad har du emot krig, det kan vara en bra lösning ibland. Inte bara negativt.
Har krig någonsin haft en bra lösning? Krig leder alltid till att oskyldiga människor dör i onödan mer än målet.
Kriget i Irak: Saddam Hussein död, kompanjoner lite 6 styck avrättade, nära en halvmiljon civila dödade.
Det finns alltid risker. Jag säger bara att iblan kan krig vara den ända möjliga lösningen. Andra världskriget tex, var inte det bra att USA gick in där?
Det tog ju sin lilla tid innan de masade sig hit.
Jag tycker att skolorna och utbildningen runt om i landet sköts mycket bra, bättre än i de flesta länderna skule jag tro. Vi har ju heller inte så mycket miljöfarliga utsläpp här.
↗ till inläggetEnda skälet att USA "hjälpte" var för att de kände sig hotade själva. Dessutom såg de ekonomiska vinster i att knyta europeiska länder som Storbritannien och Frankrike till sig. De anslöt sig inte till kriget av ren "välvilja" utan endast för egen vinning. Huruvida slutresultatet påverkades nämnvärt vet ingen, det var ändå Sovjetunionen som lyckades få ett slut på kriget genom erövrandet av Berlin.Det finns alltid risker. Jag säger bara att iblan kan krig vara den ända möjliga lösningen. Andra världskriget tex, var inte det bra att USA gick in där?
Utan USA hade Tyskland vunnit, det kan inte ens du säga emot. Vi ska vara väldigt tacksamma mot USA.
På samma sätt kan jag säga att utan Sovjetunionen hade Tyskland vunnit. Det var belägringen av Stalingrad (Tsaritsyn/Volgograd) och slaget vid Kursk som var vändpunkten för anfallskriget mot Sovjetunionen och därmed vändpunkt för andra världskriget. USA:s medverkan bidrog till att krigsslutet påskyndades, vilket jag aldrig förnekat. Däremot har jag sagt att USA inte gör någonting om inte ekonomiska intressen är hotade. Man höll Pinochets diktatur under armarna eftersom det passade USA att ha en högersinnad regering i Chile, om än den var utan stöd bland folket. Samma sak med andra världskriget. Om USA hade haft något att vinna på Tysklands seger hade man hjälpt deras krigföring och struntat i mänskliga rättigheter och demokrati. Nu råkade det ju bara vara så att Japan var Tysklands allierade och därmed hamnade USA på samma sida i kriget som Storbritannien, Frankrike och Sovjetunionen.
Olof Palme var en mycket bra utrikespolitiker, för han följde inte blint varken kapitalismen (USA) eller kommunismen (Sovjetunionen), utan vågade kritisera båda för sina brister. Vi borde ha fler politiker som inte brydde sig om vad som är "passande" åsikter, utan bara sade som det är med tanke på de mänskliga rättigheterna.
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in