💬
Logga in
Fuska.se

Crysis Recenserat

17 svar · startad

Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #1

Den första recensionen av det överhypade Crysis är nu här. Skulle gissa på att aldrig har så många köpt nya grafikkort endast för ett enda spel. Men hur är det egentligen med det övriga i spelet? Grafiken och fysiken är i världsklass, det vet alla.

PC Gamer US är de första i världen som recenserat Crysis. I tidningen har man en skala som går från 1-100%. När Crysis recenserades fick det 98%. 98! Enligt mig har tidningen verkligen gjort ett stort misstag. Visst, Crysis kan bli ett grymt roligt spel som mycket väl kan förtjäna ett betyg över 90. Men för att få 98% så ska ju f*n spelet vara perfekt. Det är så mycket som saknas i Crysis. Spelet är linjärt, storyn är knappast ett mästerverk, uppdragsmålen var tråkiga etc.

Jag kommer själv antagligen köpa Crysis, men att tidningen ger ett sådant betyg känns bara tråkigt och missvisande. 95% kommer väl enbart från grafiken.

Blev f*n riktigt besviken på PC Gamer. Men kommer ändå vänta på den svenska recensionen, den blir nog mycket mer trovärdig. Var det jag ville ha sagt, sen får ni tycka vad ni vill.

Edit: Kan tilläggas att det är det högsta betyg ett spel någonsin fått i tidningen.

Senast ändrad:

Nivå 5 · Fuskare

98 % det var mycket. Men som du sa det verkar fattas en hel del.

Nivå 11 · Veteranfuskare

98? Crysis är otroligt överskattat. Det ser tråkigt ut när man spelar det.

Nivå 6 · Fuskare

98%!? Det är ju helt sjukt! Själv tycker jag då nästan att Cod4 är lika härligt.

98%, omfg här måste det begåtts ett stort misstag.

Nivå 6 · Fuskare Bajare

Finns det något annat spel som fått liknande betyg? Typ om det finns någon lista av spel som fått de bästa betygen så kan man jämföra lite..

4 Nov 2007
Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #7

I svenska PC Gamer är det högsta betyg ett spel någonsin fått 96% som Half-Life 2 fick när det kom ut.

I US tror jag att samma spel fick 97%.

Nivå 6 · Fuskare Bajare

Okej men då kan man ju ställa sig frågan om Half life två var bättre eller sämre än Crysis. Men kan ju självklart inte jämföra grafik direkt =) .

Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #9

Half-Life 2 kom dock såpass mycket tidigare än Crysis så att det inte direkt går att jämföra, dessutom är det två helt olika spel.

Nivå 6 · Fuskare Bajare

Vi kan vända på det och säga såhär var Half life 2 värt 96/97% ?

edit: Vad brukar "normalbra" spel ligga på?

Senast ändrad:

Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #11

Kan du definiera "normalbra"?

Trodde verkligen det var fler som läste PC Gamer, mest därför jag gjorde tråden, men tydligen inte.

Nivå 6 · Fuskare Bajare

Ett spel som får t.ex. 3/5 i betyg i andra tidning t.ex.

Och nej jag har inte läst PCgamer hade tänkt köpa den en gång när det var GWspecial men det gjorde jag inte.

Nivå 6 · Fuskare

jag tittade och snodde koden från skolans då :P

Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Okej men då kan man ju ställa sig frågan om Half life två var bättre eller sämre än Crysis. Men kan ju självklart inte jämföra grafik direkt =) .

För att vara ett såpass gammalt spel som Half Life 2 är (4 år snart), är det jävligt bra. Grafiken och fysiken var före sin tid, och det kan enligt många fortfarande mäta sig med nysläppta spel. Gamereactor sa t.ex: "Half Life 2 är fortfarande snyggare än de flesta spelen som släppts hittills i år. (2007)"

Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #15

Men Half-Life 2 hade mer än bara grafik och fysik. Jämför storyn i HL2 med Crysis. ._.

5 Nov 2007

98%?! YIPPAY!bEST GAME RIGHT NOW!Det är bättre än vad Half-life 2 fick i %! :D

Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #17

Skulle snarare gissa på att de försöker uppmärksamma PC i dessa Halo tider.

↗ till inlägget

98%?! YIPPAY!bEST GAME RIGHT NOW!Det är bättre än vad Half-life 2 fick i %! :D

Man kan inte jämföra Crysis med Halflife, skulle det gå skulle crysis få 96 och halflife 100.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in