http://www.fuska.se/forum/index.php?act=boardrules
Många har försvunnit, någon har kommit till. Vissa har förändrats och förmodligen så har ingen missats.
http://www.fuska.se/forum/index.php?act=boardrules
Många har försvunnit, någon har kommit till. Vissa har förändrats och förmodligen så har ingen missats.
Oj då, kommer ta ett tag innan man pluggar in det nya :(
Sunt förnuft och du slipper plugga ;)
Tänkte mest på att om man ska anmäla ;)
Vart har §1.11 tagit vägen? Jag hittar den inte =(
↗ till inläggetVart har §1.11 tagit vägen? Jag hittar den inte =(
Antagligen kan man tolka f.d §1.11 som §3.2 numera.
Men förövrigt tycker jag att det har blivit enklare att tolka de nya reglerna nu, då beskrivningarna om vad dessa innebär framgår tydligare än förr. Måste även säga att den nya uppsättningen av regler ser mera läsvänligt ut.
lite frågor..
§3.6 - Du får aldrig skriva en länk som gynnar dig eller någon annan. (REF-länkar)
är REF-länkar bonuslänkar såsom extralänken?
§4.2 - Avatars (bilden vid inlägg man skriver) får ej vara animerade (rörliga).
vad hände med storleksgränsen?
§7 - Grupper
får man ha en grupp där man bara spammar? det står att man ska följa fuskas regler även i grupperna
det var allt :)
§1.19 saknar jag mycket.
↗ till inläggetDen här reglen täcker det också:§1.19 saknar jag mycket.
§3.2 - Inlägget skall ha koppling(relevans) till trådens ämne och forumet.
↗ till inlägget§3.6 - Du får aldrig skriva en länk som gynnar dig eller någon annan. (REF-länkar)
är REF-länkar bonuslänkar såsom extralänken?
Ja, eftersom extralänken gynnar dig på ett eller annat sätt.
↗ till inläggethttp://www.fuska.se/forum/index.php?act=UserCP&CODE=24§4.2 - Avatars (bilden vid inlägg man skriver) får ej vara animerade (rörliga).vad hände med storleksgränsen?
Det går ändå inte att ladda upp en bild/avatar om inte kraven i ovanstående länk följs. Därmed tror jag inte
att storlekgränser för avatar behövs synnas i reglerna, man kan ändå inte bryta mot det.
Det går inte att ladda upp för stora avatars varken i kB eller pixlar, därmed behövs det ej i reglerna.
Tog du bort att man får har sigbild om man är VIP? :huh:
Det finns inget förbud mot det längre. Men det fungerar ju enbart i fall du har FuskaVIP.
Härligt med lite uppdatering, det var så många regler att hålla koll på, men nu så är det extremt så mycket lättare., och jag kan redan dom i huvudet nu ^^
Som admin sa, Sunt förnuft och du slipper plugga
När jag anmäler inlägg så råkar jag alltid skriva in de gammla reglerna som en anledning :(
Typ §1.25 =( Men sån smäll får man ta, reglerna är mycket enklare och förstå.
[EDIT] Skrev relerna istället för reglerna!
.
mm...hatar också de nya reglerna, mkt krångligare, otydligare och är en aning flummiga också :P.
som tex. den som man innan anmäde mest va ju §1.11, vilket namn har den nu? '
visst §3.2 och §1 ser ju ut att vara lite §1.11 lika men ändå. det har bara blivit krångligare nu <_<
Ta bara det närmaste som passar, sen avgör moderatorerna vad de ska vara.
jag skriver alltid in vad det är för sorts regel eller liknande :P. Testa med det.. XD
eller så skriver man bara "reklam" så slipper man kunna vilket nummer alla regler har :)
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in