tja, tänkte köpa en ny dator för ca 8000 men undrar nåt bra ställe där man kan få bra dator samt service till ett bra pris.
Vart Har Ni Köpt Era Datorer?
↗ till inläggetaldrig komplett
om inte Komplett så tycker jag Datorbutiken där köpe jag min.
Jag köpte min på siba innan jul.
kan inte få fram någon länk.
"HP M9067 SC" kolla den!
www.siba.se
den duger fint :kung:
men den kostar över 11 000:-
läste lite slarvigt.
↗ till inlägget↗ till inläggetaldrig komplett
Varför inte komplett? Dem har bra saker till bra priser.
Snabb leverans också.
Datorbutiken rekomenderar jag.
www.komplett.se
Dustin AB
Det är där man köper alla delar samt bärbara datorer! och stationära
-----------------------------------------------------------------------------------------
Men vill du ha en bra hemsida där du kan köpa tv , konsoler , datorer där har jag köpt min dator och delarna!
KonsolFaktor
Komplett är dyrare än Datorbutiken på många produkter och det är snabbare leverans från Datorbutiken.
Att handla på Siba, Elgiganten eller annan stor kjedja är inte bättre än att ge bort plånboken, så sjukt mycket dyrare än vad du kan få en dator för om du t.ex. bygger själv...
http://www.prisjakt.nu/fight.php?ftgid1=33...orbutiken%20com
köpte min på siba =)
↗ till inläggetNär jag köpte ny dator för ca 1 månad sen så var det billigare på komplett.Komplett är dyrare än Datorbutiken på många produkter och det är snabbare leverans från Datorbutiken.
Att handla på Siba, Elgiganten eller annan stor kjedja är inte bättre än att ge bort plånboken, så sjukt mycket dyrare än vad du kan få en dator för om du t.ex. bygger själv...
Köp inte datorpaket, bygg en själv. Datorpaket brukar inte ha framtidssäkra saker. Som till exempel modekort som bör stödja högre busshastigheter för kommande processorer, högre hastigheter för bättre minnen.
↗ till inläggetKöp inte datorpaket, bygg en själv. Datorpaket brukar inte ha framtidssäkra saker. Som till exempel modekort som bör stödja högre busshastigheter för kommande processorer, högre hastigheter för bättre minnen.
Kan man inte lägga till allt sånt till en dator som redan är ihop byggd?
Jo men vill man komma undan billigare och inte göra flera sår på plånboken så är att bygga det bästa alternativet.
↗ till inlägget↗ till inläggetNär jag köpte ny dator för ca 1 månad sen så var det billigare på komplett.Komplett är dyrare än Datorbutiken på många produkter och det är snabbare leverans från Datorbutiken.
Men kolla länken och bilden, visst är Komplett billigare på vissa saker men Datorbutiken billigare på många fler saker.
kollade priser på varenda del på buggy.nu som jag tror dock ligger nere för tillfället.
köpte alla delar från olika platser men moderkort, grafikkort och skärm från dustin.se som är riktigt bra. :)
tycker detta är ett billigare alternativ än att köpa stora datorpaket som kostar 2000 kr extra för att det står DELL på lådan t ex. ~_~
Just det jag menar med de saker man köper från t.ex. Siba, Dell och Elgiganten, 2000 extra för dell på lådan och ett skitgrafikkort är inte ett bra val :P
Märkesdatorer ftl.
Märkesdatorer är bra för inkompetenta datoranvändare då det ger dem bra support och service då dem inte kan mixtra själva.