💬
Logga in
Fuska.se

Growla!

165 svar · startad · 🔒 låst

↗ till inlägget
↗ till inlägget

Tjena.

Undrar om det är någon här som är bra på att growla?

Själv är jag jäkligt bra men har hållt på med det i ett år nu.

Vad tycker ni om growl?

Själv tycker jag att det är ett coolt sätt att sjunga på!

Är du bra enligt dig, eller har du growlat för någon och visat upp vad du kan och att någon sagt att det var bra?

↗ till inlägget
Man kan inte träna rösten djupare, utan det kommer med åren.
Nej, men jag försöker att få rösten att låta mer stark (Fattar ni?)
Nivå 1 · Novis

Mm, jag tror vi fattar, men se till att bli klar med videon så fort som möjligt så vi kan se :P

Nivå 6 · Fuskare

Ptja, jag kan väl growla lite halvt... inte världens bästa growl kanske, men vafaan...

sen går det väl att growla när man är 11 antar jag, en kompis började med det i den åldern ungefär tror jag, han har dock lagt av nu, blev stekare istället, men han lätt hyffsat, men han growlade från 11/12-18 år åldern och lät inte lika bra som annat folk, så att du är "jäkligt bra" tvivlar jag på.

9 Jun 2008
↗ till inlägget

Ptja, jag kan väl growla lite halvt... inte världens bästa growl kanske, men vafaan...

sen går det väl att growla när man är 11 antar jag, en kompis började med det i den åldern ungefär tror jag, han har dock lagt av nu, blev stekare istället, men han lätt hyffsat, men han growlade från 11/12-18 år åldern och lät inte lika bra som annat folk, så att du är "jäkligt bra" tvivlar jag på.

Jag överdrev nog lite där, skulle kunna ändra till bra.

Min mick vill inte funka nu men försöker fixa den!

Nivå 8 · Veteranfuskare

Vad är att growla?

svårt att förklara men growla är som han här sjunger!

Ladda videon från YouTubeNär du laddar spelaren kontaktas YouTube.
Nivå 3 · Lärling

Är din video klar snart?

Jag måste spela in imorgon istället min mick vill inte funka.

Nivå 1 · Novis

Man kunde ju fatta att det skulle bli någon sorts ''uppskjutning'' på videon XD

Ja, men den komemr så fort min mick vill funka, jag har kollat att jag har kopplat in den men den funkar ändå inte..

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Det där är f*n inte musik
Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Och vad tycker du är musik? En raplåt som är till 90% gjord i en dator och med en sångare som min hund skulle sjunga/rappa bättre än?

Eller någon blaskig pop-låt där också det mesta är gjort i en dator.

Eller kanske amerikansk "bögrock"(min benämning) där alla band låter likadant.

Nä, nog måste jag säga att riktig metal är det besta som finns! Tycker dock själv att bättre band än cannibal corpse finns. Men det finns ju många sämmre band också.

(ta inte mitt inlägg som stötande, fick bara ett litet frispel när jag skrev det. Du har all rätt att tycka som du göra, jag gav bara min uppfattning. Så dampa inte sönder nu ;))

10 Jun 2008
Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Och vad tycker du är musik? En raplåt som är till 90% gjord i en dator och med en sångare som min hund skulle sjunga/rappa bättre än?

Nä, nog måste jag säga att riktig metal är det besta som finns! Tycker dock själv att bättre band än cannibal corpse finns. Men det finns ju många sämmre band också.

(ta inte mitt inlägg som stötande, fick bara ett litet frispel när jag skrev det. Du har all rätt att tycka som du göra, jag gav bara min uppfattning. Så dampa inte sönder nu ;))

Nej, absolut inte -.-

Jag säger bara att skrika i en mick som en j*vla rabies kanin borde inte klassas som musik

Nivå 11 · Veteranfuskare

När man growlar tar man i från magen för att inte förstöra stämbanden. Det tar tid att lära sig den tekniken skulle jag tro.

Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget

När man growlar tar man i från magen för att inte förstöra stämbanden. Det tar tid att lära sig den tekniken skulle jag tro.

Ett par månader faktisk :P bara för att lära sig tekniken ordentligt ^^

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Nej, absolut inte -.-

Jag säger bara att skrika i en mick som en j*vla rabies kanin borde inte klassas som musik

Ok, måste hålla med om att den låten kanske inte är så bra musikaliskt men growling är faktiskt en av dom svårare sångstilerna. Så det är inte direkt bara att skrika.

Nivå 11 · Veteranfuskare

Gutgrowl borde ju ta död på halsen. Gutgrowl

Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

ja, det går det, men när man har growlat igenom 3 sånger så börjar man bli hes som f*n..

Men ska spela in när jag growlar så ska ni få höra!

som förmodligen redan sagt så gör du fel om du får ont, du använder för mycket hals och förlite av din mage.

för att du ska få din growl att låta bastant och äkta är det viktigt att du hela tiden försöker sträva att använda samma sätt som när du pratar vanligt. du anstränger ju knappast din hals då eller?

sägs vara lättare att growla rätt inåt än utåt, men inhale kräver mer träning för att komma igång men vi är ju alla väldigt olika. framförallt ska du lyssna på dig och höra ifall det är så här du vill låta och vilken stil av growl du vill utföra, därför är det bra att du bandar dig själv

ang. growl vid 11 års ålder så är nog fysiskt sätt inget problem

kan dock sägas att de enda jag tycker är fett med sånt skit är pig squeal som är en annan typ av av liknande sångsätt för er som inte visste

Nivå 1 · Novis
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Ett par månader faktisk :P bara för att lära sig tekniken ordentligt ^^

Jag har typ övat i runt 3-4 månader och jag låter hyffsad (stolt) XD.
11 Jun 2008
Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Tjena.

Undrar om det är någon här som är bra på att growla?

Själv är jag jäkligt bra men har hållt på med det i ett år nu.

Vad tycker ni om growl?

Själv tycker jag att det är ett coolt sätt att sjunga på!

För att kunna growla "jäkligt bra" måste man ha kommit ur puberteten och blivit vuxen. Jag känner 17 åringar som hållt på mycket längre än vad du påstår dig gjort inte kan growla korrekt för att struphuvudet inte är fullutvecklat ännu, så att en elvaårig liten slyngel kan growla jäkligt bra efter ett årär ungefär lika trovärdigt som att Jorden är platt. Slår vad om att du egentligen är sopran i gosskören.

Senast ändrad:

🔒 Tråden är låst och kan inte längre besvaras.