💬
Logga in
Fuska.se

Runescape Member

34 svar · startad

Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #1

Hej alla rsare. Jo nu är det så att jag gärna skulle vilja bli member men mina föräldrar vill inte använda sina kredit kort på internet för de tycker det verkar osäkert och att dom tycker det är onödigt att betala för nått sånt...! <.<

Jag ska snart få mitt egna konto som jag bara kan ha en viss summa pengar på ch jag frågade om jag kunde använda det men det gick inte det heller... <.<

Vet nån hur man skulle kunna övertala dom?

Senast ändrad:

Nivå 10 · Veteranfuskare Moderator
↗ till inlägget

Hej alla rsare. Jo nu är det så att jag gärna skulle vilja bli member men mina föräldrar vill inte använda sina kredit kort på internet för de tycker det verkar osäkert och att dom tycker det är onödigt att betala för nått sånt...! <.<

Jag ska snart få mitt egna konto som jag bara kan ha en viss summa pengar på ch jag frågade om jag kunde använda det men det gick inte det heller... <.<

Det går inte att övertala ens förälder om det:P Tro mig, jag har försökt. :)

Istället så ring från din hemtelefon, kanske lite dyrare, men det är det säkraste sättet.

Nivå 10 · Veteranfuskare

Föräldrarna ser ju räkningen sen iaf.

Då får han smisk ;)

Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #4

japp min morsa tyckte det va VÄLDIGT dyrt... >.<

↗ till inlägget

Föräldrarna ser ju räkningen sen iaf.

Då får han smisk ;)

Ja, men eftersom att hans föräldrar inte ville använda sina kredit kort så kan han ju berätta att han kan ringa från sin hem telefon, eftersom att det är säkrast så skulle dom antagligen inte säga nej, tänk efter, vad kan hända när man ringer från en hem telefon? Typ inget, och vad kan hända om man använder kort? Jo man kanske har nått virus i datorn, keylogger å sånt, har man det så kan det hela gå extremt illa, och plus så kan Crossfall räkna med data förbjud tills han flyttar hemifrån.

Tror inte att dina föräldrar skulle säga, - Ähh! Det gör inget, vi får fixa nytt. Om deras konto blev hackat bara för att det man hade virus, eller nått sånt?

Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #6

Hmm, jag ska fråga ch säga ännu en gång att jag betalar med mina pengar! <_<

Sms är ännu dyrare va?

Senast ändrad:

↗ till inlägget

Sms är ännu dyrare va?

Går inte med sms.

Men tänk på detta när du ringer.

När du ringer så är det en kille som säger nått på svenska typ;

Detta samtal kommer kosta 75kr, vill du fortsätta tryck 1 bla bla bla..

Sen så väntar du nån sekund, sen så börjar en tjej prata, hon kommer säga en kod du ska skriva upp, men hon pratar inte svenska, hon säger siffror och bokstäver på engelska, så du bör förstå engelska.

Senast ändrad:

Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #8
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Sms är ännu dyrare va?

Går inte med sms.

Men tänk på detta när du ringer.

När du ringer så är det en kille som säger nått på svenska typ;

Detta samtal kommer kosta 75kr, vill du fortsätta tryck 1 bla bla bla..

Sen så väntar du nån sekund, sen så börjar en tjej prata, hon kommer säga en kod du ska skriva upp, men hon pratar inte svenska, hon säger siffror och bokstäver på engelska, så du bör förstå engelska.

Klart jag gör, har lätt för det! ^^

Man kan väll även ringa med mobilen om man vill?

Min morsa tyckte det var onödiga utgifter. <.<

Senast ändrad:

Nivå 6 · Fuskare

Men det borde väl gå med vanligt kort också, alltså som man fyller på eller?

Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #10
↗ till inlägget

Men det borde väl gå med vanligt kort också, alltså som man fyller på eller?

kontantkort? joo kanske..

Jag frågade om jag kanske kunde få det till vintern eftersom jag inte sitter like mycket vid datan nu som då och hon sa 'tjaa, vi får se. Kanske!'. =3

Senast ändrad:

18 Jul 2008
Nivå 7 · Fuskare

om dom tycker det är osäkert kan du ju visa hur många som är online på sidan och säga att väldigt många är member.Sen kanske du har en kompis som är eller har varit member som kan säga att det är säkert(och då ljuger han ju inte,för det är säkert).Men det med att dom inte vill betala för ett spel går ju inte att göra nått åt,det är ju faktiskt inte så konstigt.Förut när jag ville bli member så trodde mina föräldrar att jag skulle spela ännu mer,så det är ju också en anledning om ni inte har en viss speltid.Men tjata så kommer du kanske få pröva i en månad iallafall.

Du kan ringa från din mobil, helst ska det vara ett kontant kort, alltså sådant man fyller på med ett visst belopp.

Så om du fyller på din mobil med 100kr så räcker det, då dras ju 75kr direkt av din mobil + telefon taxa, och eftersom att du ringer till England så betalar du för det också, jag kommer inte ihåg hur mycket det kostar att ringa till England i minuten tror att det var runt 5kr. Så vi säger så att ett samtal kommer bli totalt;

100 - 75 = 25kr.

25 - 5/1 minut 2minuter=10kr=15kr. (Om du har linjen öppen i 2 minuter.

Så 15kr av 100kr har du då kvar :)

Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

Du kan betala med via post också! Det gjorde jag, fast det tog typ 2 veckor tills det kom fram.

Obs. Det FINNS risk att brevet försvinner, har hänt mig EN gång och jag har typ skickat in 12 ggr.

Och glöm ej frimärka isåfall:P!

Senast ändrad:

Nivå 10 · Veteranfuskare

Har hon sagt ja till att du får ringa från hemtelefonen?

↗ till inlägget
↗ till inlägget

Du kan betala med via post också! Det gjorde jag, fast det tog typ 2 veckor tills det kom fram.

Obs. Det FINNS risk att brevet försvinner, har hänt mig EN gång och jag har typ skickat in 12 ggr.

Och glöm ej frimärka isåfall:P!

Ja, men eftersom att brevet med pengar ska utomlands så finns det ingen garanti att det kommer fram till rätt ställe.
Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #16

Men jag tror inte jag ska bli member nu på sommaren. Är inte så mycket vid datan nu...

Till hösten/vitnern så skaffar jag nog. Dessutom är det en liten chans att jag får då! =)

Senast ändrad:

Nivå 1 · Novis

Ett säkert sätt är att skapa ett PayPal account som du använder på sidor som t.ex. AWsurveys.com där du klickar på ads o sedan för över pengarna till ditt paypal account som i sin tur betalas till Jagex för member.

Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #18
↗ till inlägget

Ett säkert sätt är att skapa ett PayPal account som du använder på sidor som t.ex. AWsurveys.com där du klickar på ads o sedan för över pengarna till ditt paypal account som i sin tur betalas till Jagex för member.

Har vart medlem där i 3 månader och samlat på mig 30-40 dollar och man måste ha 75 dollar för att kunna skicka det till sitt paypal. Har sett på sidr där alla inte fått sina pengar.

Jag provar på sånna sidor och kollar om det funkar och kanske även kan samla lite pengar till mitt paypal...

Jag har även pengar på min mobil och är verkligen osäker om jag ska använda dom...

Skulle ni kanske kunna berätta de bra och dåliga sidorna med member?

Senast ändrad:

23 Jul 2008
Nivå 0 · Nykomling

Om någon av dina kompisar blir member be dina föräldrar prata med hans föräldrar. så gjorde jag e kanske bara cb 82 men jag har ej spelat så länge :P

Nivå 3 · Lärling

det finns ju PbC (Pay-by-cash), man skickar pengar i ett kuvert, det tar ca en - två veckor innnan du blir member då, men det funkar. Läs mer på deras hemsida.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in