↗ till inlägget
↗ till inläggetKlart jag tror på Gud. Det är ju rätt självklart att det finns en intelligent skapare bakom vår jord. Ni kan ju försöka hitta på något argument för att han inte skulle skapat jorden. (Endast det området tack då det är mitt specialområde) Och snälla, inget "Haha, du tror på nått som inte finns" eller "Lol, störda unge som inte tror på Gud" utan argument för allting.
Detta är inga direkta bevis, det går inte att bevisa icke-existensen av något, det är teisten (den troende) som ska lägga fram bevis.
:
Enligt bibeln är Jorden 6000 år gammal; följd:
-Jorden är uppmätt till att vara 5.4 miljarder år gammal, detta tack vare Kol-14 och andra hyffsat precisa metoder. - Det är den vetenskapliga teorin att det läggs på ett 3mm tjockt dammlager varje år, och då har man lätt kunnat räkna ut hur gammal jorden är. MEN man har hittat fosil i bergrunden efter fiskar. De första 400'000 åren har de simmat åt höger, men nästa 400'000 år har de simmat åt vänster? Varför? Jo, troligtvis har det inträffat en katastrof, tex ett bergras eller liknande så att fiskarna har begravtslevande. Och ni vet ju hur snabbt fiskar vänder håll. Alltså är åldern inte bevisad.
-Människan har funnits i cirka 200.000 år, sen vi utvecklades till Homo Sapiens Sapiens från våran förra evolutionsstadie Homo Sapiens. Bevis?
-Vi ser evolution i naturen som skulle ha tagit längre tid än 6000 år. Vilka?
-Om jorden vore 6000 år gammal skulle det knappast ha funnits dinosaurie-ben eller olja. Samma som det första
Och kom inte med det där j*vla slingriga påståendet att 6000 år bara är en metafor.
Religioner; antal:
Tusentals religioner som alla påstår sig vara den sanna läran, hur går det ihop? (den muslim eller kristne som kommer och säger "de har alla fel, kristendomen/islam är den enda sanna läran" bevisar min poäng att de inte kan ge några andra argument.)
Om vi riktar på dom 5 stora, Islam, Kristendomen, Buddhismen, Hinduismen och Judendomen, 3 fokuserar på samma Gud men har ändå olika historier, intressant. Hinduismen och Buddhismen har andra versioner av skapelsen och om hur vi skapades, igen, de skiljer sig, men ingen har några bevis som stödjer sin version.
Bibeln;
Skrevs av en mängd s.k. profeter, eller ja.. präster som ville ha lite makt genom att låtsas stå i kontakt med låtsas-vänner.
Skrevs när folk var otroligt lättlurade och godtrogna.
Jesus;
Kunde inte gå på vatten Bevis?
Kunde inte förvandla vatten till vin Varför inte?
Kunde ABSOLUT INTE DELA PÅ ETT HAV. Har han gjort det?
Islam/Koranen;
Religiöst våld incarnate.
Hundra regler om hur du ska leva ditt liv, och bli stenad om du konverterar från den, iallafall enligt Shia om jag inte misstar mig.
Logik:
Nej, magi och annat händer inte, mirakler är inget annat än tur om man tänker idag, Tur att folk uppstår från de döda? Ja det är sant, hände runt om i världen under en stor konferens i Florida. Och, ja, Jesus gjorde under. Han fans, det är bevisat, så där kan ni inte säga någonting. Att folk överlever olyckor är inte himlavakt, de hade TUR, om nu tur ens finns.
Ingen kan förklara vad som fanns "innan universum", men inte f*n är en gubbe som trollar fram saker svaret.
_
För övrigt kan vi se strålning i rymden från -big bang-, och att galaxer rör sig från en punkt i "mitten". Observerade FAKTA.
_
Kom nu gärna med nåt annat argument än "låt folk tro vad de vill!!1"
(Den stora texten är min)
Visst, det är självklart att det är en slump att vi aldrig krockar med en annan planet, det är en slump att vi hamnade på den enda planeten som går att leva på, det är en slump att vårat organsystem är perfekt gjort, det är en slump att vi kan äta så mycket olika föda m.m. Eller hur? ;)
Tänkte mest på att man har mätt jordens ålder med radioaktivt sönderfall, vilket för övrigt var 4.5 miljarder år, inte 5.4, råkade byta plats på numren.
Bevis på att vi utvecklats från Homo Sapiens, tja jag har inget skelett hemma, men visst har vi hittat felande länkar mellan apor och oss. Igen, mitt "påstående" är från riktig forskning och upptäckter, och inte vad en bok sagt.
Vilka arter, som jag nämnde så finns det tropiska öar med fågelarter som utvecklat olika särdrag för matens tillgänglighet, olikformade näbbar så de enklare kan äta bären på dessa öar.
Alla djur som har något särdrag har evolutionen och "natural selection" stått för, och dessa förändringar tar då längre än 6000 år.
Bevis för att jesus inte gick på vatten, testa själv så får vi se. om du inte kan lär han inte ha kunnat göra det heller.
och ja nu utgår jag från den logiska vetenskapliga synen och inte en neutral, innan nån börjar klaga.
Varför han inte förvandlade vatten till vin, för att vin har en annan strukturformel, närmaste han kunde ha gjort vore att ha smetat ner bär eller nåt i vatten.
"Har han gjort det?"
gah, blandat ihop historier igen. Moses kunde inte ha delat ett hav av rätt uppenbara skäl.
" Tur att folk uppstår från de döda? Ja det är sant, hände runt om i världen under en stor konferens i Florida. Och, ja, Jesus gjorde under. Han fans, det är bevisat, så där kan ni inte säga någonting."
försök skriva det i din egna post istället.
och folk klagar på att JAG debatterar självsäkert?
Folk uppstod i Florida, vad i h*lvete svamlar du om?
Jesus fanns, ja jag tror det finns dokument som styrker att det fanns en normal snubbe vid namn Jesus, hans mirakler bestod väl i kort-trick
Visst, det är självklart att det är en slump att vi aldrig krockar med en annan planet, det är en slump att vi hamnade på den enda planeten som går att leva på, det är en slump att vårat organsystem är perfekt gjort, det är en slump att vi kan äta så mycket olika föda m.m. Eller hur? ;)
istället krockar vi med meteoriter ?
vi uppstod här för att den har dom förutsättningarna ja.. och snälla läs på lite, det finns flera planeter som liknar våran.. får väl leta upp en.
vårat organsystem "är" en produkt av miljoner års evolution, inte en uttänkt plan ._.
slump nej, vårat matsmältnings-system kan anpassa sig, visste du till exempel att det är en mutation som står för att du kan dricka mjölk (från kor d.v.s)? i afrika kan folk inte dricka sådan mjölk, deras matsmältnings-system kan inte bryta ner det.