💬
Logga in
Fuska.se

Tror Du På Gud?

612 svar · startad

Jag läste inte ens hela, jag googlade något :(

2 Aug 2008
Nivå 0 · Nykomling

En artikel som säger att allt som är mer avancerat än en strumpa måste ha en högre makt som skapare..

Den använder jordens "perfekta" storlek som argument, vilket är lite intressant då vi är HÄR FÖR ATT DEN ÄR DET. Det finns biljarders biljarder planeter och någon lär väl ha utvecklats med dessa perfekta förhållanden, och därför existerar vi.

http://www.update.uu.se/~fbendz/nogod/no_god.htm

_

I have personal experience of this believing what you want to believe. When I was a child I believed in a lot of crazy things. I thought my stuffed animals were intelligent. I believed in Santa Claus. I thought there were monsters under my bed at night. I even believed in god after I heard some of the tales from the old testament. Then I became older and realized that these things weren't true. When I look back I don't understand how I could believe in them, it must have been that I wanted to do so. (Except for the monsters, which had to do with fear of the dark)

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

En artikel som säger att allt som är mer avancerat än en strumpa måste ha en högre makt som skapare..

Den använder jordens "perfekta" storlek som argument, vilket är lite intressant då vi är HÄR FÖR ATT DEN ÄR DET. Det finns biljarders biljarder planeter och någon lär väl ha utvecklats med dessa perfekta förhållanden, och därför existerar vi.

http://www.update.uu.se/~fbendz/nogod/no_god.htm

_

I have personal experience of this believing what you want to believe. When I was a child I believed in a lot of crazy things. I thought my stuffed animals were intelligent. I believed in Santa Claus. I thought there were monsters under my bed at night. I even believed in god after I heard some of the tales from the old testament. Then I became older and realized that these things weren't true. When I look back I don't understand how I could believe in them, it must have been that I wanted to do so. (Except for the monsters, which had to do with fear of the dark)

Okej, du citerade en persons åsikt. För att inte låta hypokritisk så säger jag att jag 'tror' inte att Jultomten och monster under sängen existerar eftersom 'monster' hittas på av människan när det skapas skräckfilm osv ( man kan väl kalla det bevis på att de inte existerar. ) och Jultomten är en tradition som härstammar från England(?)

Gud skrevs det om i bibeln flera tusen år sen.

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Okej, du citerade en persons åsikt. För att inte låta hypokritisk så säger jag att jag 'tror' inte att Jultomten och monster under sängen existerar eftersom 'monster' hittas på av människan när det skapas skräckfilm osv ( man kan väl kalla det bevis på att de inte existerar. ) och Jultomten är en tradition som härstammar från England(?)

jag förstår inte riktigt vad ditt argument är? vadå om biblen skrevs för flera tusen år sen, det kan ju fortfarande vara en påhittad saga. jultomten har föresten sina rötter i turkiet eller någonstans i de trakterna. han var en man som hete claus nånting och delade ut gåvor till folk mitt i natten. kommer inte ihåg hela storyn så väl och det hör ändå inte hit.
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Det är sannerligen hypokritiskt att påstå att något är mer trovärdigt för att människor hittade på det tidigare än andra fantasifoster

tycker detta är en ganska onödig tråd då alla vet att gud finns

:o

Oh no he didn't!!

:cry:

OH Yes he did!!!

:visslar:

4 Aug 2008
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

tycker detta är en ganska onödig tråd då alla vet att gud finns

:o

Oh no he didn't!!

:cry:

OH Yes he did!!!

:visslar:

fel, en del tror, och resten vet att han inte finns. länken om "proof that it is no god" från fishmaster har fått mig att äntligen inse att det verkligen inte finns någon gud, jag har ju inte trott på det innan men nu är jag övertygad.

Du får fishmaster att verka som en spirituell ledare. haha!

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Fishmaster är inte min ledare bara för att vi delar åsikt och knäcker argument bättre än jag. men jag vågar i likhet med fishmaster tänka för mig själv, han har aldrig uppmanat mig att tro något speciellt så försök inte med något argument att jag dansar efter hans pipa. det ända han säger är att man ska våga tänka själv vilket jag tycker är självklart och det har jag gjort.
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Fishmaster är inte min ledare bara för att vi delar åsikt och knäcker argument bättre än jag. men jag vågar i likhet med fishmaster tänka för mig själv, han har aldrig uppmanat mig att tro något speciellt så försök inte med något argument att jag dansar efter hans pipa. det ända han säger är att man ska våga tänka själv vilket jag tycker är självklart och det har jag gjort.

Så du menar att troende inte vågar tänka för dem själva?

5 Aug 2008
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Med tanke på dem barnsagorna ni sitter och lyssnar på och håller med om dag in och ut, så nej, jag tror inte att ni vågar ens tänka på att Gud inte finns. Ni vågar/vill inte ens få fram argument till varför han SKULLE finnas, han bara finns helt enkelt, bara för det stod skrivet i en bok.

Senast ändrad:

Haha, du är ju skruvad.

Har jag inte tänkt länge på över frågan om Gud finns eller inte?

Jag känner på mig att gud finns, det är en känsla.

Man kan inte bevisa att gud finns, antingen får man tro eller inte.

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Jag känner på mig att gud finns, det är en känsla.

åhå! almighty feelings, ät lite choklad så blir du kär, åhå känslor är speciellt, går inte alls att påverka från yttre faktorer.
jo man kan bevisa om gud finns, det är uppanbart att du inte läsa länken som fishmaster posta.

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling

Jorden skapades av en explosion, inte nån övernaturlig varelse. Det har vetenskapen bevisat. Men man får ju tro.

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Med tanke på dem barnsagorna ni sitter och lyssnar på och håller med om dag in och ut, så nej, jag tror inte att ni vågar ens tänka på att Gud inte finns. Ni vågar/vill inte ens få fram argument till varför han SKULLE finnas, han bara finns helt enkelt, bara för det stod skrivet i en bok.

Suck, fördomar.

Vet du förresten att det går att tro på utvecklingsteorin och vara kristen på samma gång?

↗ till inlägget
↗ till inlägget

jo man kan bevisa om gud finns, det är uppanbart att du inte läsa länken som fishmaster posta.

1. Du ser ut så här.

http://www.gysinge.nu/Archive/Images/produ...re/skruv-17.jpg

2. Jo det har jag.

3. Wtf? Var det ironi eller?

4. Nej man kan inte bevisa att gud finns. Vad är det för länk då?

Nivå 0 · Nykomling

1. moget.

2. ok.

3. ja.

4. http://www.update.uu.se/~fbendz/nogod/no_god.htm

7 Aug 2008
↗ till inlägget
Jag säger så här: Jag tror att vi inte kan förstå hur gud skapade allting etc, men då säger ni att det kunde lika gärna vara så att vi inte förstår hur det hänger ihop med bigbang (eller någon annan vetenskapig förklarning). Då tycker jag att man ska få välja på vad man ska tro på, utan att andra trycker ner en.

Jag kan förstår hur ni Atheister tänker, speciellt nu när jag har läst vad som stod i länken. Men jag väljer fortfarande på att tro på en allmighty god.

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget
↗ till inlägget
Jag säger så här: Jag tror att vi inte kan förstå hur gud skapade allting etc, men då säger ni att det kunde lika gärna vara så att vi inte förstår hur det hänger ihop med bigbang (eller någon annan vetenskapig förklarning). Då tycker jag att man ska få välja på vad man ska tro på, utan att andra trycker ner en.

Jag kan förstår hur ni Atheister tänker, speciellt nu när jag har läst vad som stod i länken. Men jag väljer fortfarande på att tro på en allmighty god.

det handlar inte om att förstå här det är går ju inte, det är inget vi inte förstår för med den här länken bevisar vi ju att vi förstår att gud inte finns. men visst om du fortfarande vill tro på "gud" så är det upp till dig.

Tror lite på gud, eftersom mirakel händer ibland. :sorcerer:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in