Det är ju detta också att man då om gud finns ska komma till Edens Lustgård eller vaf*n det är. Och vissa har ju sagt att de sett ' ett ljus' på operationsbord etc. Om det nu bara är effekter av medicin, nedsövning etc, vet man ju inte. Gud kan finnas. Och det kan ju bara vara en lögn. Det gäller bara att hitta sin tro och inte trycka ned dem som inte tycker som en själv.
Tror Du På Gud?
Nej, jag tror inte på gud och har aldrig gjort det heller.
↗ till inläggetNej det gör det inte O.oTror lite på gud, eftersom mirakel händer ibland. :sorcerer:
↗ till inläggethar du något exempel?Tror lite på gud, eftersom mirakel händer ibland. :sorcerer:
I believe in kebab.
Jag tror att det finns någon högre makt men jag vet inte vad
↗ till inläggettroende agnostiker eller? jag tycker det är bra med folk som tror på något men inte är säkra på att det är gud från kristendomen, bättre att vänta tills man vet vilken gud/högre makt det är frågan om innan man börjar tro blint på det.Jag tror att det finns någon högre makt men jag vet inte vad
Det är inte omöjligt att gå på vatten, om man koncentrerar energi i fötterna och ytspänningen är rätt så går det, sedan kan Jesus gått på is.
↗ till inläggeti bethlehem?Det är inte omöjligt att gå på vatten, om man koncentrerar energi i fötterna och ytspänningen är rätt så går det, sedan kan Jesus gått på is.
↗ till inläggetLol.I believe in kebab.
Finns inget som mirakel..
Vi säger att en person blir skjuten i huvudet och han överlever..
Det är inte mirakel.. det är bara tur.
↗ till inläggetnjaa.. beror på vad man definerar "mirakel" som. om man blir skjuten i huvudet och överlever så skulle jag säga att det var ett mirakel att han överlevde, men jag skulle inte tro att någon högre makt orsakade det.↗ till inläggetLol.I believe in kebab.
↗ till inläggetDet är inte omöjligt att gå på vatten, om man koncentrerar energi i fötterna och ytspänningen är rätt så går det, sedan kan Jesus gått på is.
Så genom att fokusera energi i fötterna så kan man minska sin vikt till ca 10 gram?
EDIT: My sensors indicate a large deposit of bullshit.
↗ till inläggetMan brukar kalla det mirakel när nått sånt händer, jag ser det mest bara som ett ord.↗ till inläggetLol.I believe in kebab.
Det är ett mirakel när någon överlever en olycka, stödjer en tro.
Det är inte ett tecken mot tron när någon INTE överlever.
Det är som att kalla sig världens mest tursamme person när man vinner på lotteri, men ignorerar de tusentals gångerna man inte vunnit.
↗ till inlägget↗ till inläggeti bethlehem?Det är inte omöjligt att gå på vatten, om man koncentrerar energi i fötterna och ytspänningen är rätt så går det, sedan kan Jesus gått på is.
Detta inträffade inte i Betlehem, utan i norra Israel. Att Jesus gick på is är inte omöjligt, eftersom tempraturen var något lägre på den tiden. Forskare har även kommit fram till att sjön i fråga faktiskt har frusit flera gånger de senaste tusen åren.
För övrigt: Nej, jag tror inte på gud.
Rise thy holy Thread, ye time has not yet cometh.
..
Vi gör ett försök att återuppliva tråden..
Kan någon förklara hur folk som tror på kristendomen säger sig ha mött Jesus eller Gud, medans det (såklart) påstås samma saker bland andra religioner? Islamister som säger sig ha mött Muhammed eller liknande, kan någon förklara det?
Varför låtsas folk om att Bibeln (och Koranen) är helt fläckfri? Kolla igenom verserna och hitta sånna gamla godingar som:
"Jesus strongly approves of the law and the prophets. He hasn't the slightest objection to the cruelties of the Old Testament. 5:17"
"Jesus condemns entire cities to dreadful deaths and to the eternal torment of hell because they didn't care for his preaching. 11:20-24"
"Jesus tells us what he has planned for those that he dislikes. They will be cast into an "everlasting fire." 25:41"
"Jesus criticizes the Jews for not killing their disobedient children as required by Old Testament law. (See Ex.21:15, Lev.20:9, Dt.21:18-21) 7:9-10"
"People are damned or saved depending only on what they believe. 3:18, 36"
"The "wrath of God" is on all unbelievers. 3:36"
"Those who do not believe in Jesus will be cast into a fire to be burned. 15:6"
"Homosexuals (those "without natural affection") and their supporters (those "that have pleasure in them") are "worthy of death." 1:31-32"
några få av de ca 160 från det Nya testamentet.. det Gamla hade ju hela 760! Kanske de hittar på en ny version där man inte får brinna förevigt för minsta felsteg :'D
Koranen ligger på stadiga 560 -onda- verser.
"Allah loves those who fight for him. 61:4"
"Noah asked Allah to drown all the disbelievers. 71:26"
"Those who reject Allah's revelations will burn in hell. 83:10-17"
"Allah will punish disbelievers with the direst punishment. 88:23-24"
"Disbelievers will be given a painful doom. 84:22-24"
_
f*n, 2 religioner som säger åt mig att jag kommer brinna förevigt, och oavsett vilken jag väljer kommer jag brinna förevigt ändå.
↗ till inläggetRise thy holy Thread, ye time has not yet cometh.
..
Vi gör ett försök att återuppliva tråden..
Kan någon förklara hur folk som tror på kristendomen säger sig ha mött Jesus eller Gud, medans det (såklart) påstås samma saker bland andra religioner? Islamister som säger sig ha mött Muhammed eller liknande, kan någon förklara det?
Varför låtsas folk om att Bibeln (och Koranen) är helt fläckfri? Kolla igenom verserna och hitta sånna gamla godingar som:
"Jesus strongly approves of the law and the prophets. He hasn't the slightest objection to the cruelties of the Old Testament. 5:17"
"Jesus condemns entire cities to dreadful deaths and to the eternal torment of hell because they didn't care for his preaching. 11:20-24"
"Jesus tells us what he has planned for those that he dislikes. They will be cast into an "everlasting fire." 25:41"
"Jesus criticizes the Jews for not killing their disobedient children as required by Old Testament law. (See Ex.21:15, Lev.20:9, Dt.21:18-21) 7:9-10"
"People are damned or saved depending only on what they believe. 3:18, 36"
"The "wrath of God" is on all unbelievers. 3:36"
"Those who do not believe in Jesus will be cast into a fire to be burned. 15:6"
"Homosexuals (those "without natural affection") and their supporters (those "that have pleasure in them") are "worthy of death." 1:31-32"
Nu vet jag iallafall vart Stargate fick rasen The Ori ifrån :D
Tråden är tror du på gud, inte tror du på kristendomen/islam.
Jag tror på Gud, men inte på biblen eller jesus.
att tro på gud är så dumt-,.,- det är som att tro på något man inte ens vet existerar, om nu på något sätt forskarna får fram bevis på att gud finns, anar ni hur många timmar ni har slösat till att sitta i kyrkan och läsa bibeln då?
Jag tror på Gud och på paradiset efter döden.