💬
Logga in
Fuska.se

Vista Eller Windows Xp

32 svar · startad

Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #1

Nu har jag hamnat i en dilemma, jag har en ny dator hos min farsa, den har Windows Vista. Jag har hört att vista "trögar" ner datorn, så jag undrar; Är det en bra ide att installera XP? :huh:

Nivå 5 · Fuskare

Så länge Vista funkar är det väl onödigt att installera om, tycker jag.

Senast ändrad:

Nivå 5 · Fuskare

Xp så klart jag hadde vista först men det krasha:P

Vad är det för dator? Hur Bra är den?

Nivå 7 · Fuskare

om ska mest ska spela ska du såklart ha xp, men om du ska arbeta och liknande ska du ha vista.

Om du ska spela eller ha en snabb dator använd XP...

Om du ska sitta och glo på Win+Tab effekten (Aero) ska du köpa Vista...

Nivå 0 · Nykomling

Vista

Nivå 9 · Veteranfuskare

Jag har vista för tillfället och jag tycker det funkar bättre än XP, förutom att Vista tar mycket ram men det har jag gott om så det är inget direkt problem.

Xp blir enligt mig sämre med tiden, det känns dåligt gjort jag vet dock inte än om Vista är bättre.

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Jag har vista för tillfället och jag tycker det funkar bättre än XP, förutom att Vista tar mycket ram men det har jag gott om så det är inget direkt problem.

Xp blir enligt mig sämre med tiden, det känns dåligt gjort jag vet dock inte än om Vista är bättre.

Jag tror inte du menar ram eller? Eller skit samma...

Senast ändrad:

Nivå 9 · Veteranfuskare

Jo, jag menar ram. Vid skrivbordet tar vista nästan dubbelt så mycket ram som XP, iallafall för mig.

Senast ändrad:

Hade vista förra året i augusti, då fungerade det skit, men idag flyter det på som f*n, funkar jättebra.

Nivå 4 · Lärling

Vista. Fler och fler företag/program osv. kommer bara stödja Vista om några år. Microsoft kommer även rikta sig mest mot Vista kunderna.

8 Aug 2008
Nivå 1 · Novis

Vista om du har tillräckligt med ram (2 gb eller mer är att rekommendera). Det där med att spel flytter på bättre stämmer inte alls längre, i de flesta nya spel är Vista faktiskt. Bättre plus att du kan använda directx 10

Man kan använda DirectX 10 i XP också.

Google :)

Nivå 6 · Fuskare

Nej vista segar inte ner din data om det är en ny data så kommer det absolut funka. Men min morbror har en lite gammal data och den använder vista och det funkar fint på den med men lite trögare bara för att den supportrar xp.

↗ till inlägget

Nej vista segar inte ner din data om det är en ny data så kommer det absolut funka. Men min morbror har en lite gammal data och den använder vista och det funkar fint på den med men lite trögare bara för att den supportrar xp.

Jo, vista segar ner ens dator eftersom det kräver mkt mer ram än vad XP behöver.
Nivå 6 · Fuskare

Nej det gör det inte jag har en data och det är grymt snabb med vista.

↗ till inlägget

Nej det gör det inte jag har en data och det är grymt snabb med vista.

Ja, men inser du vilken Nybörjare du är jämfört med resten av oss?
Nivå 6 · Fuskare

Nej jag behöver inte inse jag behöver bara kolla på min data hur snabb den är :P

Det segar ner lite jag håller med.....

Du märker ju ingen skillnad om du har en überdator.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in