↗ till inläggetHmm, jag tror att jag gör det. (Använder FireFox)↗ till inläggetblocka popups is the shit1 sak jag stör mig på med fuska.nu är att det är så j*vla många popups, så fort man trycker på nåt där, så kommer en popup upp.
Fuska.nu Hackat!
↗ till inlägget, det beror ju på datorns kapacitet(den som decryptar och hur svårt lösenordet är såvitt jag vet↗ till inläggetRofl, att dekryptera hash kan kunniga göra på mindre än 1 timma.Men om lösenorden är kryterade med md5, så tar det väldigt lång tid att dekryptera dem. Tror jag. :mellow:
@ Hitsugaya: Sry. :unsure:
Och jag satt och väntade på att fuska.nu skulle bli hackat för att det fanns fullt med hål på fuska.nu.
fb.net<3.
och det är .info till forumet såvitt jag vet
Varför skulle datorns kapacitet spela någon som helst roll om du ändå dekrypterar på en hemsida?
InFlame, om du skulle haft ett forum/hemsida med ganska mycket medlemmar skulle du nog vilja tjäna pengar för att betala kostnader för att hålla uppe forumet.
↗ till inläggetSom rubriken säger. Jag är själv medlemm där och sörjer stort. DEt hackarna gjord var att ta bort admins medlemmskap på fuska.nu(dock är han tillbaks igen och jobbar på det)och sedan fick de tag på alla 53303 användares krypterade lösenord! Självklart är det www.flashback.info som ligger bakom tråden.
Kolla själva genom att gå in på IT-säkerhet sedan sidan 3 och in på låsta tråden Fuska.nu.
Hahahaha flashback.info ligger inte bakom några trådar utan användare på sidan, f.ö. är flashback 18+.
↗ till inläggetDu underskattar MD5 stort, och hackers knäcker MD5 själva de tar inte hjälp av någon skitsida. Sedan så är fuska.se's säkerhet väldigt låg, ja och fuska.nu använder sig av ett egetkodat forum.Hyfsat lätt att cracka md5 hasher. Finns sidor där man kan ladda upp en text fil eller liknande med md5 hasher och den knäcker runt 100 på mindre än en minut. Hacka fuska.nu lär ju inte varit något vidare svårt med alla säkerhets hål. Skulle nog behövas lite erfarenhet, men ändå inte det svåraste.
Och alla ni som tror att fuska.se's säkerhet är så hög. Det är den inte såvida admin inte ökat den på något sätt. Det finns massa olika exploits och spammers till IPB. Minns inte vad fuska.nu använder sig av för forum board. Antar att det är PhpBB och därför är jag inte förvånad över att det hackades.
Kommer ju nya exploits till PhpBB i princip varje vecka.
↗ till inläggetHahaha, du var en dum jävel du. :)Haha rätt åt dom. Fuska.se shall live on!
↗ till inläggetjag menade förstås om man decryptade genom datorn :PVarför skulle datorns kapacitet spela någon som helst roll om du ändå dekrypterar på en hemsida?
InFlame, om du skulle haft ett forum/hemsida med ganska mycket medlemmar skulle du nog vilja tjäna pengar för att betala kostnader för att hålla uppe forumet.
↗ till inläggetHaha, vem skulle dekryptera genom en hemsida? Det är bara idiotiskt, smartare att dekryptera MD5 med GPU:n så får du 350 Mhash/s med ett 8800GTS, och då pratar vi inte om en överklockad GPU.Varför skulle datorns kapacitet spela någon som helst roll om du ändå dekrypterar på en hemsida?
Hemsidor brukar f.ö. inte cracka hashar utan bara känna igen de som finns i deras databas, alltså fungerar det ungefär som en rainbow table och även om det finns sidor som crackar MD5 lär det vara tung trafik där.
Det finns många sidor som crackar md5 hashar. En Rainbow table är väldigt bra att ha, och jo visst kan man cracka själv, men helt onödigt när det finns program och sidor till det.
↗ till inläggetDu använder ju program för att cracka själv :_Det finns många sidor som crackar md5 hashar. En Rainbow table är väldigt bra att ha, och jo visst kan man cracka själv, men helt onödigt när det finns program och sidor till det.
Kan du länka till en sådan hemsida? Har nämnligen bara sett hemsidor som "crackar" en MD5 som de känner igen.
Kan länka till massa hemsidor. Du crackar ju inte själv när du använder ett program, det är ju samma sak som att säga att man crackar själv när man använder en hemsida. Det är programmet som gör jobbet och inte du, så då crackar man inte själv. Men visst skickar lite sidor via pm då.
↗ till inläggetLycka till med att dekryptera en MD5a själv. :lol:Kan länka till massa hemsidor. Du crackar ju inte själv när du använder ett program, det är ju samma sak som att säga att man crackar själv när man använder en hemsida. Det är programmet som gör jobbet och inte du, så då crackar man inte själv. Men visst skickar lite sidor via pm då.
Tycker det är ganska onödigt och rent av barnsligt att hålla på att sabba för andra på internet. Jag antar att risken finns att de försöker hacka fuska.se, så ett tips är att ha olika lösenord på alla sidor man är medlem på och även account på diverse spel.
↗ till inläggetKan bara bli svårt att komma ihåg alla, jag har typ 5 olika lösenord som jag använder på sidor, men ett av lösen orden ändrar jag väldigt lite i så det är ändå lätt att komma ihågTycker det är ganska onödigt och rent av barnsligt att hålla på att sabba för andra på internet. Jag antar att risken finns att de försöker hacka fuska.se, så ett tips är att ha olika lösenord på alla sidor man är medlem på och även account på diverse spel.
det är synd att det blev hackat. har en användare där jag glömt lösenordet på ändå...
↗ till inlägget↗ till inläggetDu använder ju program för att cracka själv :_Det finns många sidor som crackar md5 hashar. En Rainbow table är väldigt bra att ha, och jo visst kan man cracka själv, men helt onödigt när det finns program och sidor till det.
Kan du länka till en sådan hemsida? Har nämnligen bara sett hemsidor som "crackar" en MD5 som de känner igen.
Så svårt var de, många "hackers" (vill själv kalla det för datorkunniga) använder sig utav milw0rm för att cracka, då det är en väldigt stor site med massvis exploits etc. Ska du cracka genom C&A t.ex. tar det bra längre tid än att cracka genom milw0rm, det enda tillgängliga, snabba crack-programmet är Jkain som är Java-baserat. Alla andra program bruteforcar lösenord genom att testa sig fram genom många olika kombinationer som är specifierade så som användaren vill att programmet ska arbeta. Vilket ger en massvis onödiga minuter/timmar/dygn för att få fram det rätta lösenordet.
↗ till inlägget↗ till inläggetDet finns många sidor som crackar md5 hashar. En Rainbow table är väldigt bra att ha, och jo visst kan man cracka själv, men helt onödigt när det finns program och sidor till det.
Du använder ju program för att cracka själv :_
http://milw0rm.com/cracker/insert.php
Så svårt var de, många "hackers" (vill själv kalla det för datorkunniga) använder sig utav milw0rm för att cracka, då det är en väldigt stor site med massvis exploits etc. Ska du cracka genom C&A t.ex. tar det bra längre tid än att cracka genom milw0rm, det enda tillgängliga, snabba crack-programmet är Jkain som är Java-baserat. Alla andra program bruteforcar lösenord genom att testa sig fram genom många olika kombinationer som är specifierade så som användaren vill att programmet ska arbeta. Vilket ger en massvis onödiga minuter/timmar/dygn för att få fram det rätta lösenordet.
Det där är ingen hemsida som crackar, det där är en hemsida som letar igenom databasen efter den där hashen och finns den där så får du hashen. Snälla.
tur att man är inne på fuska.se istälet för fuska.nu... fuska.se är lätt bättre :lol:
Trodde det var fuska. se först lol
men det e ju dåligt .
Kimen, jag rekommenderar att du tar bort den länken, finns risk för att få varning, det var därför jag pmade lewho sidorna.
*raderat*
Varför trår du att det är flashback.info?
Jag är själv medlem på fuska.nu
↗ till inläggetOm du går bakåt några sidor så märker du att någon sa att dom delade runt passwordsVarför trår du att det är flashback.info?
Jag är själv medlem på fuska.nu
i flashback forum + att dom snackade om att hacka sidan..
Behöver du video-bevis när dom gör det eller?
Det är bara dumt gjort att hacka fuska.nu.
Men nu får jag nog byta lösenord på allting för jag tror fuska.se
blir hackat så småning om.