Det är några som typ satt en rått-hjärna i en robot... det skulle ju kunna vara fake men annars är det riktigt coolt!
Det är några som typ satt en rått-hjärna i en robot... det skulle ju kunna vara fake men annars är det riktigt coolt!
bullshit:P låter fake
Men det är ju ungefär som när folk får robot-proteser som reagerar på nervsignaler.. men jag tror inte riktigt på den där filmen.
Om den bara tar emot nerv signaler på avstånd skulle den inte reagera på hinder (som den backar undan för)
Fake :P Det skulle ta enorm tid för råttan att ens komma på hur man styr roboten, och även om den skulle veta, hur skulle den kunna vara medveten om att den rör sig? Varken ögon eller känsel.
Det skulle inte förvåna mig att det är en råtthjärna som styr den.
För Kevin Warwick är den som håller i roboten. Han är en av dom främsta forskarna inom det området.
Sen har jag också sett det på något vetenskapligt program på TV. En råtthjärna styrde ett flygplan i en flygsimulator. Dom första gångerna krascharde den ofta. men sen lärde den sig att flyga ju mer den flög.
EDIT:
Haha, (Men sen lärde den sig att flyga ju mer den flög). Rätt så självklart...
↗ till inläggetJag tror i princip på allt jag ser men tvekade lite på denna filmen, men jag tror ju på det du säger och nu är jag övertygad om att den inte är fake^^Det skulle inte förvåna mig att det är en råtthjärna som styr den.
För Kevin Warwick är den som håller i roboten. Han är en av dom främsta forskarna inom det området.
Sen har jag också sett det på något vetenskapligt program på TV. En råtthjärna styrde ett flygplan i en flygsimulator. Dom första gångerna krascharde den ofta. men sen lärde den sig att flyga ju mer den flög.
Inte precis smart robot, eftersom den har en råtthjärna :)
Iallafall, skitcoolt om detta inte är fake.
Inlägg av misstag...
Men tänk nu. Det är en råtthjärna. Den har inga ögon och ingen känsel, hur skulle råttan möjligtvis veta att den ens rör roboten? Det är en hjärna.. Råttan vet väl knappt att den lever.
Har dock sett ett liknande inslag på discovery science där de kopplat elektroder till en råtta, och sedan sövt ner råttan för att se på när roboten rör sig efter råttans drömmar.
Det är inte fake, men det är dock fruktansvärt hemskt. Stackars råttor säger jag bara..
Tror det är fake ,men inget är väl omöjligt.
Sandkakan: Jo, det är väl lite synd om råttan, men det finns flera 1000 miljarder råttor. Och detta kan väl mycket väl leda till något människan kan använda som robot ben etc.
↗ till inläggetJag tycker vi tar första bästa person ute på gatan och gör testar på den. Varför inte se om den skriker när vi sticker den med en nål...Sandkakan: Jo, det är väl lite synd om råttan, men det finns flera 1000 miljarder råttor. Och detta kan väl mycket väl leda till något människan kan använda som robot ben etc.
Vad säger ni???
Det finns ju ändå 6 miljarder människor, några kan vi ju testa på..
:rolleyes:
↗ till inläggetDet finns ju ändå 6 miljarder människor, några kan vi ju testa på..
Så du är frivillig då eller?
Nä, men det är ju ganska självklart att man testar på t.ex råttor då det finns många fler av dom. Men håller med om att det är lite slöseri på råttor då dom inte lever särskillt länge.
Förresten så såg jag ett program på Discovery idag. Där dom hade gjort så att dom via impulser kunde styra en råtta via en dator ifall den gick fel och på så sätt använda råttan till att leta åt sprängämnen. Och till det tycker jag då gärna att dom får använda råttor. :)
↗ till inläggetVarför inte bara använda 100% robotar till det?↗ till inläggetDet finns ju ändå 6 miljarder människor, några kan vi ju testa på..
Så du är frivillig då eller?
Nä, men det är ju ganska självklart att man testar på t.ex råttor då det finns många fler av dom. Men håller med om att det är lite slöseri på råttor då dom inte lever särskillt länge.
Förresten så såg jag ett program på Discovery idag. Där dom hade gjort så att dom via impulser kunde styra en råtta via en dator ifall den gick fel och på så sätt använda råttan till att leta åt sprängämnen. Och till det tycker jag då gärna att dom får använda råttor. :)
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in