Happ.. Nu är det såhär att jag har laddat ner lite AddOns till World of Warcraft. Efter nårra dagar så fick jag ca 7 st disconnects i rad och bytade PW, sen hände det igen. Då fick jag nog och skannade igenom datorn och hittade en trojan. Jag fixade bort trojanen men sen nu idag har ja blivit disconected massvis, bytat PW ca 3 ggr och det ständigt fortsätter. Jag skannade igenom datorn en gång till men denna gången hittade datorn ingeting :S Så har ni nått tips att få bort min keylogger. Jag kör med Norton Antivirus om ni undrar. Alla förslag är välkomna men jag vill helst inte formatera om datorn ;)
Suck.. Keyloggers
Norton är det sämsta anti-virus programmet, du kan använda Windows Skärm-tangentbord och skriva ditt lösen i notepad och spara sedan kopierar du in det när du ska logga in, keyloggers klarar inte av sånt, jag började precis med det
Ehum :P Okej, men min idee är lite att få bort min keylogger! Men tack iaf för förslaget!
prova att ladda ner AVG, spybot och Ad-aware, använd skärmtangetbordet så länge
Jo Ad-Aware har jag, men det är väll inte så särsklit bra? :P Jag har haft det i typ 6 år och den har BARA hittat cookies typ xP
↗ till inläggetAd-aware används för att rensa cookies som är infekterade eller är risk för att bli smittade.Jo Ad-Aware har jag, men det är väll inte så särsklit bra? :P Jag har haft det i typ 6 år och den har BARA hittat cookies typ xP
Det bästa sättet att ta bort en keylogger är att du först scannar din dator efter rootkit, och sedan använder du spybot.
När du har tagit bort loggern så startar du om datorn och kör en extra vända.
↗ till inläggetNorton är det sämsta anti-virus programmet, du kan använda Windows Skärm-tangentbord och skriva ditt lösen i notepad och spara sedan kopierar du in det när du ska logga in, keyloggers klarar inte av sånt, jag började precis med det
Självklart finns det keyloggers som klarar av kopierad text. Finns även keyloggers som loggar koordinaterna på musklick.
↗ till inläggetmen dom vet väl fortfarande inte var på skärmen tangentbordet ligger, det är iaf säkrare att kopiera så som jag sa↗ till inläggetNorton är det sämsta anti-virus programmet, du kan använda Windows Skärm-tangentbord och skriva ditt lösen i notepad och spara sedan kopierar du in det när du ska logga in, keyloggers klarar inte av sånt, jag började precis med det
Självklart finns det keyloggers som klarar av kopierad text. Finns även keyloggers som loggar koordinaterna på musklick.
Ojdå, tack för alla snabba replyes! Jag skannar atm igenom hela datorn med Ad-Aware. Har hittat 21 objects för tillfället i filer.
Man kan även ta ett screenshot varje gång du klickar och kopiera är inte alls säkert nu för tiden eftersom det helt enkelt står exakt vad du kopierade.
↗ till inläggetSlösa inte tid på det. Ad-aware är inget anti-virus program, det tar inte bort virus, bara simpla cookies.Ojdå, tack för alla snabba replyes! Jag skannar atm igenom hela datorn med Ad-Aware. Har hittat 21 objects för tillfället i filer.
Ladda ner AVG free, jag tror att AVG hade ett rootkit skanning. Så skanna ifall keyloggerna är skyddad av ett rootkit och sedan kör du spybot.
Men vänta lite.. Är du säker på att du har en keylogger?
Ladda ned Malwarebytes från malwarebytes.org och uppdatera det. Sen scanna alla hårddiskar. Och ta bort det den hittar, så kommer din dator bli som ny igen.
↗ till inlägget↗ till inläggetSlösa inte tid på det. Ad-aware är inget anti-virus program, det tar inte bort virus, bara simpla cookies.Ojdå, tack för alla snabba replyes! Jag skannar atm igenom hela datorn med Ad-Aware. Har hittat 21 objects för tillfället i filer.
Ladda ner AVG free, jag tror att AVG hade ett rootkit skanning. Så skanna ifall keyloggerna är skyddad av ett rootkit och sedan kör du spybot.
Men vänta lite.. Är du säker på att du har en keylogger?
Ja, nästan 100%. Men ehm vart laddar jag ner AVG? :P Är direkt ingen höjdare på sånt här, första gången jag har keylogger till och med lol :P
AVG free edition; http://www.avg.com/product-avg-anti-virus-free-edition
Sedan så kan du ladda ner trials med bättre anti-virus program, typ dessa;
Kaspersky; http://www.kaspersky.com/trials
Nod32; http://www.nod32.se/.
Du kan, eller ska bara ha 1 anti-virus program, så ta bort norton före du installerar ett annat.
Men du kan typ ha AVG, Spybot och ad-aware samtidigt. Men inte AVG och norton.
Du bör köpa Kaspersky, Nod32 eller McAfee, det är faktiskt 3 bra anti-virus program.
1. Download Comodo Firewall Pro and set the security level to Paranoid
2. Download a trialversion of Kaspersky or Nod32 and scan your whole computer.
3. Download Spybot S&D and scan your whole computer.
4. Download HijackThis and scan and post your log here so we can try to see if there is something suspicious on your computer.
GL HF
Tack! Haha mm ja vet ^^ Hade 2 anti virus program en gång, f*n vad datorn var seg. Fyfan xP
↗ till inlägget↗ till inläggetNorton är det sämsta anti-virus programmet, du kan använda Windows Skärm-tangentbord och skriva ditt lösen i notepad och spara sedan kopierar du in det när du ska logga in, keyloggers klarar inte av sånt, jag började precis med det
men dom vet väl fortfarande inte var på skärmen tangentbordet ligger, det är iaf säkrare att kopiera så som jag sa
↗ till inläggetMan kan även ta ett screenshot varje gång du klickar och kopiera är inte alls säkert nu för tiden eftersom det helt enkelt står exakt vad du kopierade.
Det bästa sättet är att använda pekdonet och byta plats på markören. Då kan du skriva in lite extra tecken som man sedan markerar och skriver över. Det finns ingen som kan veta ditt lösenord om man har blandat ihop teckenföljden.
Det säkraste är att skriva det på papper :)
↗ till inläggeteh...va? och hur ska du sen få in det i datorn?Det säkraste är att skriva det på papper :)