💬
Logga in
Fuska.se

Är Det Ok Att Bara Posta Roliga Bilder?

69 svar · startad

Nivå 4 · Lärling Moderator
↗ till inlägget

"Tänker man inte besvara så vad gör du där då?"

Ett exempel är "Hjälp min datorskärm har konstiga färger", då man kan skriva "vad har du för grafikkort?" utan att besvara nån fråga

§3.2 - Inlägget skall ha koppling (relevans) till trådens ämne och forumet.

Alltså regeln säger att du ska bara hålla dig till ämnet av tråden, du kan fråga, svara, säga din åsikt osv bara du håller dig till ämnet!

Alltså man måste inte skriva ett svar, MEN enligt regeln §1 (se citat längre ner i mitt inägg) står det klart och tydligt att mans skall RESPEKTERA andra användare, om folk ställer en seriös fråga som du tycker är självklar betyder det att du svara på frågan och inte beter dig som en idiot och kallar honom dumhuvud. Vilket man gör med de flesta av dessa "roliga" bilder. Nu är det ju så att man ibland kan svara på frågan och samtidigt bifoga en "rolig" bild, vilket gör att du svara på frågan seriöst och samtidigt kan skapa lite skratt?

§1 - Uppförande

Då Fuska är en stor hemsida så finns alla möjliga typer av människor med olika åsikter. För allas trevnad så gäller det därför att visa respekt för varandra och varandras åsikter. Använd sunt förnuft. Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag.

Soad_token

Nivå 16 · Legendfuskare
Trådstartare #42
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Alltså regeln säger att du ska bara hålla dig till ämnet av tråden, du kan fråga, svara, säga din åsikt osv bara du håller dig till ämnet!

Jag vet det ville bara påpeka vad Raptomax skrev.

Det där med §1 får jag tänka på

31 Oct 2008
Nivå 10 · Veteranfuskare Moderator
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Men kära WASD, ser du inte vad du skriver??

§3 - När du skriver

När du skriver i en tråd, du gör du ett inlägg.

Har du inget som bidrar till trådens ämne så skriv inte.

Vad är det du inte förstår?

"Som sagt finns det ingen regel som säger att man måste besvara trådskaparens fråga"

Tänker man inte besvara så vad gör du där då?

Nu blir man f*n mörkrädd.

Man kan säkert se olika på det men IMO så tillför facepalm bilder diskutionen i vissa lägen.

Ett exempel är "Hjälp min datorskärm har konstiga färger", då man kan skriva "vad har du för grafikkort?" utan att besvara nån fråga

Ja, du kan fråga om han inte skrivit lite information. Men om han nu frågar varför det är olika färger på hans skärm och du slänger upp en bild, typ facepalm och inget mer. Som sagt, frågar du frågor till trådskaparen så håller du dig till ämnet, men om du skulle lägga upp en bild så håller du dig inte till ämnet.

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Men kära WASD, ser du inte vad du skriver??

§3 - När du skriver

När du skriver i en tråd, du gör du ett inlägg.

Har du inget som bidrar till trådens ämne så skriv inte.

Vad är det du inte förstår?

"Som sagt finns det ingen regel som säger att man måste besvara trådskaparens fråga"

Tänker man inte besvara så vad gör du där då?

Nu blir man f*n mörkrädd.

Man kan säkert se olika på det men IMO så tillför facepalm bilder diskutionen i vissa lägen.

Ja, du kan fråga om han inte skrivit lite information. Men om han nu frågar varför det är olika färger på hans skärm och du slänger upp en bild, typ facepalm och inget mer. Som sagt, frågar du frågor till trådskaparen så håller du dig till ämnet, men om du skulle lägga upp en bild så håller du dig inte till ämnet.

Skönt att du svarade på mitt inlägg också, annars hade det ju varit förjävligt.
Nivå 16 · Legendfuskare
Trådstartare #45

Jag förstår om vi tänker olika men tänk lite extra på detta:

Trådskaparen gör en tråd där det står "Här Ska Alla Skriva Vilken Sko-Storlek Dom Har, Om Ni Gissar Rätt På Min Storlek Får Ni Ingenting Kanske."

Och sedan skriver någon http://ui08.gamespot.com/1735/failed_2.jpg

Det passa väldigt bra ihop om man tänker på det och har bra koppling till ämnet och bryter inte mot §3.2

Däremot vill jag inte att det ska överdrivas med sånna här bilder, lite mer än det är nu vill jag däremot se.

Senast ändrad:

Nivå 4 · Lärling Moderator
↗ till inlägget

Trådskaparen gör en tråd där det står "Här Ska Alla Skriva Vilken Sko-Storlek Dom Har, Om Ni Gissar Rätt På Min Storlek Får Ni Ingenting Kanske."

Det passa väldigt bra ihop om man tänker på det och har bra koppling till ämnet och bryter inte mot §3.2

Däremot vill jag inte att det ska överdrivas med sånna här bilder, lite mer än det är nu vill jag däremot se.

`

Ditt exempel tycker jag a bra där tycker ajg verkligen att de är ett bra tillfälle att posta en bild, MEN det beror ju på om frågan är seriös, om någon frågar varför startat inte min dator ska man itne slänga upp en bild o dra, utan ta reda på vad det är för fel eller hålla sig borta från tråden.

Soad_token

Nivå 16 · Legendfuskare
Trådstartare #47

Där håller jag självklart med dig, i en seriös tråd ska man inte posta oseriösa bilder utan hjälpa personen, sånna onödiga bilder i en seriös tråd ska bli belönade med en varning.

1 Nov 2008
Nivå 9 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Att skapa en tråd där man vill veta folks skostorlek är §3.2. Att skriva ett inlägg med bara den bilden är §3.2 och §3.9 då det inte bidrar med något (Spelar inte roll vilken bild man länkar). Bara för att det är en onödig tråd innebär det inte att man kan skriva vad man vill. Skriv gärna vad den bilden har för koppling med en tråd där man vill ha reda på skostorleken.
Nivå 16 · Legendfuskare
Trådstartare #49

Det kanske inte har nåt med skostorlek att göra men det passar ändå in för att båda är oseriösa, dessutom tycker jag det är väldigt roligt om det är en passande bild specielt om jag inte sätt den förut.

Ta detta inlägget till exempel, bilden är borta nu men användaren postade denna bilden, kanske inte har så mycket med ämnet att göra men det är skit kul och det var flera som skrattade :D Om vi förbjuder sånna här skämt så kommer forumet bli ganska dystert, men som sagt vill jag inte se oseriösa bilder i varannan tråd.

Nivå 10 · Veteranfuskare

Alla som endast postar en bild som inte hör till ämnet, varisej det är roligt eller inte kommer får varning för §3.9.

Det är spam och kommer aldrig tillåtas på fuska.se

Aldrig.

Väx upp så förstår du/ni varför.

Senast ändrad:

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Alla som endast postar en bild som inte hör till ämnet, varisej det är roligt eller inte kommer får varning för §3.9.

Det är spam och kommer aldrig tillåtas på fuska.se

Aldrig.

Väx upp så förstår du/ni varför.

Kan du inte förklara för oss omogna barn varför man inte någon gång får ha kul? Overkills bild satt ju ganska gjuten, faktiskt.
Nivå 10 · Veteranfuskare

Sitter jag på ett möte vill jag inte att någon där gör en goatse bara för han tycker det är roligt.

Lite mognare kan man bli.

Och om du nu påstår att en doser inte är samma sak som en goatse är det helt irrelevant.

När man diskuterar en sak vill man inte att någon kommer och avbryter diskussionen med något helt värdelöst. Då blir man utskickad ut mötet.

Senast ändrad:

Nivå 16 · Legendfuskare
Trådstartare #53

I detta fallet var ju diskossionen "låst" altså blev inget avbrutet^^

Och tänk om mötet var oseriöst ;)

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Sitter jag på ett möte vill jag inte att någon där gör en goatse bara för han tycker det är roligt.

Och om du nu påstår att en doser inte är samma sak som en goatse är det helt irrelevant.

När man diskuterar en sak vill man inte att någon kommer och avbryter diskussionen med något helt värdelöst. Då blir man utskickad ut mötet.

I det här fallet var ju mötet ändå slut eftersom du skulle låsa tråden. Alltså "avbröt" inte Overkill någon diskussion. Självklart är ju såna bilder helt värdelösa i t.ex. debatt. Dock passade det riktigt bra i just den tråden.

Men visst jag kan acceptera att det inte är okej. Fast jag förstår det inte riktigt eftersom det finns en grupp medlemmar som gör minst lika värdelösa inlägg och trådar titt som tätt. Isåfall borde man kanske satsa på att göra hela forumet seriösare, eller?

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

I det här fallet var ju mötet ändå slut eftersom du skulle låsa tråden. Alltså "avbröt" inte Overkill någon diskussion. Självklart är ju såna bilder helt värdelösa i t.ex. debatt. Dock passade det riktigt bra i just den tråden.

Men visst jag kan acceptera att det inte är okej. Fast jag förstår det inte riktigt eftersom det finns en grupp medlemmar som gör minst lika värdelösa inlägg och trådar titt som tätt. Isåfall borde man kanske satsa på att göra hela forumet seriösare, eller?

Värdelösa trådar/inlägg har alltid funnits, värdelösa bilder har kommit på senare tid. Det måste vi förhindra att det börjar sprida sig.

Man måste ta en sak i taget.

Nivå 16 · Legendfuskare
Trådstartare #56

Som sagt är vissa trådar/möten var oseriöst och tillåter oseriösa gester.

Senast ändrad:

↗ till inlägget

Det kanske inte har nåt med skostorlek att göra men det passar ändå in för att båda är oseriösa, dessutom tycker jag det är väldigt roligt om det är en passande bild specielt om jag inte sätt den förut.

Ta detta inlägget till exempel, bilden är borta nu men användaren postade denna bilden, kanske inte har så mycket med ämnet att göra men det är skit kul och det var flera som skrattade :D Om vi förbjuder sånna här skämt så kommer forumet bli ganska dystert, men som sagt vill jag inte se oseriösa bilder i varannan tråd.

Tog inte bort bilden. Tror det bara är sidan som hostar den som är nere eftersom det stog att jag senast ändrade det.
Nivå 16 · Legendfuskare
Trådstartare #58
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Tog inte bort bilden. Tror det bara är sidan som hostar den som är nere eftersom det stog att jag senast ändrade det.

Jag vet jag kollade upp det.
Nivå 9 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Men bara för att det är en oseriös/onödig tråd så innebär inte det att man får skriva vad man vill.
Nivå 16 · Legendfuskare
Trådstartare #60
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Men bara för att det är en oseriös/onödig tråd så innebär inte det att man får skriva vad man vill.

Nä man ska ju inte skriva "adsfweevwftwe45fe" men än facepalm bild eller liknande kanske passar till tråden och har koppling till ämnet

Att göra en tråd i humor-forumet och posta en sån här bild är inte alls lika kul som att använda den i en tråd vid ett perfekt tillfälle

Senast ändrad:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in