↗ till inlägget
↗ till inläggetVad alla inte verkar förstå är att man kan vara emot fildelning men även emot ipred. Privatpoliser är inte riktigt lösningen.
Sant.
Enligt mig så finns det inget sätt att stoppa olaga fildelning, vi lever i 2008, det kommer alltid finnas fildelning.
Fildelning behöver inte vara; fildelning=olagligt.
Man kanske laddar ner program som går att ladda ner gratis från programmets hemsida, laddar ner skisser osv osv.
Ja, men sånt är inte olagligt att ladda ner?
Och som svar på Xades inlägg; enligt dem ska det vara ett moralproblem att ungdomar tror att det är helt okej att "stjäla" någons verk.
Att stjäla från de rika och ge till de fattiga är väl något vi ska uppmana till, inte förbjuda. Jag menar ingen skadas psykiskt eller fysiskt, de tjänar bara inte lika många miljoner.
Läste Jan Guillos chatt, jahapp, visar ännu att Sveriges kändisar inte tänker det minsta på det vanliga folket, lätt för han att vara för det när han är riktigt rik. Tänk er en kändis eller politiker som bryr sig.
Fattiga? Vad f*n menar du med fattiga? o.O
Jag menar inte bokstavligt talat ;)
Det är ett citat från Robin Hood, Sveriges folk är inte fattigt, det är inte lika rika som artisterna och vi är väl inte sämre än dem? Vad ska de med så mycket pengar till, vi vill bara lyssna på musik, se film och ha kul, något jag tycker vi har rätt till även om de rika förlorar lite pengar. De kan fortfarande leva ett flott liv, något som de tydligen måste.