↗ till inläggetI mitt bibliotek har jag just nu Soundtrack to Your Escape och Come Clarity, eftersom du så gärna vill veta.dom som lysnar på inflames skulle va roligt om ni sa om ni lysna på nya skiten eller dom gamla mästerverkna
Inga Hårdrockare På Detta Forum?
ok
im a hordråckare,.,.,.,.,.,.
↗ till inläggetI.m.o. är både äldre och nya In Flames urusla. Det är någonstans mittemellan som de spelar ok musik. Jäkligt repetivt dock, alla låtar låter i princip likadant och är uppbyggda på liknande sätt.dom som lysnar på inflames skulle va roligt om ni sa om ni lysna på nya skiten eller dom gamla mästerverkna
3 Doors Down, 30 seconds to mars, AC/DC, Aerosmith, Airbourne, Arch Enemy, Atreyu, Avenged Sevenfold, Blink 182, Breaking Benjamin, Bullet for My Valentine, CKY, Crashdïet, Creed, Dark Tranquility, Dead By April, Disturbed, Dream Theater, Ebba Grön, Eminem, Evanescence, Fall Out Boy, Fort Minor, Funeral for a Friend, Green Day, Guns N´ Roses, Hardcore Superstar, HIM, Ill Nino, In Flames, Iron Maiden, Kent, Korn, Lillasyster, Linkin park, Lovex, Metallica, Mustasch, My Chemical Romance, Nickelback, Papa Roach, Paramore, Plain White T's, Rage against The machine, Red Hot Chili Peppers, Rise Against, Simple Plan, Slipknot, Soilwork, Sonic Syndicate, Staind, Story of the Year, Sum 41, System of a Down, Takida, Tenacious D, The Red Jumpsuit Apparatus, Threat Signal, Three days grace, Union Square
Har varit en del av en hårdrockare men känns lite jobbigt att lyssna på samma sorts musik hela tiden.. Detta är en del av vad jag lyssnar på just nu, dock inte allt. Nu är det en blandning av emo/rock/metal. mest metal tkr jag däremot.
Nope, inte jag iaf.
Lyssnar väl mestadels på musik som hamnar i Rock/Hårdrock/Metal trädet.
Opeth är väl det som spelas mest just nu, dvs. progressiv metal (med inslag av lite av varje, t.ex. Death).
Några andra band jag lyssnar på:
Lacuna Coil, Metallica, Iron Maiden, Killswitch Engage, Helloween, Gamma Ray, In Flames, System Of A Down, Scars On Broadway, Mustasch, P.O.D, Trivium, Foo Fighters, Symphony X, Slayer, Bruce Dickinson, Deep Purple, Avenged Sevenfold, Mastodon, Machine Head, och ja.. en del till.
↗ till inläggetj*vlar, hårdrockarn där.Bullet for My Valentine, Eminem, Fall Out Boy, Funeral for a Friend, Green Day, HIM, Kent, Korn, Linkin park, My Chemical Romance
↗ till inläggetdom som lysnar på inflames skulle va roligt om ni sa om ni lysna på nya skiten eller dom gamla mästerverkna
lyssnar väll mest på lite äldre, men lunar strain gillar jag inte. dom nya är ju också ganska bra fast det senaste kändes väldigt tråkigt.
↗ till inläggetJag gillar Led Z, hendrix, dire straits och Acdc.Jag vet inte många förutom mig och kanske Zimens som gillar äldre rock hårdrock som AC/DC, Rush eller Zeppelin. Blir dock fortfarande förbannad när folk kallar In Flames och Dark Tranquillity för hårdrock. Båda banden spelar Melodic death metal, lär är det för tusan.
Favorit banden just nu är Led Zeppelin, Red Hot Chili Peppers och John Frusciante.
Jag älskar Metal, och det är nästan det ända jag lysnar på(med undantag av GNR(gamla) och Tokio Hotel), och mest bler det väll Metallica, då det har varit mitt absoluta favoritband sen jag va 9...
gnr.
metallica
pantera
och äldre :9
De hårdrocks banden jag gillar är Bon Jovi och Iron Maiden
In flames om något just nu faktiskt
Lyssnar på massor men lyssnar mest på System of a Down och Slipknot m.m
↗ till inläggetBeror på vad man drar gränsen för hårdrock, Inflames är väl ändå inte ett hårdrocks band dom är metal vad jag vet. Tycker hårdrock är ganska svår att sätta tummen på då många band man tror är hårdrock oftast är former av metal. Band som Iron Maiden, Judas Priest och Black Sabbath känns hårdrock men är mer metal. Men jag lyssnar på det mesta inom metal, hårdrock, symphoniskt och så vidare bara det är bra gillar jag det XD
hårdrock är väll mera ett samlingsnamn?
↗ till inlägget↗ till inläggetBeror på vad man drar gränsen för hårdrock, Inflames är väl ändå inte ett hårdrocks band dom är metal vad jag vet. Tycker hårdrock är ganska svår att sätta tummen på då många band man tror är hårdrock oftast är former av metal. Band som Iron Maiden, Judas Priest och Black Sabbath känns hårdrock men är mer metal. Men jag lyssnar på det mesta inom metal, hårdrock, symphoniskt och så vidare bara det är bra gillar jag det XD
hårdrock är väll mera ett samlingsnamn?
Hårdrock är en subgenre inom metal. Hårdrock översatt till engelska blir 'Heavy Metal' och inte 'Hardrock' som många tror.
↗ till inläggetDär tar du fel. Hard Rock är en stor genre,Hårdrock är en subgenre inom metal. Hårdrock översatt till engelska blir 'Heavy Metal' och inte 'Hardrock' som många tror.
Chuck berry med Johnny B.Goode är Rock N' Roll, samt Elvis Presley, medans T.ex. Deep Purple, Whitesnake och Bad Company är Hård Rock, men definitivt inte Heavy Metal. Och det är tvärtom, Hard Rock är det som blivit Hård Rock och inte tvärtom.