veckopeng hehe
Hur Kännar Ni Pengar?
lyllo er som klara av att vara ute o sommarjobba o sånt, själv har jag panikångest och har en rädsla för att gå ut :S
↗ till inlägget↗ till inläggetFår 400 spänn i månaden till mitt VISA kort.
Öh, man får väl inte ha VISA kort förränn man är 16 år? Innan får man väl bara ha Maestro? Sa de på banken iaf.
Har för mig att det är maestro fram tills 18?
Nej, min brorsa har Visa, och han är 16. Fast det kanske är olika på olika banker.
Då har han ett Visa ung, på kortet står det bara Visa.
↗ till inläggetDu vet att antingen jobbar du på heltid eller går i skolan på heltid?när jag jobbar tjänar jag cirka 15000 i månaden efter skatt.
när jag är i skolan är det bra runt 6000 plus 1000 i student bidrag.
"Man kan inte äta kakan och ändå ha den kvar"
↗ till inläggetHan kanske menar Visa Electron?
Yupp, precis.
Visa Electron.
Kul att jag kan köpa spel från steam med den där kortet^^
Min pappa och mamma tjänar ungefär 70.000 per månad.
Det låter mycket men när dom måste betala räkningarna så är det inte så mycket kvar :(
↗ till inlägget70.000 är mycket pengar.Min pappa och mamma tjänar ungefär 70.000 per månad.
Det låter mycket men när dom måste betala räkningarna så är det inte så mycket kvar :(
Överkonsumenter kanske?
↗ till inlägget↗ till inlägget70.000 är mycket pengar.Min pappa och mamma tjänar ungefär 70.000 per månad.
Överkonsumenter kanske?
1050, jag får hela barnbidraget insatt på mitt konto, som jag kan ta ut med mitt VISA ungdomskort. Just nu finns där väl typ 4000:-. Men jag köper alla kläder själv och sånt, men det brukar inte bli så ofta, då det jag hatar mest är just kläder och allt som har att göra med det. Inte för att jag vill gå naken då men.. Det förblindar folk, och dessutom är det skittråkigt att köpa. Roligare med mat.
Nej mina förälldrar äger ett företag.
↗ till inlägget[Det svarade fortfarande inte på frågan om ni är överkonsumenter?Nej mina förälldrar äger ett företag.
Med tanke på att 70.000 kr är mycket pengar efter skatt & det bör vara en del kvar efter räkningarna är betalda.
Idag kommer jag "tjäna" ett par tusen pga. att det är min födelsedag!
↗ till inläggetGz↗ till inlägget[Det svarade fortfarande inte på frågan om ni är överkonsumenter?Nej mina förälldrar äger ett företag.
Med tanke på att 70.000 kr är mycket pengar efter skatt & det bör vara en del kvar efter räkningarna är betalda.
Idag kommer jag "tjäna" ett par tusen pga. att det är min födelsedag!
↗ till inläggetMin pappa och mamma tjänar ungefär 70.000 per månad.
Let´s get fucking serious.
Min morsa och farsan tjänar 50000 i månaden, TILLSAMMANS.
Så, nja, det blir INGET kvar för er.
får pengar om jag frågar och får typ 1000 eller nåt högre på julafton och födelsedag hi hi hi :P
Fyllde år igår, så vi ska ha födelsedagsfest imorgon, då blire pengar ;D
↗ till inläggetTjänar dom 70.000 i månaden tillsammans eller var och sig?Min pappa och mamma tjänar ungefär 70.000 per månad.
För om dom nu tjänar 70.000 var för sig och vi säger att du bor i stockholm så går ~54% till skatt vilken innebär att du dom har 42.063:- kvar att betala räkningar för, och om ni nu inte bor i ett slott så är ni rätt ifyllda med pengar.
Håller på och säljer gamla spel just nu så har tjänat ett par hundra.
↗ till inläggetSka också sälja min 30st gammLA ps2 spel :PHåller på och säljer gamla spel just nu så har tjänat ett par hundra.
600 kr/månad