GTA IV laggar/hackar även på de lägsta grafikinställningarna. Jag förstår inte varför, eftersom jag har Ati Radeon HD4870 X2, ett av de bästa grafikkorten just nu. Vad kan det vara? Provat att avsluta alla onödiga program och processer innan jag kör men fortfarande lagg. :/
Gta Iv Laggar (fps)
Du kanske har kass processor hastighet eller kass processor.
Pröva din dator på gta iv här. http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest
Så kan du se om det är något fel.
↗ till inläggetHur mycket ram minne har du och vad har du för processor?GTA IV laggar/hackar även på de lägsta grafikinställningarna. Jag förstår inte varför, eftersom jag har Ati Radeon HD4870 X2, ett av de bästa grafikkorten just nu. Vad kan det vara? Provat att avsluta alla onödiga program och processer innan jag kör men fortfarande lagg. :/
Gta 4 till pc är sjukt ooptimerat så det laggar på de flesta dator oavsett hur bra dator man har.
Säg vad du har för fps istället för att säga att det hackar.
Googlade lite och såg att fler personer med 4870X2 hade liknande problem. Allt man kan göra är att vänta på patcher/drivare som fixar det.
Från en säker källa:
↗ till inläggetOm det laggar för folk med ATI RADEON 4870 så borde det inte gå med något grafikkort alls... Men det beror som sagt på vissa faktorer. Spelet är inte perfekt programerat och funkar inte så bra som det borde.
antar att du får vänta på en patch i framtiden som fixar det
↗ till inläggetFrån en säker källa:
↗ till inläggetOm det laggar för folk med ATI RADEON 4870 så borde det inte gå med något grafikkort alls... Men det beror som sagt på vissa faktorer. Spelet är inte perfekt programerat och funkar inte så bra som det borde.
antar att du får vänta på en patch i framtiden som fixar det
Ja, för att det är ju inte grafikkortets styrka det är fel på. Utan att det är så dåligt optimerat.
↗ till inläggetHar Intel Core 2 Quad Q6600 2.40ghzDu kanske har kass processor hastighet eller kass processor.
Pröva din dator på gta iv här. http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest
Så kan du se om det är något fel.
Jo, vänta på patchar är det bästa man kan göra. Jag har inte spelat det på ett tag då jag har tröttnat på allt flimmer i spelet.
Jag kan passa på att fråga en sak. Laddas patchar ner automatiskt eller ska man ladda ner dom som vanligt?
↗ till inläggetDe laddas ner automatiskt via Windows Live om du är uppkopplad mot internet.Jo, vänta på patchar är det bästa man kan göra. Jag har inte spelat det på ett tag då jag har tröttnat på allt flimmer i spelet.
Jag kan passa på att fråga en sak. Laddas patchar ner automatiskt eller ska man ladda ner dom som vanligt?
↗ till inläggetOk, bra att veta. Då behöver jag inte tänka på det. Om det fungerar så att säga :P GTA IV is the piip...↗ till inläggetDe laddas ner automatiskt via Windows Live om du är uppkopplad mot internet.Jo, vänta på patchar är det bästa man kan göra. Jag har inte spelat det på ett tag då jag har tröttnat på allt flimmer i spelet.
Uppdatera DirectX?
Mm, GTA IV har inte SLI support ännu, jag lirar med 9600gt SLI...
↗ till inläggetMm, GTA IV har inte SLI support ännu, jag lirar med 9600gt SLI...
jo
↗ till inlägget↗ till inläggetMm, GTA IV har inte SLI support ännu, jag lirar med 9600gt SLI...
jo
http://laptopvideo2go.com/forum/index.php?showtopic=22209
Jag har 32 bit... plus att det ger mig någon DriverAgent som bara visar vad jag inte har uppdaterat, Står att GPU'n är good. Fast om du hittar något som hjälper med SLI skriv gärna ;).
x86=32bit
På PS3 laggar det ibland så att man får väldigt få fps. Det är ju inte ens jättebra grafik då! Star Wars: Force unleashed har perfekt grafik men laggar det? Nix.
GTA IV är helt enkelt mysko. Kanske för många objekt som inte borde vara i minnet samtidigt? Jag vet ej. Men Kräver mycket datorkraft, jo, det gör det.
↗ till inläggetPå PS3 laggar det ibland så att man får väldigt få fps. Det är ju inte ens jättebra grafik då! Star Wars: Force unleashed har perfekt grafik men laggar det? Nix.
GTA IV är helt enkelt mysko. Kanske för många objekt som inte borde vara i minnet samtidigt? Jag vet ej. Men Kräver mycket datorkraft, jo, det gör det.
Mmm, hadde det på xbox360 förut, laggade som f*n inne i städer.
↗ till inläggetFinns det inga till ati?↗ till inläggetMm, GTA IV har inte SLI support ännu, jag lirar med 9600gt SLI...
jo
http://laptopvideo2go.com/forum/index.php?showtopic=22209