💬
Logga in
Fuska.se

Natsionella Prov Nästa Termin

39 svar · startad

Med tanke på din akademiska svenska tror jag såhär.

Svenska; IG.

Har ej sett dig skriva på engelska, antar att den inte överträffar din förfärligt duktiga svenska.

Engelska; IG.

Matten är dock ett ämne som är väldigt enkelt, där bör du klara dig.

Matte; G.

26 Dec 2008
Nivå 13 · Mästerfuskare
↗ till inlägget

jag går i 5an.och jag har natsionella prov nästa termin tror du att jag klarar det?

om du gör det så vilket betyg tror du att jag får??

ni får svar i februari:P om ni gissar vilket betyg jag får och har rätt så kan ni vinna 100fm

1: Hur f*n ska vi veta vad du kommer få?

2: du har bara 6 fm... löl

3: man får väl inte betyg i 5:an?

Senast ändrad:

27 Dec 2008
↗ till inlägget
↗ till inlägget

jag går i 5an.och jag har natsionella prov nästa termin tror du att jag klarar det?

om du gör det så vilket betyg tror du att jag får??

ni får svar i februari:P om ni gissar vilket betyg jag får och har rätt så kan ni vinna 100fm

1: Hur f*n ska vi veta vad du kommer få?

2: du har bara 6 fm... löl

3: man får väl inte betyg i 5:an?

Inget betyg precis. Dom får veta vilken nivå dom ligger på.

Senast ändrad:

29 Dec 2008
Nivå 6 · Fuskare

Jag hade dom proven för några månader sen..

Vi fick 2 prov om dan i 2 veckor nästan :(

Kanske var det mindre.. aja..

30 Dec 2008
Nivå 9 · Veteranfuskare Knark

Öva på stavningen så kanske du klarar svenskan.

Nivå 4 · Lärling

5:ans är enkelt det är 9:ans jag oroar mig för :(

Min lärare sa att jag fick jätte bra i alla ämnen, man får inte betyg i femman men din lärare kommer säga hur bra du gjorde i ämnet. Oroa dig inte för 5:ans prov, 5:ans betyg påverkar inte din framtid så mycket utan det är bara för att visa vad du kan och vad du ska träna på har jag för mig.

Senast ändrad:

31 Dec 2008
Nivå 5 · Fuskare

Svenska-IG

Engelska-IG

Matte-G

Jag fick

Svenska-100%

Engelska-96%

Matte-100%

Senast ändrad:

1 Jan 2009
Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

Min lärare sa att jag fick jätte bra i alla ämnen, man får inte betyg i femman men din lärare kommer säga hur bra du gjorde i ämnet. Oroa dig inte för 5:ans prov, 5:ans betyg påverkar inte din framtid så mycket utan det är bara för att visa vad du kan och vad du ska träna på har jag för mig.

9:ans är busenkelt.

2 Jan 2009
Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

9:ans är busenkelt.

Då har jag ju ingenting att oroa mig för ? O.o
11 Jan 2009
Jag har faktiskt Nationella provet nästa termin. Skall väl vara intressant om provet är lätt eller svårt.
13 Jan 2009
Nivå 12 · Mästerfuskare
↗ till inlägget

Jag har faktiskt Nationella provet nästa termin. Skall väl vara intressant om provet är lätt eller svårt.

Ok, då vet vi.

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Har inte du haft det ganska länge nu?

Du är ju faktiskt 16.

nei han gick tillbaks ett år så han e 15 nu xD

Nivå 9 · Veteranfuskare

Jag fick inga såna betyg, vi fick så att om det var typ 48 uppgifter så fick man t.ex. 45/48. Ett sånt i varje ämne. Jag är besviken för jag fick två fel på engelska och ett i matte.

Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget

Jag fick inga såna betyg, vi fick så att om det var typ 48 uppgifter så fick man t.ex. 45/48. Ett sånt i varje ämne. Jag är besviken för jag fick två fel på engelska och ett i matte.

Du är 11 år, borde det inte vara 1+1 & såna matte tal då?

Själv så när man hade nationella så aceade man engelskan & matten.

14 Jan 2009
Jag är femton år gammal och övar verkligen in till nationella provet. Lärarna i min klass säger att det är väldigt svårt. Men nationella ligger ej på betyget, så det är lungt.
Nivå 1 · Novis
↗ till inlägget

Jag är femton år gammal och övar verkligen in till nationella provet. Lärarna i min klass säger att det är väldigt svårt. Men nationella ligger ej på betyget, så det är lungt.

Nästan allting är betygsatt i nian, om inte nationella provet skulle vart det så skulle det vart helt värdelöst att ha det.

15 Jan 2009
Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Nästan allting är betygsatt i nian, om inte nationella provet skulle vart det så skulle det vart helt värdelöst att ha det.

Tro mig, nationella provet har alltid stor inverkan på betyget, hur mycket lärarna än säger att det inte gör.
Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget

Får du G på nationella så får du med största möjlighet G i betyg också.
16 Jan 2009
Nivå 3 · Lärling

ska ge er alla en liten insikt i nationella prov. oroa er inte för dem. dom är inte jobbiga nånstans. ett kursprov stinker. ("slutexamen" på varje kurs i gymnasiet och framåt) men generellt är de nationella provet enkla, även senare i livet. saken är liksom den att natinella prov är gjorda för hela landet, och inte för en individuell klass, därför brukar i allmänhet proven som din lärare gör vara svårare. så om din lärare vet va f*n han gör så ska faktiskt nationella inte vara något större problem ;)

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in