💬
Logga in
Fuska.se

Nationella Provet 2009

18 svar · startad

Trådstartare #1

:rolleyes: har nån årets svar i svenska nationella proven :)

↗ till inlägget

Måste vara läsförståelse då? Skriva och tala har ju inga fasta svar.

Näh, men allvarligt talat. Det är jättelätt :) Har du bara varit på lektionerna och hängt med i undervisningen så klarar du det. Sen så är NT proven inte betygsgrundande- De finns endast för att mäta landets 9ors kunskap.

Senast ändrad:

Vi har nationella provet i svenska imorgon :P

Vad heter sv-häfte? vårat heter "Nattliv"

Usch jag har också nationella imorgon! Yes nattliv och jag har inte ens diskuterat det med klassen eftersom jag va sjuk :o :/

fyfään är jättenervös ju :/

3 Feb 2009

Gick bra för mig :)

mig med, men för oss påverkar det betyget endel

4 Feb 2009
↗ till inlägget

Finns inga svar ute, om du ser något som är ute kan jag lova dig att det är fake. Med tanke på att lärarna får provet på morgonen så jag tvivlar på att någon skolelev har tillgång till det hela.
↗ till inlägget

mig med, men för oss påverkar det betyget endel

Med din stavning kan jag förstå det =/

Det är skitenkelt, mest eftersom

man får skriva mycket om egna tankar.

Alltså finns det inte några riktiga svar på många av frågorna.

Kan du läsa så klarar du det.

Jaa-a, jag fick godkänd på alla förra året :D

Uppsats i Svenska NP i mon då :o

↗ till inlägget

Jag känner mig jävligt osäker på Krönikor, insändare och allt vad det är. :P Kommer nog gå bra, men en stor del av bedömningen sker på hur väl du formulerat uppsatsen- Grammatiken är alltså inte alls lika viktig, därför är jag nervös som är spelling freak, men inte alls så bra på att tyda linjerna mellan olika slags skrifter.

Någon som kan förtydliga Krönika, Artikel, Insändare osv? Skulle lätta stressen.

(Självklart vet jag hur en artikel ser ut osv, men hur de olika är uppbyggda. Hur en insändare skrivs, hur en krönika skrivs osv)

Lycka till tjejer. [:

↗ till inlägget
↗ till inlägget

Jag känner mig jävligt osäker på Krönikor, insändare och allt vad det är. :P Kommer nog gå bra, men en stor del av bedömningen sker på hur väl du formulerat uppsatsen- Grammatiken är alltså inte alls lika viktig, därför är jag nervös som är spelling freak, men inte alls så bra på att tyda linjerna mellan olika slags skrifter.

Någon som kan förtydliga Krönika, Artikel, Insändare osv? Skulle lätta stressen.

(Självklart vet jag hur en artikel ser ut osv, men hur de olika är uppbyggda. Hur en insändare skrivs, hur en krönika skrivs osv)

Står ganska tydligt på Wiki. Eller det gjorde det iaf när jag checkade i 9an.

↗ till inlägget
↗ till inlägget

Om Krönika stod det inte mycket hjälpsamt ;) Har läst krönikor för fullt nu för att få en bild av hur det ska se ut.

Senast ändrad:

Vecka 14 ska vi svenska nationella prov. Vi ska sitta från klockan 8.00 till 12.30 för att skriva en berättelse. *sigh*

↗ till inlägget

Vecka 14 ska vi svenska nationella prov. Vi ska sitta från klockan 8.00 till 12.30 för att skriva en berättelse. *sigh*

Vecka 14? Är det svenska 2 då? ;) Hela Sverige gör ju sina NT prov samtidigt.

Ja lite nervös är man allt. Men det ska nog gå bra. Lycka till allihopa :student:

↗ till inlägget
↗ till inlägget

Om Krönika stod det inte mycket hjälpsamt ;) Har läst krönikor för fullt nu för att få en bild av hur det ska se ut.

http://webnews.textalk.com/se/article.php?id=13604

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in