💬
Logga in
Fuska.se

Mobbare

52 svar · startad

Nivå 2 · Novis
Trådstartare #1

Joo de e så att jag har börjat bli "mobbad" eller retad och nerknuffad i snön på min skola, dom har kallat med "gangster" på otrevligt sätt för att jag råkat ha byxhäng (nästan alla killar på min skola har det) och New Era keps på sned, jag hatar denna skit och dylikt.

Nu skulle jag gärna vilja veta om någon på fuska är mobbare (eller har varit), är mobbad, eller har sett någon blivit mobba eller nåt sånt.

Tips om hur man kan säga ifrån så dom verkligen slutar e också upskattat.

OBS! om det redan finns en tråd som denna kan ni väl säga til va? jag hitta ingen liknande

Senast ändrad:

äg dem verbalt..säg till nån lärare..eller nåt? ^^

Nivå 2 · Novis
Trådstartare #3

asså det funkar typ inte.

Nivå 10 · Veteranfuskare Moderator

Anmäl? Om du blir nerknuffad så klassas det som misshandel.

4 Feb 2009
Nivå 11 · Veteranfuskare

Visa att du inte är ett öppet offer. Stick tillbaka och bevisa att du inte är rädd för dem och att du inte accepterar att ta skit.

Senast ändrad:

Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget

Jo tack skulle vilja se en rättegång om detta.

Med tanke på att min polare blev ganska så rejält misshandlad för ett par månader sen och han fick bara lite skadestånd så tvekar jag på att det blir någon förutom kanske en liten varning om man knuffar någon i en mjuk och skön snödriva.

OnT: Att försöka äga dem verbalt kan bara göra saken värre med tanke på att du förnedrar oftast den/dom och då blir bara saken värre. Det bästa tipset jag kan ge dig är att antingen ligga lågt eller skaffa dig "populärare" polare.

↗ till inlägget

LoL för det första så skulle dom inte bry sig bara drf han vart ner knuffad i snön.....Hur många äre som mobbar dig då??
Nivå 10 · Veteranfuskare

Gör 15 armhävningar varje kväll och morgon och käka 4 bananer per dag. Då kaxar dom inte mer sen.

Nivå 10 · Veteranfuskare Moderator
↗ till inlägget
↗ till inlägget

LoL för det första så skulle dom inte bry sig bara drf han vart ner knuffad i snön.....Hur många äre som mobbar dig då??

Näe, det är inga som mobbar mig direkt..

Jag sa bara att det klassa som misshandel.

3 Kap

5 § Den som tillfogar en annan person kroppsskada, sjukdom eller smärta eller försätter honom eller henne i vanmakt eller något annat sådant tillstånd, döms för misshandel till fängelse i högst två år eller, om brottet är ringa, till böter eller fängelse i högst sex månader. Lag (1998:393).

Dock så är dem i detta fall runt 12 års åldern, så fängelse gäller ju inte för dem, däremot så kan socialen bli inkopplade.

Spela roll om det är knuff så att man faller på snön, man kan från person till person ta skada på olika sätt.

Senast ändrad:

5 Feb 2009

Jag blev mobbad lite smått i 5,6. Men jag va ganska tuff så dom fick tillbax.

Nivå 8 · Veteranfuskare

Ta med kniv till skolan och låtsas att din faras är Zlatan, då kommer de inte kaxa, tro mig.

Nivå 16 · Legendfuskare

Prata med en lärare, om dom säger att du är töntig för att du tar kontakt med lärare så fortsätt göra det tills dom slutar.

9 Feb 2009
Nivå 5 · Fuskare

Du får stå på dig, knäck näsan på han som är värst, tro mig, de andra kommer inte att göra något, dom kommer bara stå och stirra på dig när du spöar skiten ur han. Det är så mobbare reagerar på att offret, till deras förvåning, inte är svagt. Låt mig använda mig av en liknelse....

Fem vargar jagar en flock med kossor(Duh?). Vargarna riktar in sig på en svag kalv som håller till lite utanför resten av flocken. Vargarna kommer fram och ska hugga den i strupen, men då visar det sig att det är en tjur dom har gett sig på och den dödar deras ledare. Alla sticker därifrån och söker sig inte längre dit.

Ta den på allvar eller ej, men så går det till.

Nivå 10 · Veteranfuskare

Nitar du en p12a slår han inte tillbaka, han springer till mamma och lipaR^

10 Feb 2009
Nivå 1 · Novis

hmm, svårt sitts.

SJälv har jag varit mobbad i ca 3 år nu..om inte mer.

Jag har blivit misshandlad.

Svårt slagen.

Och varje dag får jag höra MAnshora och bög. Bara för att jag bryr mig hur mitt hår ser ut, och vilka kläder jag har.

Samt för att jag lyssnar på annorlunda musik. som kanske mer tjejer lyssnar på.

Igår Blev jag kallad Baxtrix Boyz BÖG ( Stavning) O lite andra saker.

Fast jag behandlar dem som luft, eller så äger jag ut dem verbalt när jag väl h ar chansen.

Om du ahr möjlighet att prata med en lärare gör det.

Prata med den lärare du tror MEST på den du tycker om o litar på.

=) Om inte de hjälper , be din mor ringa deras föräldrar.

Tro mig du vill inte komma så långt så att du blir dasdöpt/Kastad i soptunnan verbalt på hopp. osv som jag e

Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget

hmm, svårt sitts.

SJälv har jag varit mobbad i ca 3 år nu..om inte mer.

Jag har blivit misshandlad.

Svårt slagen.

Och varje dag får jag höra MAnshora och bög. Bara för att jag bryr mig hur mitt hår ser ut, och vilka kläder jag har.

Samt för att jag lyssnar på annorlunda musik. som kanske mer tjejer lyssnar på.

Igår Blev jag kallad Baxtrix Boyz BÖG ( Stavning) O lite andra saker.

Fast jag behandlar dem som luft, eller så äger jag ut dem verbalt när jag väl h ar chansen.

Om du ahr möjlighet att prata med en lärare gör det.

Prata med den lärare du tror MEST på den du tycker om o litar på.

=) Om inte de hjälper , be din mor ringa deras föräldrar.

Tro mig du vill inte komma så långt så att du blir dasdöpt/Kastad i soptunnan verbalt på hopp. osv som jag e

Fortsätt säger jag bara, om något år när alla har mognat så kan jag lova dig att alla kommer tänka på hur dom ser ut.

Sen angående bli kallad manhora, jag skulle va stolt ja.. Det betyder att du får massa brudar inte sant? : >

Du får prata med dina lärare, eller gå till rektorn.

Det är nog det bästa sättet att få slut på deras idiotiska uppförande.

Nivå 0 · Nykomling

Du får slå tillbaka, visa att du inte tar sånt och att de inte kan sätta sig över dig. Att prata med en lärare kommer antagligen inte att funka, du får helt enkelt stå på dig mot mobbarna, försöker de med någonting så ger du tillbaks ännu hårdare. När de fattar att dem inte kan ge sig på dig eller förnedra dig kommer mobbningen att sluta.

Nivå 0 · Nykomling

Jag håller med dom flesta här om att du måste börja ge igen.... de ända skälet till att dom mobbar dej är för att dom tror inte att du vågar säga ifrån.... du måste bevisa motsatsen.... tro mej det funkar jag var mobbad i 3 år tills jag äntligen vågade ge igen. sedan dess har ingen varit på mej mer. ;) lyd mitt råd och du kommer verkligen få respekt å ingen kommer våga ge sig på dej.

Nivå 7 · Fuskare

Även om man ibland måste ta med nävarna för att få resultat, kan det visa sig bli ännu värre. Detta beroende på vilka det är som mobbar. Vissa mobbare håller på tills det visar sig att det inte går längre, men vissa kan istället bli triggade till att göra något värre.

Så om mobbarna t.ex har äldre kontakter utan något mellan öronen kan det visa sig vara det dåligaste du kunnat gjort i situationen.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in