Hejsan!
Ja, som rubriken säger, är det lagligt att ladda ner spel gratis? har en kompis som gör det.
Hejsan!
Ja, som rubriken säger, är det lagligt att ladda ner spel gratis? har en kompis som gör det.
Det beror på vad det är för spel. Spel som går att köpa i din spelbutik som kostar pengar är olagligt att ladda ner, men det finns gratisspel också, som nästan aldrig finns i affärer då det är helt gratis och lagligt att laddar ner.
Har du upphovsmannens tillstånd, så ja.
Om inte, nej.
Demos/gratisspel är lagligt. Ett exempel: Battlefield Heroes
Spel som kostar pengar är INTE lagligt. alltså såna som du köper i butik som WASD säger
Då undrar jag verkligen varför alla affärer finns som säljer spel :S
Såklart det är olagligt.
↗ till inläggetidiot?Då undrar jag verkligen varför alla affärer finns som säljer spel :S
Såklart det är olagligt.
alla de tusentals gratis spel då som privatpersoner har gjort?
F2P mmos?
demos?
Vet du hur många spel det finns? mm..precis...tänk om alla affärer skulle ha alla spel som finns i sin butik?
diaf please.
Gratisspel gjorda av typ 123spela osv, eller kanske större företag brukar oftast handla om reklamsyfte.
↗ till inläggetjajaja OnT nu↗ till inläggetidiot?Då undrar jag verkligen varför alla affärer finns som säljer spel :S
Såklart det är olagligt.
alla de tusentals gratis spel då som privatpersoner har gjort?
F2P mmos?
demos?
Vet du hur många spel det finns? mm..precis...tänk om alla affärer skulle ha alla spel som finns i sin butik?
diaf please.
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in