💬
Logga in
Fuska.se

Religion

455 svar · startad

↗ till inlägget
↗ till inlägget

...I Guds ögon är alla lika mycket värda...

Tror knappast jag är det, liksom, en ateist? Woah

+kvinnor, barn och folk som tillhör andra religioner.

Senast ändrad:

↗ till inlägget
↗ till inlägget

+kvinnor, barn och folk som tillhör andra religioner.

Låter inte som jämnställdhet det eller, speciellt inte då allt handlar om att många fötts i länder där kristendomen (den "sanna" religionen, HAH) gäller, vilket betyder kort att om man inte föds på rätt plats är man dömd.

↗ till inlägget
↗ till inlägget

Jodå, även om du inte tror på han så ser han dig med samma värde. Ska en troende som mördar människor hamna i himmelen medans en ateist som hjälper människor ska hamna i h*lvetet? Nja, jag tror mer att Gud är ute efter våra handlingar och inte hurvida vi tror på honom eller ej.

↗ till inlägget
Låter inte som jämnställdhet det eller, speciellt inte då allt handlar om att många fötts i länder där kristendomen (den "sanna" religionen, HAH) gäller, vilket betyder kort att om man inte föds på rätt plats är man dömd.
^

Guys det är inga problem med att synda, gå ut och bryt mot alla lagar ni kan. För gud har sagt att man kommer till himmlen om man tror på honom.

btw, om ni är rika kommer ni inte till himmlen. Men vänta nu... Om en rik person tror på gud.. what.

Senast ändrad:

↗ till inlägget
↗ till inlägget

Där står det att människorna fick högmod och trodde att de kunde nå upp till himlen, varpå Gud gjorde så att folket började tala olika språk.

Mjo, jag tycker själv ändå att det är skillnad på att drabbas av högmod och bygga ett torn som når upp till himmelen.. Vi åker ju upp till rymden för att lära oss och forska, inte för att vi drabbats av högmod.

Själv tycker jag att dem som försöker bygga hus som är högst i världen, kan liknas vid dem som byggde Babels torn.
↗ till inlägget

Guys det är inga problem med att synda, gå ut och bryt mot alla lagar ni kan. För gud har sagt att man kommer till himmlen om man tror på honom.

Jaså?

↗ till inlägget
btw, om ni är rika kommer ni inte till himmlen. Men vänta nu... Om en rik person tror på gud.. what.
Nej, inget säger att en rik människa inte kommer till himmelen, däremot ska man avstå från rikedom.

Men varför låta en vidskeplig ologisk saga styra ens liv, sätta regler och krav.

Njut av det som existerar här och nu och lev efter samhällets regler, inte vad en bok sagt <.<

↗ till inlägget

Isåfall skulle det ha varit bättre om olika folkslag talade olika språk, MEN att det fanns ett ytterligare språk som alla kunde.

Ja men då får man väl lära sig det språket? Det är ju engelskan idag.

↗ till inlägget

Själv tycker jag att dem som försöker bygga hus som är högst i världen, kan liknas vid dem som byggde Babels torn.

Jo, men de försöker ju inte skapa något Germania med byggnaderna som invånarna i Babel försökte att göra. Gud ville att människan skulle spridas över hela jorden och inte bara vara på ett och samma ställe.

↗ till inlägget
Men varför låta en vidskeplig ologisk saga styra ens liv, sätta regler och krav.

Njut av det som existerar här och nu och lev efter samhällets regler, inte vad en bok sagt <.<

Samhällets regler är uppbyggda på vad en bok har sagt. Och jag njuter redan av livet.. Att man tror på Gud och på Bibeln betyder inte att man inte kan njuta av livet, eller hur? :) Jag tar inte kristendomen på lika stort allvar som t.ex. Pastor Phelps som jag knappast tror njuter av livet.

Senast ändrad:

↗ till inlägget
↗ till inlägget

Nej, inget säger att en rik människa inte kommer till himmelen, däremot ska man avstå från rikedom.

wat?

Matthew 19:24

"Again I tell you, it is easier for a camel to squeeze through the eye of a needle than for a rich person to get into the kingdom of God.""

↗ till inlägget

Ja men då får man väl lära sig det språket? Det är ju engelskan idag.

Men eftersom Gud är allsmäktig så borde han ju kunna göra så att alla människor kan det (plus sitt eget språk), och det borde han ju kunna göra genom att bara tänka tanken, vilket inte verkar så jobbigt.

↗ till inlägget
Jo, men de försöker ju inte skapa något Germania med byggnaderna som invånarna i Babel försökte att göra. Gud ville att människan skulle spridas över hela jorden och inte bara vara på ett och samma ställe.
Germania...? :P

Måste faktiskt erkänna att jag missuppfattade det där med Babels torn förut, trodde att Gud gjorde så att människorna pratade olika språk p.g.a att deras torn skulle nå upp till himmelen (dock betyder det inte att jag tror på det).

↗ till inlägget
↗ till inlägget

Samhällets regler är uppbyggda på vad en bok har sagt. Och jag njuter redan av livet.. Att man tror på Gud och på Bibeln betyder inte att man inte kan njuta av livet, eller hur? :) Jag tar inte kristendomen på lika stort allvar som t.ex. Pastor Phelps som jag knappast tror njuter av livet.

Jag tror mer att samhällets regler är uppbyggda på mänsklig logik... Att man inte kan gå runt och döda varandra är ju självklart. Tror inte att en bok krävs för att man ska kunna klura ut det.

12 Feb 2009
13 Feb 2009
↗ till inlägget
"God bless America!"

Synd att världens mäktigaste land ska vara så religiöst...

↗ till inlägget
Fruktansvärt pinsamt.
17 Feb 2009

Seriöst. Jag har inte läst allting, men gud kan verkligen inte finnas. Jag ska starta ett eget politiskt parti som heter G.O.A.S= Gud Orksakar All Skit

Jag ber om ursäkt om det är någon som tror på gud här.

Men såhär ser jag på det D=<

Gud anses ha en maktposition. Många personer strävar efter en sådan maktposition. Om den maktpositionen inte hade funnits, kanske inte strävandet efter just den här maktpositionen inte hade funnits. Och, om det inte hade funnits något strävande efter makt, vad skulle då hänt? Jo, då skulle inte folk som Adolf Hitler brytt sig om makt. Och då skulle de "svåra tiderna" inte funnits, och då skulle såklart allt vara mycket lättare.

Dessutom, ord som f*n, j*vlar och så vidare, det kommer från religionen. Det är ord som har anknytning till djävulen, och, om religionen så att säga inte funnits, skulle inga svordomar funnits. Det är hur jag ser på saken. Någon som vill joina mig och starta G.O.A.S? :P ;)

18 Feb 2009

Så om Gud inte funnits hade inte människan krigat?

Uj, Uj, Uj..

En Gud eller inte, maktbegär kommer alltid finnas.

↗ till inlägget

Så om Gud inte funnits hade inte människan krigat?

Uj, Uj, Uj..

En Gud eller inte, maktbegär kommer alltid finnas.

Jo, det iofs. Men om gud aldrig funnits över huvudtaget, så hade det inte funnits någon riktigt stor maktposition, right? Eller ja, vem vet egentligen, jag kan inte säga att jag vet, det är bara vad jag tror. ;)

19 Feb 2009

De kristnas argument och logik bygger på att Gud finns bortom våran värld, därför kan inte vi motbevisa det, lurifaxarna. :P

Men jag har ett bra argument som min kompis sade:

"I wonder why god designed males to have g-spots in their anus, I mean, if homosexuality is wrong and all.

That was intelligent desing =D

Oh, and if God the allmighty didn't give males the g-spot, why is it there? Has many thousands of male fornication tightened the nerves in the asshole thus creating the g-spot? If that's the case, does evolution exist?"

Mycket intressant argument det där. Jag förstår nästan vad ni kristna kommer att svara på det argumentet, men...

20 Feb 2009
↗ till inlägget

Och sen har man då även läst i Illustrerad vetenskap & Archaeology.org och grejjer att där den "evulotions läran" att apa blir människa är helt fel. Då apor har 1 kromoson och människor fler.

Men om vi ska prata om gud finns eller inte. Så tror jag stenhårt på att det finns ingen gud, inget 'övermäktigt'. Atiest är jag inte heller.

↗ till inlägget

Men om vi ska prata om gud finns eller inte. Så tror jag stenhårt på att det finns ingen gud, inget 'övermäktigt'. Atiest är jag inte heller.

Vad tror du då på ? :P :huh:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in