Brukar ni ha Friluft Dag i er skola?
Vad brukar ni göra då?
Jag kommer ha de på fredag, då kommer jag ha fiska :student:
Brukar ni ha Friluft Dag i er skola?
Vad brukar ni göra då?
Jag kommer ha de på fredag, då kommer jag ha fiska :student:
Vi har nästan jämt såna tråkiga dagar, och jag hatar det så jag drar bara mest omkring med kompisarna och gör inget alls :P
Vi hade det i grundskolan (: Jag tyckte nog att de flesta var ganska bra (:
Kanottur
Björspaning (bor i tält i 2 nätter, sitter vid elden och grillar eller bara är allmänt social och har kul)
Bivack ( Gräver en grotta i snön och sover där en natt)
Krypa i en korallgrotta.
bland annat. (:
Vi fick välja idag faktiskt, har det nästa torsdag, man kunde välja mellan Fiskning, skridsko och vandring. :-p
Inte nu längre ;)
Ska ha det på torsdag, Ska is fiska :P
Inte ofta, men ibland (x
↗ till inläggetDet vill jag göra! (: Bara det kunde bli snö här.. >.<Vi hade det i grundskolan (: Jag tyckte nog att de flesta var ganska bra (:
Kanottur
Björspaning (bor i tält i 2 nätter, sitter vid elden och grillar eller bara är allmänt social och har kul)
Krypa i en korallgrotta.
bland annat. (:
↗ till inläggetVar bor du?↗ till inläggetDet vill jag göra! (: Bara det kunde bli snö här.. >.<Vi hade det i grundskolan (: Jag tyckte nog att de flesta var ganska bra (:
Kanottur
Krypa i en korallgrotta.
bland annat. (:
Här i norrland är de fullt med snö :P
Dom kallar det friluftsdag, men jag har laserdome och bowling som aktiviteter ^^ Imorgon går det av stapeln btw.
Vi har det sällan
men torsdag nästa vecka (v.10)ska jag åka skidor i valfjället
↗ till inläggetVar bor du?↗ till inläggetVi hade det i grundskolan (: Jag tyckte nog att de flesta var ganska bra (:
Kanottur
Krypa i en korallgrotta.
bland annat. (:
Det vill jag göra! (: Bara det kunde bli snö här.. >.<
Jag längtar efter riktig snö och inte det här slasket vi har här i göteborg
Jo, vi hade en förra torsdagen.
Jag och kompisarna åkte extrempulka hela dagen. ^^
Har det snart tror jag >_<
Finns iallafall rätt mycket att välja på, som t.ex:
Bowling
Gustafsvik äventyrsbad
Skidor i fjällen
Skidor i Ski Sunne
och mer grejor
Vi har det man får välja mellan längdskidor, slalom(eller snowboard) eller skridskor. Vi hade det för typ 2 veckor sen.
↗ till inläggetVar bor du?↗ till inläggetVi hade det i grundskolan (: Jag tyckte nog att de flesta var ganska bra (:
Kanottur
Krypa i en korallgrotta.
bland annat. (:
Varberg.. I halland.. Bara slask!! Skittråkigt. Jag har åkt pulka EN gång i år och det var hos min farmor och min farfar i Värmland. När jag var mindre kunde man åka pulka hela vintern här.
↗ till inlägget↗ till inläggetVi hade det i grundskolan (: Jag tyckte nog att de flesta var ganska bra (:
Kanottur
Krypa i en korallgrotta.
bland annat. (:
Var bor du?
Varberg.. I halland.. Bara slask!! Skittråkigt. Jag har åkt pulka EN gång i år och det var hos min farmor och min farfar i Värmland. När jag var mindre kunde man åka pulka hela vintern här.
Har åkt pulka treå gånger i år, och alla gångerna var när jag praoade på dagis >.>
↗ till inlägget↗ till inläggetVi hade det i grundskolan (: Jag tyckte nog att de flesta var ganska bra (:
Kanottur
Krypa i en korallgrotta.
bland annat. (:
Var bor du?
Ok ;)
Jag hade fiske idag, de va ganska kul faktist :D
Men jag höll på att frysa tårna av mig :P
Snön var så j*vla djup och jag hade gympa skor (dåligt förberred)
Vi har också frilufts dag men våran senaste sög -.-
Vi fick bara välja mellan
1.Åka skridskor
2.Åka längskidor
3.åka spark
4.åka pulka.
Och pulkbacken låg typ 1 km från skolan om man fick gå dit och åka.Och så vart man såklart tvungen att använda hjälm ><
Och längdskidor fick man åka antingen på sjön eller i ett spår precis åvanför skolan.
Sen fick man åka spark,på typ ett LED eller nåt kul,mm jätte :S
Jag valde skridskor,men då vart man tvungen att vara med på nå s.k "skridskoskola" i typ 10 min.. ><'
När jag typ gick i 3:an så hade vi slalom med i alternativen men det "blev för dyrt för skolan"
><
Fast vi åker med buss till ett stället och åker skidor varje år..Då måste man typ åka 2 varv (1,500 m)
Och sen får man åka fritt i en backe jättelång backe,det är askul :D!1
↗ till inläggetLol?!Vi har också frilufts dag men våran senaste sög -.-
1.Åka skridskor
2.Åka längskidor
3.åka spark
4.åka pulka.
Och pulkbacken låg typ 1 km från skolan om man fick gå dit och åka.Och så vart man såklart tvungen att använda hjälm ><
Och längdskidor fick man åka antingen på sjön eller i ett spår precis åvanför skolan.
Jag valde skridskor,men då vart man tvungen att vara med på nå s.k "skridskoskola" i typ 10 min.. ><'
När jag typ gick i 3:an så hade vi slalom med i alternativen men det "blev för dyrt för skolan"
><
Fast vi åker med buss till ett stället och åker skidor varje år..Då måste man typ åka 2 varv (1,500 km)
1500 km :P
Du menar väl 1500 meter?
↗ till inlägget↗ till inläggetLol?!Vi har också frilufts dag men våran senaste sög -.-
1.Åka skridskor
2.Åka längskidor
3.åka spark
4.åka pulka.
><
Fast vi åker med buss till ett stället och åker skidor varje år..Då måste man typ åka 2 varv (1,500 m)
1500 km :P
Du menar väl 1500 meter?
Hahaha ja skrev fel sry xD
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in