Har du nån sorts fobi?
Spindlar, clowner, småkryp, osv?
Jag har (lite) fobi för spindlar, inte så att jag skriker när jag ser en men som att jag vågar ta upp spindlar men jag skulle bli rädd av en spindel i tröjan tex.
Har du nån sorts fobi?
Spindlar, clowner, småkryp, osv?
Jag har (lite) fobi för spindlar, inte så att jag skriker när jag ser en men som att jag vågar ta upp spindlar men jag skulle bli rädd av en spindel i tröjan tex.
Vargar.
spindlar i guess. Fin bild du hade där :P.
Småspindlar - De kan ju krypa var som helst xD Helt plötsligt kläcks det spindelungar bakom ögat på dig xD
Har lite fobi för broar, de känns som att dom kommer gå sönder elr nåt =P
↗ till inläggetMm, jag brukar gå med skolan över en hängbro över en älv...Har lite fobi för broar, de känns som att dom kommer gå sönder elr nåt =P
Ganska läbbigt :P
Spindlar är min fobi, har alltid varit. Var livrädd när jag var liten men det är bättre nu.. Annars har jag väl en fobi för poliser när jag är ute och kör bil :) Vet inte varför, men tror jag alltid ska göra något trafikfel så jag blir av med kortet.. hjärtat bara bultar så fort jag ser dem :P
Brukar alltid kolla bakom.
Spindlar och höjder : s
Har cellskräck :-p spindlar är jag inte rädd för, möjligtvis små krypande insekter.
Stora utrymmen. :huh:
Arachnophobia: The Greatest, Tolin, ZeroX, p0wwA, 360Xbox
Gephyrophobia: Naruto9
Acrophobia: p0wwA
Claustrophobia: Raeven
Agoraphobia: aJwant2bme
Kan kolla här.. http://phobialist.com/reverse.html
Finns alla möjliga fobier.. som
Lutraphobia - rädsla för uttrar
Allodoxaphobia - rädsla för åsikter
Papyrophobia - papper
Papaphobia - skräck för påven
Russophobia - rädsla för ryssar
Chionophobia - rädsla för snö.
Nomatophobia - namn
Pentheraphobia - svärmödrar (syns hela tiden i amerikansk TV tydligen)
↗ till inläggetHar sett det där redan :PArachnophobia: The Greatest, Tolin, ZeroX, p0wwA, 360Xbox
Gephyrophobia: Naruto9
Acrophobia: p0wwA
Claustrophobia: Raeven
Agoraphobia: aJwant2bme
Kan kolla här.. http://phobialist.com/reverse.html
Finns alla möjliga fobier.. som
Lutraphobia - rädsla för uttrar
Allodoxaphobia - rädsla för åsikter
Papyrophobia - papper
Papaphobia - skräck för påven
Russophobia - rädsla för ryssar
Chionophobia - rädsla för snö.
Nomatophobia - namn
Pentheraphobia - svärmödrar (syns hela tiden i amerikansk TV tydligen)
Dentophobia, tror vi alla är rädda för tandläkaren ^^
Har ingen fobi vad jag kan komma på nu, men får jag se en svart änka krypa in under ärmen blir ja nog skiträdd.
"Russophobia - rädsla för ryssar"
Tja, det är inte så att jag skriker om jag ser en spindel, men zoombilder där man ser alla åtta ögonen och gaddarna.... USCH! En gång såg jag på en Larson!-film, och då hade de en parodi på skräckisen Flugan. Men de visade scenen där doktorns fru drar av skynket, jag trodde att jag skulle drömma mardrömmar i resten av livet. Sen är jag allmänt stresad och orolig och tror alltid att broar ska falla sönder under mig och jag brukar undvika hissar.
↗ till inläggetMin tandläkare e hur trevlig som helst ;oDentophobia, tror vi alla är rädda för tandläkaren ^^
OnT: Samma sak som de flesta; spindlar och insekter. usch...
Maybe Nyctophobia?
Jag vet inte riktigt...
1. Myror
2. Gulsot
3. Höjder
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in