💬
Logga in
Fuska.se

Låt Som Ger Dig Rysningar/gör Dig Rörd.

144 svar · startad

Den här låten får jag rysningar av: Slipknot-Scissors den har ett obehagligt ljud i början :unsure:

Och: Slipknot-Snuff

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

krävs ganska mycket för att jag ska fysiskt berörd av musik bara för att den är väldigt bra, antar att fjärilar i magen inte räknas.

ren gåshud kan jag få av väldigt bra kompositioner. de flesta av porcupine trees skivor berör mig ofta på det sättet att dom är väldigt bra skrivna. (deadwing, out absentia, lightbulb sun, fear of a blank planet). även plattorna frances the mute och bedlam in goliath av mars volta ger mig väldigt lätt ankpäls. grymma skivor. finns nog en hel del andra artister till som jag inte nämner nu

brukar mest bli rörd av musik som jag kan anknyta till mitt eget liv och egna erfarenheter. en hel del av nick drakes texter berör mig väldigt mycket och jag blir väldigt lätt rörd när jag lyssnar på honom, speciellt plattan pink moon men också five leaves left. han träffar ofta mitt i prick på saker som är både jobbigt och roligt för mig och ibland känns det som om vi har lite anknytning till varandra då han sjunger om saker jag själv skulle kunna tänka mig att sjunga om. en hel del av dom sociala situationer och känslor han skriver om passar in på mitt eget liv. det gör att jag får en social, personlig kontakt med honom, nästan fäller en tår, tappar två tår, får får får...nä gås får sås

äsch, vad scenat det lät.

Antar att du menar "In Absentia"? :)

Out Absentia är väl en samling med rare-outtakes etc?

Håller dock med om att alla PT-skivor ger mig gåshud.

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

krävs ganska mycket för att jag ska fysiskt berörd av musik bara för att den är väldigt bra, antar att fjärilar i magen inte räknas.

ren gåshud kan jag få av väldigt bra kompositioner. de flesta av porcupine trees skivor berör mig ofta på det sättet att dom är väldigt bra skrivna. (deadwing, out absentia, lightbulb sun, fear of a blank planet). även plattorna frances the mute och bedlam in goliath av mars volta ger mig väldigt lätt ankpäls. grymma skivor. finns nog en hel del andra artister till som jag inte nämner nu

brukar mest bli rörd av musik som jag kan anknyta till mitt eget liv och egna erfarenheter. en hel del av nick drakes texter berör mig väldigt mycket och jag blir väldigt lätt rörd när jag lyssnar på honom, speciellt plattan pink moon men också five leaves left. han träffar ofta mitt i prick på saker som är både jobbigt och roligt för mig och ibland känns det som om vi har lite anknytning till varandra då han sjunger om saker jag själv skulle kunna tänka mig att sjunga om. en hel del av dom sociala situationer och känslor han skriver om passar in på mitt eget liv. det gör att jag får en social, personlig kontakt med honom, nästan fäller en tår, tappar två tår, får får får...nä gås får sås

äsch, vad scenat det lät.

Antar att du menar "In Absentia"? :)

Out Absentia är väl en samling med rare-outtakes etc?

Håller dock med om att alla PT-skivor ger mig gåshud.

den innehåller extendedversioner från in absentia som är helt fantastiska. även låtar som imogen slaughter och wet ribbon är ju riktigt fina. sätter numera out-a högre rankat än in-a men både är väldigt, väldigt bra rent kompositionsmässigt. favoritlåten just nu är väl chloroform, från bonusdisken på in-a och spår nummer 10 på out-a. :)

Nivå 0 · Nykomling
Så grym låt. Får rysningar efter ca 2.30.
Nivå 0 · Nykomling

Escape-Craig Armstrong.

Lux Aeterna-Clint Mansell.

annars är jag svag för säckpipor och många låtar i krigs filmer,tex menige ryan och black hawk down har ett par fina stycken.

Nivå 0 · Nykomling

Bullet For My Valentine - End of Days

Får rysningar av att den är så j*vla bra!

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Fix you av coldplay ger mig rocketfur också

Lyssnade på live-versionen idag och..

Jag har inte riktigt tagit den som någon "speciellt" bra låt, men efter att jag har hört live-versionen har jag ändrat åsikt.

Den är sjukligt vacker.

Men samtidigt undrar jag; Varför har jag inte insett det förrän jag hörde live-versionen?

Nivå 0 · Nykomling

Brukar rysa mest på 0:18,och till 0:26 av den här låten.

Den här också,på 0:26 :P

Senast ändrad:

22 May 2009
Nivå 0 · Nykomling

Eminem - stan.

Eminem - beautiful.

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Escape-Craig Armstrong.

Lux Aeterna-Clint Mansell.

annars är jag svag för säckpipor och många låtar i krigs filmer,tex menige ryan och black hawk down har ett par fina stycken.

Oja. Lux Aeterna!

Även Reqiuem for a Tower. (Typ längre version av Lux, du borde lyssna)

Nivå 0 · Nykomling

Princess of the Night med Saxon. När Biff börjar sjunga är det en totalt magisk känsla. Och texten är så sjukt känslofull men brutal.

Nivå 0 · Nykomling
23 May 2009
Nivå 0 · Nykomling

Valfri låt med Sigur Ros.

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Valfri låt med Sigur Ros.

Det finns alltså fler som har hört dom. =D

Nivå 0 · Nykomling

Caroline af Ugglas - Snälla, snälla

Nivå 0 · Nykomling

(kan på piano XP )

(har försökt lära mig på piano men man behöver inte vara p/f15 för att se att den e omöjlig -.-' man måste ju lixom ha perfekt hand kontroll, perfekt hastighet och kanske en eller två extra händer =/ )

Arvo Pärt - Fur Alina

(gillat sen jag var liten XP )

Senast ändrad:

24 May 2009
Nivå 0 · Nykomling

Requiem for a Dream by Clint Mansell

När jag ligger på dödsbädden kommer jag lyssna på denna.

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Den är riktigt j*vla epic.
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Fix you av coldplay ger mig rocketfur också

Bättre

25 May 2009
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Som jag skrev innan.

Requiem for a tower är en längre version. Bättre enligt mig.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in