💬
Logga in
Fuska.se

Banningstid

33 svar · startad

Nivå 9 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Han har faktiskt rätt det han sa över mig.

Men ändå! Klart och tydligt i reglerna. FÅR EJ HA SAMMA IP ( eller nåt xD )

synd då kan ju inte syskon ha varsin användare på fuska.se på samma dator :( utan måste dela på en för att inte bli bannade.

Nivå 9 · Veteranfuskare

§9 - Användare

Varje person får endast ha en användare. Vid registrering samt vid inställning av kön och ålder så skall korrekta uppgifter uppges, användaren som inte gör detta riskerar varning eller avstängning. Vill du byta namn så kan du göra detta under "Mina inställningar" och "Byt visningsnamn". När du registrerar dig på Fuska så måste du aktivera din användare inom 48 timmar via det e-postmeddelande som vi skickar till dig. Annars kommer din användare automatiskt att tas bort. Vid avstängning/radering av en användare så blir alla användarens tillhörigheter låsta och/eller raderade. Tillhörigheter kan vara inlägg, FuskaMynt och inskickade fusk.

14 Jun 2009
Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

§9 - Användare

Varje person får endast ha en användare. Vid registrering samt vid inställning av kön och ålder så skall korrekta uppgifter uppges, användaren som inte gör detta riskerar varning eller avstängning. Vill du byta namn så kan du göra detta under "Mina inställningar" och "Byt visningsnamn". När du registrerar dig på Fuska så måste du aktivera din användare inom 48 timmar via det e-postmeddelande som vi skickar till dig. Annars kommer din användare automatiskt att tas bort. Vid avstängning/radering av en användare så blir alla användarens tillhörigheter låsta och/eller raderade. Tillhörigheter kan vara inlägg, FuskaMynt och inskickade fusk.

Varje person, ja. Det står inte något om att man ska dela på ett j*vla IP-nummer

Nivå 9 · Veteranfuskare

ja. Det är det jag villa få upp att det är så.

Alltså ett svar till thug4life

Nivå 13 · Mästerfuskare
↗ till inlägget

Varje person, ja. Det står inte något om att man ska dela på ett j*vla IP-nummer

mm, men många har kört med den stilen för att täcka sin dubbelanvändare så moddarna och admin tar bort alla användare med samma IP-oavsett (this is the real life, inte nått som står i några j*vla regler). och jag tror att att även om det skulle visa sig att det är två syskon så skulle de inte göra nått åt saken eftersom av min erfarenhet så är moddarna och admin på det här forumet väldigt omotiverade till att rätta till sina misstag.
Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

mm, men många har kört med den stilen för att täcka sin dubbelanvändare så moddarna och admin tar bort alla användare med samma IP-oavsett (this is the real life, inte nått som står i några j*vla regler). och jag tror att att även om det skulle visa sig att det är två syskon så skulle de inte göra nått åt saken eftersom av min erfarenhet så är moddarna och admin på det här forumet väldigt omotiverade till att rätta till sina misstag.

Jo, det verkar så, imo.

1 Jul 2009
Nivå 1 · Novis

Hur blir det då om man har syskon och de vill också ha en användare på fuska.se?

Nivå 16 · Legendfuskare

Det är svårt för oss mods att veta också men det är självklart tillåtet, men lite tur så kan admin fixa nåt slags system för det.

Nivå 13 · Mästerfuskare
↗ till inlägget

Hur blir det då om man har syskon och de vill också ha en användare på fuska.se?

prata med admin först och skicka bildbevis etc om han kräver det - om du tycker det är ok såklart.
2 Jul 2009
Nivå 1 · Novis

Alldrig, om mina syskon vill ha ett konto på fuska.se tänker jag inte kontakta Admin? Jag kan ju inte hindra de att skapa ett konto...

Lite sunt förnuft får det vara. Plus det har ju inte varit något problem tror jag? Eftersom säkert över 100 olika användare har syskon och har ett varsitt konto.

En annan fundering nu...

Vad händer om man visar fuska.se för en kompis hemma hos sig och kompisen vill registrera sig på fuska.se från min dator?

6 Jul 2009
Nivå 10 · Veteranfuskare Moderator
↗ till inlägget

Vad händer om man visar fuska.se för en kompis hemma hos sig och kompisen vill registrera sig på fuska.se från min dator?

Antagligen ingenting. Om nu inte(din "kompis") bestämmer sig för att bara vara aktiv på fuska.se på din dator.

Senast ändrad:

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Inget?

Då blir det ju 2 användare?
Nivå 10 · Veteranfuskare Moderator
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Inget?

Då blir det ju 2 användare?

Självklart.

Men han kommer väl inte sitta framför House's dator när han är på fuska.se? Utan antagligen så sitter han på sin dator och därmed skrivs hans inlägg ifrån ett annat IP i fortsättningen.

Nivå 13 · Mästerfuskare

det är som att alla som använder samma allmänna datorer och är inloggade på fuska skulle bli bannade.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in