💬
Logga in
Fuska.se

Update Class Vb.net

33 svar · startad

Nivå 2 · Novis
Trådstartare #1

Hej!

Jag behöver en Update Class till VB.NET. Jag vill ha den till min nya webbläsare. Så när form1 laddas så ska den söka efter nya uppdateringar och ifall den hittat så kommer det en msgbox ("Theres new update available!")

Snälla någon jag hittar inte en update class :(

Jag har provat att googla.

Senast ändrad:

22 Jul 2009
Nivå 1 · Novis

Vet inte vad du ska ha de till, men kanske denna?

http://www.planet-source-code.com/vb/scrip...4&lngWId=10

23 Jul 2009
Nivå 2 · Novis
Trådstartare #3
↗ till inlägget

Vet inte vad du ska ha de till, men kanske denna?

http://www.planet-source-code.com/vb/scrip...4&lngWId=10

Jag vet inte hur man sätter ihop allt :S Det finns ingen knapp, textfält i den där koden. Det jag menar är en VB.NET elr VB6 form med text / knapp som pingar :rolleyes:

24 Jul 2009
Nivå 1 · Novis

Vanligtvis brukar man pinga via dos eller hur? Då kan du kolla den här tråden som just handlar om att exekvera/köra dos kommandon med VB. http://www.control.com/thread/1026213519

Nivå 2 · Novis
Trådstartare #5
↗ till inlägget

Vanligtvis brukar man pinga via dos eller hur? Då kan du kolla den här tråden som just handlar om att exekvera/köra dos kommandon med VB. http://www.control.com/thread/1026213519

Det funka inte :( Jag kopierade allt som stog i kodet och ändra till min egen men det gick inte :S

Kan du inte skriva om den där kodet så den pingar textbox1.text? Så kan jag göra resten.

Senast ändrad:

25 Jul 2009
Nivå 1 · Novis

http://www.dreamincode.net/forums/showtopic22395.htm

Där finns ett kodexempel första svaret tror jag du kan prova.

Annars kan du använda Shell kommandot.

shell "ping 123.456.789.99"

Senast ändrad:

Nivå 2 · Novis
Trådstartare #7
↗ till inlägget

http://www.dreamincode.net/forums/showtopic22395.htm

Där finns ett kodexempel första svaret tror jag du kan prova.

Annars kan du använda Shell kommandot.

shell "ping 123.456.789.99"

Joo jag lärde mig hur jag pingar på förra länken du gav mig men det jag behövde hjälp med att var t.ex shell ("ping 127.0.0.1" + textbox1.text + "-l" + "-n") Men jag kan inte få den att funka då jag får ett meddelande där den säger att ping.exe / ping är inte ett giltigt program. Kan du inte skriva samma kod där du gör med textboxs?

Textbox1 = Vilken IP man ska pinga.

Textbox2 = Hur många bytes

Textbox3 = Hur många threads ( Hur många rutor )

Kan du göra så? :rolleyes:

Nivå 1 · Novis

Det är väl bara att sätta in TextBox1.Text i stället för IPn i mitt exempel. Men jag tar och fixat ett "exempel" om hur det kan se ut.

Edit:

Jag skapade ett enkelt program i VB.NET nu, den pingar ett IP, lägg in en textbox samt en knapp. Sedan skriver du följande kod:

Public Class Form1

Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
        Dim PingVar As String

PingVar = TextBox1.Text
        PingVar.Trim()

If PingVar = "" Then
            MsgBox("Det här fältet kan inte vara tomt för att programmet ska funka!")
        Else
            Shell("ping " + TextBox1.Text + "-t")
        End If
    End Sub
End Class

Senast ändrad:

Nivå 2 · Novis
Trådstartare #9
↗ till inlägget

Det är väl bara att sätta in TextBox1.Text i stället för IPn i mitt exempel. Men jag tar och fixat ett "exempel" om hur det kan se ut.

Edit:

Jag skapade ett enkelt program i VB.NET nu, den pingar ett IP, lägg in en textbox samt en knapp. Sedan skriver du följande kod:

Public Class Form1

Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
        Dim PingVar As String

PingVar = TextBox1.Text
        PingVar.Trim()

If PingVar = "" Then
            MsgBox("Det här fältet kan inte vara tomt för att programmet ska funka!")
        Else
            Shell("ping " + TextBox1.Text + "-t")
        End If
    End Sub
End Class

Det var ju så jag gjorde men jag får ett error meddelande. "Kan inte hitta filen"

26 Jul 2009
Nivå 1 · Novis

Du använder VB.NET? Kan du pinga genom att öppna cmd och skriv ping ipn

Nivå 2 · Novis
Trådstartare #11
↗ till inlägget

Du använder VB.NET? Kan du pinga genom att öppna cmd och skriv ping ipn

Ja jag använder VB.NET

Ja jag kan pinga genom att öppna cmd och skriva ping ipn.

Det funkade att göra såhär: shell ("ping ***.***.***.*** -l -t 9999") men det jag inte fick att funka var att man själv

kunde välja vilket ip man vill pinga och hur många bytes. Kan du inte göra en vb project. Alltså inte ett stort bara med en textbox och en knapp som pingar sen ladda upp?

Nivå 1 · Novis

Min kod som jag postade ovan funkar. Försök pinga din egen ip, du hittar din ip på www.dinip.se, kan vara att du skrivit en okorrekt ip.

Nivå 2 · Novis
Trådstartare #13

Om jag tar bort

"-l"

så går det men om den är kvar så funkar det inte :S

det kommer då en cmd ruta men det står inget på den. Och som titel står det typ "C:/*****/documents/visual studio 2008/projects/" och sånt.

27 Jul 2009
Nivå 2 · Novis
Trådstartare #14

Inga svar?

29 Jul 2009
Nivå 1 · Novis

Funkar ditt ping kommando med "-l" i CMD?

Nivå 2 · Novis
Trådstartare #16
↗ till inlägget

Funkar ditt ping kommando med "-l" i CMD?

Ja, det fungerar. Men man måste skriva såhär på cmd för det ska fungera "ping 127.0.0.1 -l 9999" annars går det inte. Jag prova skriva "9999" i VB men det hände samma sak.

Senast ändrad:

Nivå 1 · Novis

Testa använda en annan IP än 127.0.0.1

Nivå 2 · Novis
Trådstartare #18
↗ till inlägget

Testa använda en annan IP än 127.0.0.1

Jag har testat.

Nivå 1 · Novis

"Jag har testat..." ...och... Vad blir resultatet?

Nivå 2 · Novis
Trådstartare #20
↗ till inlägget

"Jag har testat..." ...och... Vad blir resultatet?

Samma sak. Det kommer en blank cmd upp och som titel står det vart själva programmet ligger, ungefär såhär "C:/users/****/documents/Visual Studio 2008/projects/mittproject/bin/debug/mittproject.exe"

Sen efter 1-2 sekunder går rutan bort. Inget felmeddelande eller något.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in