Hitta något som du tycker är kul...
Jag har själv (haft) samma problem. Jag satt väldigt mycket ett tag, jag spelade nämligen Travian. Jag blev väldigt duktig, spelade på elitnivå, jag var inte beroende av spelet, men kontot var beroende av mig. Det blev som ett barn för en föräldrar. Spelade jag inte, gick kontot i graven och trupper svalt o.s.v. En äcklig känsla.
Nu i slutet av skolan slutade jag med Travian. Jag lämnade kontot frivilligt p.g.a scripting, slutade mitt jobb som moderator på deras forum och slutade helt med Travian.
Frihet
Det ordet kan beskriva den känslan jag hade.
Det du behöver göra är att komma ifrån, sluta få behovet. Jag har testat Wow, och ja, man fastnar.
Hitta det du tycker är kul. Sitt inte och tänk: "Vad är kul", gå och gör något, efter ett tag vet du om det känns rätt eller inte. Jag hittade min grej: Arbete. Jag snickrade lite, det var underbart. Det var tyst (Förutom musiken från hörselskydden och slagen från hammaren), ingen pratade, du behövde inte säga något, inget begär. Jag älskar lugn. Något annat som verkligen rensar tankarna är motion, tro det eller ej, men motion i alla former är underbart. Om du bor i sta'n, försök komma ut i skogen, ta på dig löparskorna eller cykla, spring så långt du känner för, inga tider att passa (VIKTIGT), bara spring som du vill, ha inget mål.
Om du inte gillar springa/cykla kan du ju testa, som ovan: moped/cross... Du kan... Klippa gräs, leka med barbies, bygga med lego. Jag vet inte, men något hittar du.
Det är steget från datorn som är det viktigaste.