NO
Villket Ämne.
Är lite 50/50 mellan Fy och Ma, men just nu Fy.
↗ till inläggetUsch, propagandalektioner.Samhälle
F.ö. kanske "Geologi" borde ersättas med ett ämne som alla har, teknik?
↗ till inläggetÄr lite 50/50 mellan Fy och Ma, men just nu Fy.
↗ till inläggetUsch, propagandalektioner.Samhälle
F.ö. kanske "Geologi" borde ersättas med ett ämne som alla har, teknik?
Propaganda? Snarare om hur samhället ser ut och fungerar idag.
↗ till inläggetHahaha nej. Det är en glorifiering av samhället och hur det fungerar idag. "Sverige är demokratiskt", "alla är lika inför lagen", "Sverige är en rättsstat" , "kapitalismen är det enda bra och rätta" etc etc. Listan kan göras lång.Propaganda? Snarare om hur samhället ser ut och fungerar idag.
Kemi är bästa ämnet, tveklöst, man får reda på hur allting verkligen funkar in i minsta detalj. (Ok det finns ju kvantfysik som är ännu mer precist.)
↗ till inlägget↗ till inläggetHahaha nej. Det är en glorifiering av samhället och hur det fungerar idag. "Sverige är demokratiskt", "alla är lika inför lagen", "Sverige är en rättsstat" , "kapitalismen är det enda bra och rätta" etc etc. Listan kan göras lång.Propaganda? Snarare om hur samhället ser ut och fungerar idag.
Jag vet inte vad ni har för samhällskunskap men på våran diskuterar vi fördelar och nackdelar med alla system, även demokratins fördelar och demokratins nackdelar. Samt kapitalismen nackdelar och fördelar.
Samhälle/Historia var mina favoritämnen i ettan på gymnasiet dock kommer jag inte ha de något mer, det är ju dock mitt val ^^ .
↗ till inläggetJa men att lära ut så falska saker som att Sverige skulle vara en demokrati eller en rättsstat när t.ex. en monark inte kan få en påföljd är fan i mig propaganda och lögner.Jag vet inte vad ni har för samhällskunskap men på våran diskuterar vi fördelar och nackdelar med alla system, även demokratins fördelar och demokratins nackdelar. Samt kapitalismen nackdelar och fördelar.
Jag älskar Geografin och Historia/religion fast jag är Ateist XD Jag tycker om att läsa bullshiten om alla religioner bara :3
↗ till inläggetAtt vara religiös och att vara ateist är absolut inte varandras motsatser så jag förstår inte varför du blandar in ateism, finns många religioner som går ut på ateism och speciellt då personkulter.Jag älskar Geografin och Historia/religion fast jag är Ateist XD Jag tycker om att läsa bullshiten om alla religioner bara :3
Historia.
↗ till inläggetMatematikens värld besegrar allt!
NO
↗ till inläggetJa men att lära ut så falska saker som att Sverige skulle vara en demokrati eller en rättsstat när t.ex. en monark inte kan få en påföljd är fan i mig propaganda och lögner.
Finns det något annat land som är en fungerande demokrati då, min vän?
Fysik.
↗ till inlägget↗ till inläggetJa men att lära ut så falska saker som att Sverige skulle vara en demokrati eller en rättsstat när t.ex. en monark inte kan få en påföljd är fan i mig propaganda och lögner.
Enligt honom, nej.
Jag lägger till psykologi och religion till min lista över roliga ämnen.
↗ till inlägget↗ till inläggetJa men att lära ut så falska saker som att Sverige skulle vara en demokrati eller en rättsstat när t.ex. en monark inte kan få en påföljd är fan i mig propaganda och lögner.
förmodligen inte enligt han. dock kan man tillägga att enligt undersökningar sverige är värdens mest demokratiska land. och att en monark inte kan få en påföljd försämrar inte de faktum att landet är en demokrati eller rättsstat, det gör bara landet en smula konservativt. se de lite som en diplomatisk immunitet.
och för att svara på frågan, engelska lätt. så härligt ämne
Engelska helt klart
Matte!
↗ till inläggetAbsolut inte. Demokrati kan aldrig fungera som vi blir lurade att den fungerar.Finns det något annat land som är en fungerande demokrati då, min vän?
Sverige är världens mest demokratiska land, och vi kan ju ta omröstningen om vänster eller högertrafik som exempel då vi fick högertrafik fastän majoriteten röstade för vänstertrafik, visst omröstningen var rådande, men ändå, vad fan är det för demokrati? Folket vill en sak och får en annan.
Sedan har vi indirekt demokrati så jag förstår inte hur man kan tycka att Sverige är mer demokratiskt än länder med direktdemokrati, problem som vi kan se av indirekt demokrati är lagar som FRA och IPRED-2, lagar som påverkar folket och deras integritet så mycket ska man fan i mig ha en folkomröstning om.
ALLA folkomröstningar förutom riksdagsvalet och grundlagsändringar är rådgivande, vad fan är det för demokrati?! Om vi är världens mest demokratiska land så existerar ingen demokrati i världen!
↗ till inläggethahahhahahah du måste vara världens bästa registrerade forums-användareRELIGION! :mellow:
Engelska eller Bild