↗ till inläggetJag vägrar åka kollektivtrafik.
↗ till inläggetFörstår inte hur du kan ha fått för dig att jag sagt att jag endast gör saker om jag kan få skjuts med bil.
Behöver bara hoppa tillbaka till en av mina första posts i tråden för att hitta;
"Vanligtvis går jag till vänner, skola, whatever, bra för kroppen. Cyklar när snön är borta, men är det långa avstånd ber jag eventuellt om skjuts istället"
De ovanstående citaten skulle ju kunna vara en anledning. Men det du lämnade i ditt egna citat var ju att du sa att du bor nära innerstan, vilket betyder att ni har väldigt bra förbindelser plus relativt billig lokaltrafik (förutsatt att ni bor nära Stockholms innerstad). Du sa också detta i samma inlägg:
Till att börja med undrar jag hur din far eller mor kör, om de inte behöver stanna för rött ljus lika ofta som bussen =Sär det långa avstånd ber jag eventuellt om skjuts istället för att stå och huttra vid någon busstation ute i kylan för att sedan spendera 30+ min med att bussen ska stå stilla vid stoppljus och liknande 60% av tiden (bor nära innerstan)
I vart fall, om du nyss tyckte att det va långt att gå till och från busshållplatsen och bor nära innerstan, så kan det ju inte vara mer än kanske 1 km till busshållplatsen...i extrema fall. Så när du säger att du "går jag till vänner, skola, whatever" så antog jag att du har under 1 km till de sakerna, efter som du sa att de va långt att gå till en busshållplats, eller iaf inte över en 2 km.
Soad_token