↗ till inläggetJa? Det är positivt. Det du måste lära dig, lille pöjk, är att bussar är privilegium, inte någon rättighet när du inte kan kan på något annat sätt.Du låter nästan som om det vore positivt att åka buss. :angry:
Hur Kommer Du Till Skolan?
↗ till inläggetEftersom du har alternativet att cykla, bli skjutsad, åka taxi och lite till så tvingas du inte åka buss.Jag skulle behöva gå upp halv fem och gå en mil till skolan om jag inte åkte buss, och jag har skolplikt, så ja, jag tvingas åka buss. :mellow:
Jag går 2 km eller nåt liknande ;:
Går elr cyklar
Teleport.
cyklar eller tar buss
↗ till inlägget↗ till inläggetDu låter nästan som om det vore positivt att åka buss. :angry:
Ja? Det är positivt. Det du måste lära dig, lille pöjk, är att bussar är privilegium, inte någon rättighet när du inte kan kan på något annat sätt.
I lol'd. Ja, bussar är bra, men jag tyckte bättre om att gå 1,5 km till Welandersborg än att åka buss ca 1 mil till Freja.
↗ till inläggetTänkte anmäla först, men sen... Om man anmäler roliga saker så blir fuska trist. :)Teleport.
Jag går i tio minuter, väntar fem minuter på bussen och åker sedan buss i en halvtimme.
↗ till inlägget^Jag går i tio minuter, väntar fem minuter på bussen och åker sedan buss i en halvtimme.
Fast jag åker buss i en timme istället för en halvtimme.
Går 1.5 km.
Moped!
Cykel och bil.
Moped!
↗ till inläggetÅker skolbuss (Turistbussar B) ) eller vanliga bussen + gå 500 m :)
Vad menar du? Som jag har förstått det bor du i Månsarp. Jag är ganska säker på att den vanliga bussen stannar precis utanför skolan om du åker ifrån Månsarp.
Jag åker buss, fast nu när jag ska hoppa av min gymnasielinje och praktisera i ett år så
vette fan hur jag gör.
just nu när jag Praoar så ibland åker jag med Pappa eller mamma beror på vem som kör och imorrgon ska jag åka buss ska gå upp klockan 6 :(
går :D :D 2 meter
Buss/Moped
↗ till inläggetMjo, men den stannar nere i Norrahammars centrum. 25an går ifrån Månsarp. 28an går upp vid Torsvik och sen till skolan. Fast den går inte ifrån Månsarp.↗ till inläggetÅker skolbuss (Turistbussar B) ) eller vanliga bussen + gå 500 m :)
Vad menar du? Som jag har förstått det bor du i Månsarp. Jag är ganska säker på att den vanliga bussen stannar precis utanför skolan om du åker ifrån Månsarp.
Olikt,
Sommar: Cykel/Moped(Brosan skjutsar mig)/Bil
Vinter: Cykel/Bil
GÅR ALDRIG!!!!