💬
Logga in
Fuska.se

Hur Kommer Du Till Skolan?

495 svar · startad

↗ till inlägget

Du låter nästan som om det vore positivt att åka buss. :angry:

Ja? Det är positivt. Det du måste lära dig, lille pöjk, är att bussar är privilegium, inte någon rättighet när du inte kan kan på något annat sätt.
↗ till inlägget

Jag skulle behöva gå upp halv fem och gå en mil till skolan om jag inte åkte buss, och jag har skolplikt, så ja, jag tvingas åka buss. :mellow:

Eftersom du har alternativet att cykla, bli skjutsad, åka taxi och lite till så tvingas du inte åka buss.
21 Sep 2009

Jag går 2 km eller nåt liknande ;:

24 Sep 2009

Går elr cyklar

Teleport.

cyklar eller tar buss

↗ till inlägget
↗ till inlägget

Du låter nästan som om det vore positivt att åka buss. :angry:

Ja? Det är positivt. Det du måste lära dig, lille pöjk, är att bussar är privilegium, inte någon rättighet när du inte kan kan på något annat sätt.

I lol'd. Ja, bussar är bra, men jag tyckte bättre om att gå 1,5 km till Welandersborg än att åka buss ca 1 mil till Freja.

↗ till inlägget
Teleport.
Tänkte anmäla först, men sen... Om man anmäler roliga saker så blir fuska trist. :)

Jag går i tio minuter, väntar fem minuter på bussen och åker sedan buss i en halvtimme.

25 Sep 2009
↗ till inlägget

Jag går i tio minuter, väntar fem minuter på bussen och åker sedan buss i en halvtimme.

^

Fast jag åker buss i en timme istället för en halvtimme.

Senast ändrad:

Går 1.5 km.

Moped!

30 Sep 2009

Cykel och bil.

1 Oct 2009
Moped!

↗ till inlägget

Åker skolbuss (Turistbussar B) ) eller vanliga bussen + gå 500 m :)

Vad menar du? Som jag har förstått det bor du i Månsarp. Jag är ganska säker på att den vanliga bussen stannar precis utanför skolan om du åker ifrån Månsarp.

Jag åker buss, fast nu när jag ska hoppa av min gymnasielinje och praktisera i ett år så

vette fan hur jag gör.

just nu när jag Praoar så ibland åker jag med Pappa eller mamma beror på vem som kör och imorrgon ska jag åka buss ska gå upp klockan 6 :(

Senast ändrad:

går :D :D 2 meter

Senast ändrad:

7 Oct 2009

Buss/Moped

Knark
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Åker skolbuss (Turistbussar B) ) eller vanliga bussen + gå 500 m :)

Vad menar du? Som jag har förstått det bor du i Månsarp. Jag är ganska säker på att den vanliga bussen stannar precis utanför skolan om du åker ifrån Månsarp.

Mjo, men den stannar nere i Norrahammars centrum. 25an går ifrån Månsarp. 28an går upp vid Torsvik och sen till skolan. Fast den går inte ifrån Månsarp.

Senast ändrad:

Olikt,

Sommar: Cykel/Moped(Brosan skjutsar mig)/Bil

Vinter: Cykel/Bil

GÅR ALDRIG!!!!

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in