💬
Logga in
Fuska.se

Ta Inte Vaccinet Mot Svininfluensan

723 svar · startad

Nivå 16 · Legendfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Självklart kan all medicin döda dig. Vi har fortfarande aldrig sagt något om Voltaren och om det är farligare än det de botar. Våran slutsats är att vaccinet inte är värt att ta. Slutsatsen 1976 blev att vaccinet var farligare än influensan och det ser ut att bli samma denna gången också.

I princip all medicin kan potentiellt vara farligare än vad de skall bota. (Utom om sjukdomen är en sådan som har i princip garanterad dödlighet såklart). Om man inte vill ta vaccinet för att de kan vara farligt så skall man inte använda medicin alls.

Anledningen att jag inte tar vaccinet är inte för att det är farligt, utan för att det är farligare än svininfluensan. Har som sagt aldrig haft problem med en influensa förut.

↗ till inlägget
Fast tar du vaccinet kan du bli sjuk en gång, sen är du immun mot den. Biverkningar finns i allting for crying out loud.
Vaccinet har en del permanenta biverkningar medans svininfluensan gör dig sjuk en gång och sedan blir man immun av immunförsvaret.

http://www.youtube.com/watch?v=uR5p_bD3uLc

Här har ni något som kan hända när man får svininfluensan.

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Vaccinet har en del permanenta biverkningar medans svininfluensan gör dig sjuk en gång och sedan blir man immun av immunförsvaret.

Som till exempel?

Nivå 12 · Mästerfuskare
↗ till inlägget

Anledningen att jag inte tar vaccinet är inte för att det är farligt, utan för att det är farligare än svininfluensan. Har som sagt aldrig haft problem med en influensa förut.

Så då tar du inte alvedon, eftersom det är farligare än huvudvärk? Eller någon medicin alls, eftersom den kan vara farligare än sjukdomen?

Nivå 16 · Legendfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Som till exempel?

Det som TekkenWarrior länkade i inlägget innan dig till exempel. Olika sorters förlamningar som gör en rullstolsbunden resten av livet. Kommer antagligen dyka upp fler senare när fler fått vaccinet.

↗ till inlägget
Så då tar du inte alvedon, eftersom det är farligare än huvudvärk? Eller någon medicin alls, eftersom den kan vara farligare än sjukdomen?
Jag tror aldrig jag haft nån noterbar huvudverk, men om jag får en riktigt jobbig tar jag antagligen en alvedon.

edit: jo jag har föresten fått alvedon av skolsköterskan några gånger.

Som det ser ut nu anser jag att vaccinet är farligare än sjukdomen. Och eftersom sjukdomen ändå är så ofarlig så är det ingen idé att ta vaccinet. Har som sagt aldrig vaccinerat mig mot den vanliga influensan och om ni andra inte gjort det behöver ni inte detta heller.

Senast ändrad:

25 Oct 2009
Nivå 6 · Fuskare

Vet inte om det redan tagits upp men 2 st i sverige dog av vaccinet, eller det tros så..

Vet inte heller om någon länkat till detta , men men..

Efter att tagit vaccinet

Senast ändrad:

Nivå 3 · Lärling

jag ska ta vaccinet men fan om jag dör!

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Vet inte om det redan tagits upp men 2 st i sverige dog av vaccinet, eller det tros så..

Vet inte heller om någon länkat till detta , men men..

Efter att tagit vaccinet

fet synd för henne:(
26 Oct 2009
Nivå 3 · Lärling

Jag ska ta det >:)

Hoppas jag inte hör till någon av de färre en 10 000 :o

Jag slängde lappen när jag fick den, inte ett dugg rädd för s-influensan.

Senast ändrad:

Nivå 7 · Fuskare

Ska vaccinera mej.

27 Oct 2009
Nivå 10 · Veteranfuskare

Vi kommer få vaccinering i skolan lawl.

Nivå 16 · Legendfuskare
↗ till inlägget

Vi kommer få vaccinering i skolan lawl.

Det är inget obligatoriskt. Vi får också vaccin i skolan om vi vill.

Tänker inte ta det

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Tänker inte ta det

Du är 11 år, jag är 100% säker på att dina föräldrar kommer få dig att ta den. Detsamma gäller alla andra mindreåriga som säger att dom inte kommer ta det. Det är fortfarande era föräldrar som bestämmer över er.
Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Tänker inte ta det

Du är 11 år, jag är 100% säker på att dina föräldrar kommer få dig att ta den. Detsamma gäller alla andra mindreåriga som säger att dom inte kommer ta det. Det är fortfarande era föräldrar som bestämmer över er.

Jag kommer inte att ta den och mina föräldrar respekterar mitt beslut.
Nivå 16 · Legendfuskare

Om era föräldrar vill att ni tar det kan ni säga att den vanliga influensan är farligare än svininfluensan (som ni förmodligen aldrig vaccinerat er mot) och att vaccinet har dödat mer svenskar än svininfluensan eller visa denna tråden för dem.

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Tänker inte ta det

Har haft lite korta diskussioner med mina föräldrar om just detta.

Jag är emot Alla mediciner, även ipren, alvedon o.s.v. Sjukdomar finns för att sortera ut de svaga människorna, ha ihjäl dem, så att enbart de starka människorna överlever och kan föröka sig, och på så sätt förbättra generna och få bättre och bättre människor. Idag går utveckligen både bakåt och framåt, vi får svagare människor, men också starkare.

Det är naturligt att sjukdomar har ihjäl folk, det är meningen med sjukdomarna.

Jag vägrar alltså ta vaccinet, men jag har ingen som helst rätt att bestämma det... Varför får jag inte själv äga min kropp? Trodde människan var fri, men nej, inte förräns man är myndig.

Någon som kan någon paragraf i Sveriges Rike Lag som säger något om detta? :/

Nivå 13 · Mästerfuskare
Trådstartare #299

Femte svensken död av vaccinet, 5-2 till vaccinet:

länk.

Ska se om jag kan kolla upp nått om det där med lagen.

Senast ändrad:

Nivå 16 · Legendfuskare
↗ till inlägget

Jag vägrar alltså ta vaccinet, men jag har ingen som helst rätt att bestämma det... Varför får jag inte själv äga min kropp? Trodde människan var fri, men nej, inte förräns man är myndig.

Någon som kan någon paragraf i Sveriges Rike Lag som säger något om detta? :/

Antagligen anser Sveriges Rikes Lag att dina föräldrar kan ta hand om dig bättre än vad du kan. Om man inte har maktgalna hjärntvättade föräldrar så borde en kort diskussion angående hur ofarlig influensan är samt riskerna med vaccinet få dem att säga nej till din vaccination.

Senast ändrad:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in