↗ till inlägget
↗ till inlägget
Jag får nog allting, men jag vill inte ha nåt :P Tänker lite för mycket på familjens ekonomi.
De påpekar ibland "Du kanske vill ha en ny X" men så svarar jag att det är onödigt att slösa pengar och att den jag redan har är bra.
Rätt så skönt läge. Men andras födelsedagar kanske är lite roligare än mina eftersom jag inte vill ha nåt^^
Här pratar vi ren bortskämmdhet (?).
Själv så betalar jag nästan allt själv. Förutom då på mina födelsedagar och julafton. Jag får månadspeng, och inget mer. Vill jag ha t.ex en film så säger de: -"Använd din månadspeng!".
Bortskämd är man först när man accepterar det enligt mig. WASD låter minst bortskämd av alla här...
Får mat och husrum, räcker gott och väl för mig.. Arbetar väl in det också iochförsig, blir ju en del arbete på gården, inte minst på sommaren, så det går nog jämt ut. Min syster som dock inte gör något är det lite värre med.
Kommer enbart önska mig SAOL och Sveriges Rikes Lag i födelsedagspresent, så där förlorar familjen inte mycket på mig heller...
Mår dåligt om jag måste ha skjuts någonstans, eftersom Mamma/Pappa måste köra runt på mig då, det kostar ju både tid och pengar, så jag föredrar att åka moped.
Att vara bortskämd är när någon annan ger en saker osv. ofta. Om nu WASD tar emot dem eller inte, spelar ingen roll. "De påpekar ibland "Du kanske vill ha en ny X""; då skämmer ju föräldrarna bort honom, och det är ingenting han kan göra åt.
Definiera "Bortskämd". Ja, då kanske man får det du menar, men den vanliga formen av "bortskämd" är nog just vad vi pratar om här. Som Money skrev "Kan jag få en ny TV?" o.s.v. klassificiseras som bortskämd i vardagen, enligt mig iallafall.