💬
Logga in
Fuska.se

Ta Inte Vaccinet Mot Svininfluensan

723 svar · startad

Nivå 6 · Fuskare Bajare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Det bör nästan vara olagligt att sprida propaganda som skadar allmänheten, som i den här tråden.

Det är olagligt.

Brottsbalken Kap. 16 §15

"Den som genom oriktig uppgift att det föreligger fara för en eller flera människors liv eller hälsa eller för omfattande förstörelse av egendom föranleder onödig säkerhetsåtgärd, döms för falskt larm till böter eller fängelse i högst ett år. "

Aftonbladet har ju skrivit att man går ner i vikt av hamburgare...

http://www.max.se/campaigns.aspx?page=minimizeme

De skrev troligen att man KAN gå ner i vikt av hamburgare. Självklart är det inte hamburgaren i sig som gör att man går ner men ändå lite kul sido fakta (aka off topic) .

Hoppas förresten på att bli vaccinerad de närmsta dagarna :D .

Nivå 16 · Legendfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Svininfluensan är ju inte heller farlig som jag sagt i 40 sidor nu.

Och varför ska vi tro på dig och inte de läkarna som har gått ut och sagt att det är viktigt att ta detta vaccin?

Eftersom alla håller med om att den vanliga influensan är farligare, som inte är så farlig, så är inte svininfluensan heller farlig. Alla läkare håller inte med om att alla ska vaccinera sig.

↗ till inlägget
jag tror mer på dom som håller på med smittskydd/forskning och läkare än vad jag tror på dig.
Det finns flera läkare som tycker vaccinet är dåligt och läkare som ger ut vaccin utan att ta det själva. Jag bara vidarebefordrar vad en del läkare säger.

Senast ändrad:

Nivå 12 · Mästerfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Och varför ska vi tro på dig och inte de läkarna som har gått ut och sagt att det är viktigt att ta detta vaccin?

För att WASD såg på youtube att Svininfluensan inte var farlig, såklart!

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

och som vi alla vet så finns det bara B-skådisar på youtube som hittar på massa konspirationsskit.

Har någon vaccinerat sig än eller?

Nivå 8 · Veteranfuskare

mm.. typ 4 som har skrivit i tråden har redan gjort det. och kan man tänka sig att ingen av dom som skrev har dött! AMAZING SHIT!

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Har någon vaccinerat sig än eller?

Läs i tråden.. Finns flera stycken här, samt nästan 1 miljon till där ute i resterande Sverige.

Nivå 8 · Veteranfuskare

har någon svensk dött av vaccinet tro?

kan någon svara?

Nivå 13 · Mästerfuskare
Trådstartare #489
↗ till inlägget

kan någon svara?

Har sagt det otaliga gånger, läs härifrån och ned:

http://www.fuska.se/forum/index.php?s=&amp...t&p=1615860

Nivå 12 · Mästerfuskare

Kollade precis igenom "källorna". Har du ens läst dom? Antagligen inte.

I samtliga fall så är det fortfarande oklart om de dog till följd av vaccinet. Artiklarna är fyllda av "kan ha ett samband med vaccinet", "läkemedelsverket utreder om det finns ett samband" osv. I en av dom står det till och med "Vi vet ännu inte om det finns något samband, säger Lennart Waldenlind som är docent vid Läkemedelsverket. "

Det finns alltså 0 bekräftade dödsfall av vaccinet. Samtliga fall som misstänks kan ha haft ett samband med vaccinet är hos svårt sjuka eller mycket gamla som borde ha kilat runt hörnet för länge sedan.

Senast ändrad:

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

kan någon svara?

Har sagt det otaliga gånger, läs härifrån och ned:

http://www.fuska.se/forum/index.php?s=&amp...t&p=1615860

Det senaste jag hörde var att inget dödsfall har skett i Sverige p.g.a vaccinet. Om de dödsfallen som "kan" vara vaccinet är mörkade eller inte svarar jag inte på.

↗ till inlägget
↗ till inlägget

Det bör nästan vara olagligt att sprida propaganda som skadar allmänheten, som i den här tråden.

Det är olagligt.

Brottsbalken Kap. 16 §15

"Den som genom oriktig uppgift att det föreligger fara för en eller flera människors liv eller hälsa eller för omfattande förstörelse av egendom föranleder onödig säkerhetsåtgärd, döms för falskt larm till böter eller fängelse i högst ett år. "

Kap. 16 §2

"Den som muntligen inför menighet eller folksamling, i skrift som sprides eller utlämnas för spridning eller i annat meddelande till allmänheten uppmanar eller eljest söker förleda till brottslig gärning, svikande av medborgerlig skyldighet eller ohörsamhet mot myndighet, dömes för uppvigling till böter eller fängelse i högst sex månader."

Även Allmänfarlig vårdslöshet kan komma i fråga.

Haha Sony ligger riset till :D
Nivå 2 · Novis
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Aa, är lite sånna vibbar jag får

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

snälla ni som tror att vaccinet är så jävla farligt. sluta titta på konspirationsfilmer från youtube och sån skit. ta och titta på lite mer officiell information istället.

det verkar som folk har tappat fokus på varför det är vi vaccinerar oss tycker jag...

läste nu från en tidning att just nu ligger en gravid kvinna i 25-års åldern på östra sjukhuset. hennes läge betecknas som allvarligt av läkarna. och det är inte sprutan som är det stora hotet för henne. och nu den senaste tiden så har det kommit in fler och fler rapporter av folk som har blivit smittade i sverige. förut var det fem procent av dom testade positiva. nu är var tredje till var fjärde positiv. detta visar att influensan har blivit mer vanlig...

och enligt socialstyrelsen är en knappt miljon vaccinerade hittills. av dessa har det kommit in knappt 400 fall där biverkningar rapporterats - fast inga allvarliga fall som, förlamningar eller liknande. utan det handlar om blodtrycksfall som har framkallat svminingar och någon allergisk reaktion.

så sluta vara dumma och tro på allt ni läser på internet. och snilleblixten är bara en 0lifer. jag tycker att ni ska prata med någon som är kunnig på detta området. tex. en person som kan det med smittskydd.

Lite fakta från Västra

Götalandsregionen:

334 fall av svininfluensan har bekräftats med grovtagningar i Västra Götaland. tendensen är att allt fler insjuknar.

svininfluensan liknar den influensa som återkommer varje år. vanligaste symptomen är feber, hosta, halsont, ont i kroppen, huvudvärk och trötthet men kan också ge diarre oc kräkningar. viruset A(H1N1)har en ny sammansättning, därför är det ingen som har motståndskraft mot den. vem som helst kan bli smittad och risken är att väldigt många blir sjuka dom närmaste månaderna.

kom ihåg att vi tar vaccinet för att inte smitta andra i vårat samhälle. att inte ta vaccinet mot svininfluensan vore bara dumt. och i norge så är det ganska allvarligt.

det är sann fakta, inte sånt ni kommer hitta på youtube.
↗ till inlägget
↗ till inlägget

snälla ni som tror att vaccinet är så jävla farligt. sluta titta på konspirationsfilmer från youtube och sån skit. ta och titta på lite mer officiell information istället.

det verkar som folk har tappat fokus på varför det är vi vaccinerar oss tycker jag...

läste nu från en tidning att just nu ligger en gravid kvinna i 25-års åldern på östra sjukhuset. hennes läge betecknas som allvarligt av läkarna. och det är inte sprutan som är det stora hotet för henne. och nu den senaste tiden så har det kommit in fler och fler rapporter av folk som har blivit smittade i sverige. förut var det fem procent av dom testade positiva. nu är var tredje till var fjärde positiv. detta visar att influensan har blivit mer vanlig...

och enligt socialstyrelsen är en knappt miljon vaccinerade hittills. av dessa har det kommit in knappt 400 fall där biverkningar rapporterats - fast inga allvarliga fall som, förlamningar eller liknande. utan det handlar om blodtrycksfall som har framkallat svminingar och någon allergisk reaktion.

så sluta vara dumma och tro på allt ni läser på internet. och snilleblixten är bara en 0lifer. jag tycker att ni ska prata med någon som är kunnig på detta området. tex. en person som kan det med smittskydd.

Lite fakta från Västra

Götalandsregionen:

334 fall av svininfluensan har bekräftats med grovtagningar i Västra Götaland. tendensen är att allt fler insjuknar.

svininfluensan liknar den influensa som återkommer varje år. vanligaste symptomen är feber, hosta, halsont, ont i kroppen, huvudvärk och trötthet men kan också ge diarre oc kräkningar. viruset A(H1N1)har en ny sammansättning, därför är det ingen som har motståndskraft mot den. vem som helst kan bli smittad och risken är att väldigt många blir sjuka dom närmaste månaderna.

kom ihåg att vi tar vaccinet för att inte smitta andra i vårat samhälle. att inte ta vaccinet mot svininfluensan vore bara dumt. och i norge så är det ganska allvarligt.

det är sann fakta, inte sånt ni kommer hitta på youtube.

Nödvändigt att quota sig själv? :)
6 Nov 2009
Nivå 13 · Mästerfuskare
Trådstartare #496
↗ till inlägget
↗ till inlägget

WASD har inget monetärt vinstintresse.
Nivå 12 · Mästerfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

WASD har inget monetärt vinstintresse.

Ja, för det gör ju att en random unge som har sett klipp på youtube är mer bevandrad i den medicinska världen än professorer och läkare som har arbetat med det här i 20+ år.

Eller vänta nu...

Och svara på det här.

↗ till inlägget

I samtliga fall så är det fortfarande oklart om de dog till följd av vaccinet. Artiklarna är fyllda av "kan ha ett samband med vaccinet", "läkemedelsverket utreder om det finns ett samband" osv. I en av dom står det till och med "Vi vet ännu inte om det finns något samband, säger Lennart Waldenlind som är docent vid Läkemedelsverket. "

Det finns alltså 0 bekräftade dödsfall av vaccinet. Samtliga fall som misstänks kan ha haft ett samband med vaccinet är hos svårt sjuka eller mycket gamla som borde ha kilat runt hörnet för länge sedan.

Senast ändrad:

Nivå 16 · Legendfuskare
↗ till inlägget

Vi har redan gått igenom den punkten minst en gång.

http://www.fuska.se/forum/index.php?showto...t&p=1615212

Och sluta tjata på att jag vet bättre än läkare, det finns flera läkare som säger att vaccinet är dåligt.

Senast ändrad:

Nivå 4 · Lärling

Jag har tog vaccinet igår och jag känner ingenting , mår som vanligt förutom att jag kanske är lite öm i min arm.

Det jag har fått läsa av folk som har dött av vaccinet är det har haft en annan sjukdom eller bara varit gamla samtidigt som dom flesta som har dött av svininfluensan har haft astma eller nåt liknande eftersom svininfluensan försvårar andningen.

Nivå 12 · Mästerfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Om jag läste fishmasters inlägg rätt så är väl inte ens "vaccin dödsfallen" bekräftade än, dvs att det var vaccinet som var dödsorsaken? :unsure:

Person 1 är en gammal sjuk person som snart ska dö.

Person 2 är en fullt frisk ung person som tänker på sin hälsa hela tiden.

Person 1 diagnostiseras med svininfluensan och avlider efter en vecka. Enligt läkare är dödsorsaken svininfluensa.

Person 2 tar vaccinet och dör 5 dagar senare. Enligt läkare är dödsorsaken okänd men vaccinet kan ha haft koppling till döden.

Så funkar det.

Oavsett om vaccinet är ofarligt eller inte så är det onödigt eftersom svininfluensan är minst lika ofarlig för friska personer.

Fast nu var det ju inte alls så det låg till. Har du ens läst källorna ni uppgav?

Person 1 är en vanlig person. Han kan tillhöra en riskgrupp, men inte nödvändigtvis.

Person 2 är svårt sjuk och/eller mycket gammal.

Person 1 dör. Att ta reda på att han dog av svininfluensan är enkelt. Person 2 tar vaccinet och dör dagar senare. Att ta reda på om han dog av vaccinet, den mycket allvarliga/dödliga sjukdomen han redan hade, sin höga ålder eller av någon av sakerna i kombination är svårt.

Dödsfallen som kan vara relaterade till vaccinet var samtliga hos mycket gamla och/eller svårt sjuka. Och det finns fortfarande inga bekräftade dödsfall, vilket jag vill minnas att du/ni har påstått.

Senast ändrad:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in