↗ till inlägget↗ till inlägget"Vaccinet kan inte skapa förlamning, blindhet eller leda till dödsfall, mängden kvicksilver motsvarar två portioner lax."- Leif Dotevall, avd för infektionssjukdomar vid Sahlgrenska sjukhuset, samt lärare vid Göteborgs Universitet
""Denna höna innehåller samma mängd arsenik som ett glas vatten innehåller vatten." AHAHAHA jag sa ju att det inte var farligt! AHHAHA hur dumma är ni egentligen!? ni är väl inte rädda för att dricka ett glas vatten eller!?"
Ungefär så bra är dina argument för tillfälligt då jag och andra i tråden flera gånger har pekat ut att det inte är samma typ av kvicksilver i vaccinet som i fisk, även om mängden är densamma.
Jag har i allafall argument. "OMG REGERINGEN TYCKER ATT VI SKALL TA VACCIN DÅ KAN VI JU INTE GÖRA DET OCH EN KILLE PÅ YOUTUBE SA ATT DET VAR FARLIGT DÅ ÄR DET SÄKERT DÖDLIGT :(", börjar bli lite gammalt.
Visst, det är en annan typ av kvicksilver, men det är fortfarande inte en tillräckligt stor mängd för att vara farligt.
Och dessutom, faktumet kvarstår. Tiomersal har använts i miljarder vaccinationer utan att kunna härledas till dödsfall/allvarliga biverkningar, utom hos personer som redan var svårt sjuka/hade något fel på kromosomerna/visade sig vara svårt allergiska. Du har redan fått i dig ämnet genom tidigare vaccinationer, men då klagade du inte? Dessutom så kan alla mediciner leda till allvarliga biverkningar, men det är fan ingen som gnäller på alvedon.