Hoppa till innehåll

Ta Inte Vaccinet Mot Svininfluensan


Dave37
 Dela

Rekommendera inlägg

Alltså, allvarligt, vad är det ni inte förstår? Jag håller på att få ett riktigt jävla nerd-rage i datorstolen när jag läser era inlägg.

 

Ni tar inte vaccinet för att ni inte ska dö av svininfluensa, ni tar det för att ni inte ska smitta andra? Till skillnad från vanlig influensa är svininfluensan en pandemi (smittar många på kort tid). Det är för att hindra pandemins spridning som vi tar vaccinet, inte för att vi är rädda för att dö av svin influensan.

 

Kort sagt; "Vanlig influensa är farligare, du vaccinerar dig inte mot den" argumentet håller inte. När vanlig influensa sprider sig lika snabbt som svininfluensan sägs göra kan ni ju börja använda det jävla argumentet.

 

Svininfluensan är hypad, vaccinet är hypat. 2 har dött av sjukdomen, 5 "av vaccinet". Ingen som bryr sig om att ett par fullt friska människor har fått behandlas med konstgjord lunga och att de som dog av vaccinet redan var sjuka och försvagade. Antagligen hade de dött av sin sjukdom inom kort och ganska definitivt av svininfluensan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gjort ett litet test för er här...

 

http://data.fuskbugg.se/skalman01/flu.PNG

Jag är lite osäker på ja-ja-vägen men jag tror inte det är så många som går den.

 

 

inlägg

Jo, jag tycker också vissa här är trögfattade. Om jag fick välja mellan att få vaccinet eller svininfluensan (vilket jag får välja) så väljer jag svininfluensan, som dessutom är liten chans att jag får. Andra får göra hur de vill och om de inte vill bli smittade av svininfluensan så får de ta vaccinet själva. Jag ska inte ta vaccinet för att de inte ska bli smittade, de får de ta själva. Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om jag fick välja mellan att få vaccinet eller svininfluensan (vilket jag får välja) så väljer jag svininfluensan, som dessutom är liten chans att jag får. Andra får göra hur de vill och om de inte vill bli smittade av svininfluensan så får de ta vaccinet själva. Jag ska inte ta vaccinet för att de inte ska bli smittade, de får de ta själva.

 

Du får gärna skita i att ta vaccinet, men att säga åt andra människor att strunta i det för att den vanliga influensan är värre är nästintill efterblivet. Det är som att säga "sluta äta potatis" för att undvika fetma ifrån chips (jag vet, fuckad jämförelse).

 

Om ni ska avråda folk från att ta sprutan, gör det med relevans.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alltså, allvarligt, vad är det ni inte förstår? Jag håller på att få ett riktigt jävla nerd-rage i datorstolen när jag läser era inlägg.

 

Ni tar inte vaccinet för att ni inte ska dö av svininfluensa, ni tar det för att ni inte ska smitta andra? Till skillnad från vanlig influensa är svininfluensan en pandemi (smittar många på kort tid). Det är för att hindra pandemins spridning som vi tar vaccinet, inte för att vi är rädda för att dö av svin influensan.

 

Kort sagt; "Vanlig influensa är farligare, du vaccinerar dig inte mot den" argumentet håller inte. När vanlig influensa sprider sig lika snabbt som svininfluensan sägs göra kan ni ju börja använda det jävla argumentet.

 

Svininfluensan är hypad, vaccinet är hypat. 2 har dött av sjukdomen, 5 "av vaccinet". Ingen som bryr sig om att ett par fullt friska människor har fått behandlas med konstgjord lunga och att de som dog av vaccinet redan var sjuka och försvagade. Antagligen hade de dött av sin sjukdom inom kort och ganska definitivt av svininfluensan.

Alltså, allvarligt, vad är det ni inte förstår? Jag håller på att få ett riktigt jävla nerd-rage i datorstolen när jag läser era inlägg.

 

Ni tar inte vaccinet för att ni inte ska smitta andra, ni tar det för att mäktiga institutioner och företag tjänar/sparar mängder med kapital? Till skillnad från vanlig influensa är svininfluensan nästan ofarlig i Sverige. Det är för att ge skattepengar till läkemedelsföretagen och hålla uppe sysselsättningen som vi tar vaccinet, inte för att vi är rädda för att smitta andra med svininfluensan.

 

Kort sagt; "Vaccinera dig för att skydda andra" argumentet håller inte. När svininfluensan (A/H1N1) är lika farlig som vanlig influensa (A/H1N1 och A/H3N2) sägs vara kan ni ju börja använda det jävla argumentet.

 

Svininfluensan är hypad, vaccinet är hypat. 2 har dött av sjukdomen, 5 av vaccinet. Ingen som bryr sig om att t.ex. 4900 människor världen runt dör varje dag av tuberkulos eller att 45 000 barn dör varje dag av dåliga levnadsförhållanden.

 

[källa1]

[källa2]

[källa3]

[källa4]

[

]

[källa6]

[källa7]

 

Du får gärna skita i att ta vaccinet, men att säga åt andra människor att strunta i det för att den vanliga influensan är värre är nästintill efterblivet. Det är som att säga "sluta äta potatis" för att undvika fetma ifrån chips (jag vet, fuckad jämförelse).

 

Om ni ska avråda folk från att ta sprutan, gör det med relevans.

Va? Vaccinet verkar vara farligare än svininfluensan, punk slut. Det är allt som krävs. men tydligen fattar de flesta inte det. därför har vi försökt få lite perspektiv på saker genom att ta den årliga influensan som ett exempel. vi säger inte "ta inte vaccinet för svininfluensan för att undvika den årliga influensan". din jämförelse saknade relevans om någonting. Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ni tar inte vaccinet för att ni inte ska smitta andra, ni tar det för att mäktiga institutioner och företag tjänar/sparar mängder med kapital? Till skillnad från vanlig influensa är svininfluensan nästan ofarlig i Sverige. Det är för att ge skattepengar till läkemedelsföretagen och hålla uppe sysselsättningen som vi tar vaccinet, inte för att vi är rädda för att smitta andra med svininfluensan.

 

Nu är den elaka staten framme igen. Ge dig.

 

Kort sagt; "Vaccinera dig för att skydda andra" argumentet håller inte. När svininfluensan (A/H1N1) är lika farlig som vanlig influensa (A/H1N1 och A/H3N2) sägs vara kan ni ju börja använda det jävla argumentet.

Vad är det du inte förstår? Det är inte för att rädda folk från döden du vaccinerar dig.

Svininfluensan är hypad, vaccinet är hypat. 2 har dött av sjukdomen, 5 av vaccinet. Ingen som bryr sig om att t.ex. 4900 människor världen runt dör varje dag av tuberkulos eller att 45 000 barn dör varje dag av dåliga levnadsförhållanden.

Nej, för det är ju verkligen ingen som jobbar med att få fram botemedel mot tuberkulos eller för att förbättra levnadsstandarden.

 

 

Va? Vaccinet verkar vara farligare än svininfluensan, punk slut. Det är allt som krävs. men tydligen fattar de flesta inte det. därför har vi försökt få lite perspektiv på saker genom att ta den årliga influensan som ett exempel. vi säger inte "ta inte vaccinet för svininfluensan för att undvika den årliga influensan". din jämförelse saknade relevans om någonting.

"Vanlig influensa är farligare, den är dödligare" "Vaccinet är farligare, det är dödligare".

 

Risken med svininfluensan är fortfarande inte att den är dödlig, det är den stora spridningen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad jag inte förstår, är varför jag/alla andra friska människor ska vaccinera sig, oavsett smittspridning eller inte. Vore det inte mer logiskt att de som faktiskt löper en risk att fara illa (dö, vårdas på sjukhus etc) tog vaccinet i så fall? Vad är det som är så farligt med just smittspridningen? Vi vaccinerar oss inte för vanliga förkylningsvirus, även om vi vet att de kan sprida sig oerhört fort. Är det värt att offra människoliv för att hålla folk friska (med tanke på TU's logik om att vaccinet ska tas även om det har högre dödlighet)? är det inte bättre om fler blir sjuka men ingen dör? Är inte det en osälvisk uppoffring om nått?

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad jag inte förstår, är varför jag/alla andra friska människor ska vaccinera sig, oavsett smittspridning eller inte. Vore det inte mer logiskt att de som faktiskt löper en risk att fara illa (dö, vårdas på sjukhus etc) tog vaccinet i så fall? Vad är det som är så farligt med just smittspridningen? Vi vaccinerar oss inte för vanliga förkylningsvirus, även om vi vet att de kan sprida sig oerhört fort. Är det värt att offra människoliv för att hålla folk friska (med tanke på TU's logik om att vaccinet ska tas även om det har högre dödlighet)? är det inte bättre om fler blir sjuka men ingen dör? Är inte det en osälvisk uppoffring om nått?

Jovisst, det är skitbra om 90% av sjukhus/skol/dagis/butiks osv. personal ligger hemma med feber på samma gång.

 

Sen är dödsfallen av vaccinet hypade till max.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"

Två svårt sjuka människor har avlidit efter att ha fått vaccin mot svininfluensan.

Nu utreds dödsfallen av Läkemedelsverket.

- Vi vet ännu inte om det finns något samband, säger Lennart Waldenlind som är docent vid Läkemedelsverket.

 

En av den avlidna, en man som var i 55-årsåldern vaccinerades på morgonen fredagen 16 oktober. Tolv timmar senare avled han.

- Han var svårt hjärtsjuk och hade svikt även i andra vitala organ, uppger Hans Boman, smittskyddsläkare i Västernorrland, för Expressen.se.

 

Bör man vaccinera sig då?

- Ja, för då tillhör man en riskgrupp och det var därför han gick och vaccinerade sig.

Boman säger att han inte tror att dödsfallet har samband med svininfluensan."

 

"

 

Feber, frossa, ont i kroppen, huvudvärk och allergireaktioner.

Omkring 110 anmälningar om biverkningar av svin-influensavaccinet har rapporterats in till läkemedelsverket.

- Vaccinet har mer biverkningar än vanligt influensavaccin. Det är ett tecken på att det ger ett effektivt skydd, säger Annika Linde på smittskyddsinstitutet.

 

Omkring 600 000 doser av svininfluensavaccinet Pandemrix har skickats ut till landstingen. Tusentals svenskar har tagit vaccinet och nu strömmar rapporterna om biverkningar in till läkemedelsverket. Hittills har 110 biverkningsrapporter kommit in, ungefär lika många från vårdpersonal som privatpersoner.

"

 

Katastrof.

För övrigt vaccinerar jag mig den fjärde

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Klockren ironi: "Vaccinet har mer biverkningar än vanligt influensavaccin. Det är ett tecken på att det ger ett effektivt skydd"

 

=)

det kanske är mer fakta... ser ändå inget roligt i det.

 

jag ska iaf vaccinera mig, verkar som de flesta här är för fega för att göra det ;-)

 

ett plus är ju om jag blir sjuk och måste vara hemma från skolan tack vare det :-) ser INGET negativt med att ta vaccinet.

Redigerat av 90LIVE
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...